6 071 läst · 45 svar
6k läst
45 svar
Sveriges bästa och sämsta kommuner att bo i 2024 - topplistor
Trump har nog inga spärrar bara det gynnar honom.Z ZipLock skrev:
Svenska politiker verkar ha större fäbless för ryska ledare.
Dock tror jag varken Trump eller Putin har så stort intresse för Sverige, men iofs. Båda har faktiskt kommenterat Sverige då och då, så vem vet. Kanske är de sugna på att flytta till Tanum?
Verktygstokig
· Västerbotten
· 647 inlägg
Sorglig bekräftelse av tillståndet Sverige befinner sig i när inte en skjutning mellan 2020-2023 är en faktor som vägs in när man bestämmer vilken stad som är bäst.
Men det är nog bara en tidsfråga, medans polisen i Umeå fokuserar på att jaga a traktorer så kommer nog gängen etablera sig här uppe inom en snar framtid
Men det är nog bara en tidsfråga, medans polisen i Umeå fokuserar på att jaga a traktorer så kommer nog gängen etablera sig här uppe inom en snar framtid
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 907 inlägg
Det var en väldigt godtycklig och märklig bedömning. Kollade på skillnaderna mellan Kungsbacka och Falkenberg. Där Kungsbacka får Service 2,6 medan Falkenberg 4.0. Mataffärer inom 3km..är kravet, men var mäter man någonstans? Det blev ett väldigt förvånande resultat
Har dom någon vettig viktning? Väldigt konstig balans
Såg att Bollebygd har högre betyg på service än Kungsbacka 🙃😂
Även Mark har högre än Kungsbacka. I Centralorten Kinna finns inte ens ett systembolag längre
Även Mark har högre än Kungsbacka. I Centralorten Kinna finns inte ens ett systembolag längre
Redigerat:
Medlem
· Halland
· 4 121 inlägg
Halva Kungsbacka bor ute i Onsala och Vallda där det kan vara mer än 3 km, annars har vi bra utbud av affärer. Men visst är kommunens boende rätt bilburet men det var så man planerade på 60-talet.Johannes Carlsson skrev:Det var en väldigt godtycklig och märklig bedömning. Kollade på skillnaderna mellan Kungsbacka och Falkenberg. Där Kungsbacka får Service 2,6 medan Falkenberg 4.0. Mataffärer inom 3km..är kravet, men var mäter man någonstans? Det blev ett väldigt förvånande resultat
När jag läser kommentarerna så blir jag glad att ni är anti mot att bo i ”Norrland” 🙂 Jag har bott många år i Stockholm samt på de Brittiska öarna och till slut insett var det är bäst att bo. Situationen skulle dock förändras om alla andra också skulle flytta hit 🤷🏻♂️
Kallt? Tycker du att björken ser ut att frysa..?