Är Tanum sämst nu? Jag kan berätta att det är en oerhört attraktiv kommun att bo i och husen är mycket dyra på platser som Grebbestad och Fjällbacka
 
P pmd skrev:
Varför är inte årlig snöfallsmängd med som en faktor?
För att norra norrland skulle dominera bästa kommun listan.
 
  • Älska
jonaskop
  • Laddar…
Adrian Tepes Adrian Tepes skrev:
För att norra norrland skulle dominera bästa kommun listan.
Eller komma sist.....
 
  • Gilla
Robin Lindberg och 1 till
  • Laddar…
P
Kalle B Kalle B skrev:
Är Tanum sämst nu? Jag kan berätta att det är en oerhört attraktiv kommun att bo i och husen är mycket dyra på platser som Grebbestad och Fjällbacka
Ger dyrt boende höga poäng?
 
P pmd skrev:
Ger dyrt boende höga poäng?
Låga. De verkar mäta relationen mellan snittlärarlönen och snittpris på hus => hus per snittlärar lön.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Eller komma sist.....
Ja så kan det bli om juryn gillar en grå slaskig vinter istället för en vit fluffig vinter.
 
Adrian Tepes Adrian Tepes skrev:
Ja så kan det bli om juryn gillar en grå slaskig vinter istället för en vit fluffig vinter.
Det är väl bra med vita vintrar men inte när de fortsätter långt fram i maj
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Den här rapporten måste vara fejk news beställd av Donald Trump och sossarna i kombination.
Ganska oväntat att dessa två skulle gå samman. 😀
 
Z ZipLock skrev:
Ganska oväntat att dessa två skulle gå samman. 😀
Trump har nog inga spärrar bara det gynnar honom.

Svenska politiker verkar ha större fäbless för ryska ledare.

Dock tror jag varken Trump eller Putin har så stort intresse för Sverige, men iofs. Båda har faktiskt kommenterat Sverige då och då, så vem vet. Kanske är de sugna på att flytta till Tanum?
 
Sorglig bekräftelse av tillståndet Sverige befinner sig i när inte en skjutning mellan 2020-2023 är en faktor som vägs in när man bestämmer vilken stad som är bäst.

Men det är nog bara en tidsfråga, medans polisen i Umeå fokuserar på att jaga a traktorer så kommer nog gängen etablera sig här uppe inom en snar framtid
 
Det var en väldigt godtycklig och märklig bedömning. Kollade på skillnaderna mellan Kungsbacka och Falkenberg. Där Kungsbacka får Service 2,6 medan Falkenberg 4.0. Mataffärer inom 3km..är kravet, men var mäter man någonstans? Det blev ett väldigt förvånande resultat

Har dom någon vettig viktning? Väldigt konstig balans

Såg att Bollebygd har högre betyg på service än Kungsbacka 🙃😂

Även Mark har högre än Kungsbacka. I Centralorten Kinna finns inte ens ett systembolag längre
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Det var en väldigt godtycklig och märklig bedömning. Kollade på skillnaderna mellan Kungsbacka och Falkenberg. Där Kungsbacka får Service 2,6 medan Falkenberg 4.0. Mataffärer inom 3km..är kravet, men var mäter man någonstans? Det blev ett väldigt förvånande resultat

Har dom någon vettig viktning? Väldigt konstig balans

Såg att Bollebygd har högre betyg på service än Kungsbacka 🙃😂

Även Mark har högre än Kungsbacka. I Centralorten Kinna finns inte ens ett systembolag längre
Halva Kungsbacka bor ute i Onsala och Vallda där det kan vara mer än 3 km, annars har vi bra utbud av affärer. Men visst är kommunens boende rätt bilburet men det var så man planerade på 60-talet.
 
När jag läser kommentarerna så blir jag glad att ni är anti mot att bo i ”Norrland” 🙂 Jag har bott många år i Stockholm samt på de Brittiska öarna och till slut insett var det är bäst att bo. Situationen skulle dock förändras om alla andra också skulle flytta hit 🤷🏻‍♂️
 
  • Utsikt från en altan med ett vitt staket och trädgårdsmöbler, mot en skog och en sjö i kvällsljus med rosa moln på himlen. En gräsmatta och en björk i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Peter787 och 6 till
  • Laddar…
P
Ja, det där är ju fint, men ser det inte lite kallt ut?
Dessutom har ni ju snö 8-9 månader om året i Norrland, så jag tänker inte komma och trängas.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Kallt? Tycker du att björken ser ut att frysa..?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.