1 169 läst · 32 svar
1k läst
32 svar
Strul med helt ny siemens iq100 diskmaskin
Det är den maskin min tjejkompis inhandlade på Elgiganten. Som Elgiganten sålde trasig och alltså även utan (del av) isoleringen. Jag vet inte hur mycket mer som saknas...C cpalm skrev:
Den stod inlindad i bubbelplast hemma hos min vän när jag kom dit för att hjälpa henne. Hon hade inte rört den sedan den plastats av personalen på Elgiganten.
En lustig detalj är att jag var till Elgiganten i söndags för att frågade hur de ville hantera att de sålt en trasig använd diskmaskin som inte funktionstestats innan försäljning och då ställde frågan om maskinen verkligen skulle se ut som på bilderna. Pratade med 2 säljare. Ingen verkade någonsin ha sett mer av en diskmaskin än front och insida, och de påstod att det inte fanns något ex att jämföra med. De hänvisade till deras servicecenter. Vidare påstod de att alla returvaror funktionstestades.
Därefter gick jag till Elgigantens servicecenter, det är för övrigt Elgiganten Uppsala jag pratar om, och ställde mig i kö. Tog bara 30 min att komma fram. Fick prata med en liten uttråkad, fullständigt okunnig och ointresserad tjej på typ 19 bast som berättade att de inte funktionstestar tvättmaskiner, torktumlare och diskmaskiner de tar tillbaka och säljer vidare. Varken hon eller hennes kollega kunde uttala sig om maskinen var komplett. Jag fick dock beskedet att vi kunde returnera den, vilket jag hjälpte min polare att göra igår.
detta är ju en billig öststatsmodell som skall locka fattiga att köpaK Kardan79 skrev:
en sk instegsmodell
de är så billigt gjorda som det bara går och saknar därför bla ljudisolering
skitdåliga korgar och en mycket förenklad värmepumpsmotor
HaHaK Kardan79 skrev:
nä du kan inte jämföra med en toppspecad model IQ700 som kostar över 15000.-
EDIT:
Jag tittade på reservdelslistan och det skall faktiskt vara en halv tunn isolermatta uppepå och höger sida
Redigerat: