1 169 läst · 32 svar
1k läst
32 svar
Strul med helt ny siemens iq100 diskmaskin
Sök på fel e-15 så ser du att det skulle kunna vara översvämmningsskyddet som löst ut.
På min blinkar vattenkranen OCH visar E-15. Vilket innebär översvämmningsskydd. I mitt fall som luft flottören då det efter ca 10 h fungerade igen. Strömmen avdragen under denna tiden.
Denna maskinen kanske inte kan visa felkoder på displayen? Så man måste ha en tekniker som läser av?
Iaf skulle jag ta fram maskinen och luta den bakåt för att se om det kommer lågor vatten ur den.
Annars är det ju något fel och bara att reklamera till El-giganten.
På min blinkar vattenkranen OCH visar E-15. Vilket innebär översvämmningsskydd. I mitt fall som luft flottören då det efter ca 10 h fungerade igen. Strömmen avdragen under denna tiden.
Denna maskinen kanske inte kan visa felkoder på displayen? Så man måste ha en tekniker som läser av?
Iaf skulle jag ta fram maskinen och luta den bakåt för att se om det kommer lågor vatten ur den.
Tack!!!D Dr Benz skrev:Sök på fel e-15 så ser du att det skulle kunna vara översvämmningsskyddet som löst ut.
Uppskattar det konstruktiva.
Får inga koder tyvärr.
Ung så som jag skrev alltså. Kul att kunna locka till skratt.returen skrev:
Eftersom maskinen är använd så kan man misstänka att föregående ägare skapat just det här problemet och därför lämnat tillbaka den på öppet köp el dyl.
Nu är maskinen returnerad och jakten efter en annan har inletts.
Jag måste dock fråga om någon vet om maskinen verkligen ska se ut som på bilderna? Tycker att den såg orimligt avskalad ut. Typ ingen ljuddämpning.
Jag måste dock fråga om någon vet om maskinen verkligen ska se ut som på bilderna? Tycker att den såg orimligt avskalad ut. Typ ingen ljuddämpning.
Jag svarar mig själv.K Kardan79 skrev:
Den ska inte se ut som på bilderna.
Den är orimligt avskalad.
Hela "ljuddämpningsmattan" som ska sitta runtom saknas.
Elgiganten har sålt en inkomplett och trasig maskin.
Edit - enligt någon som kan det här bättre än jag ska den se ut såhär.
https://www.byggahus.se/forum/threads/integrerad-diskmaskin-emballage-eller-ljuddaempare.386362/