K
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Det fuskbyggarna behöver är en arga snickaren som varken är arg eller snickare, Adam Alsing. Finns det någon skönare människa?
Vet inte om jag drömt det men adam verkar göra ett arga snickaren för kanal 5...

H hempularen skrev:
1. Avrådan om materialet. Det där får jag inte riktigt ihop med att han lämnat en offert. Har han alltså offererat en takomläggning med material han samtidigt avråder ifrån? Det låter mer sannolikt att han offererat, och sedan när arbetet påbörjats: "oj det är låglutande, här står ju i monteringsanvisningarna att det inte får vara låglutande". Att avrådandet alltså är en efterkonstruktion. Han hade redan tagit ett fastprisjobb på att fixa taket, om han offererat fel material så är det hans problem.

Jag kan ju ha fel, det kan ju vara så att han skickat en offert där han samtidigt säger att materialet vi erbjuder passar inte till ditt hus.....

2. saknade råsponten, gick det verkligen inte att se innan arbetet påbörjades, ex- inne ifrån vinden? Tjaa, kanske, men det låter långsökt. Om det borde varit känt vid offerttillfället, så skall det ingå i offerten.

3. Skorstensinklädnaden med rost. Det måste väl ändå gått att se vid offerttillfället? Inget oväntat extraarbete.
Hur skulle han veta det? Enligt beställaren så gick han aldrig upp på taket vid offerttillfället.
Det är ju synd om stackars kraken.. Hur skulle han veta att han måste beträda taket för att se förutsättningarna innan han lämnade offert

Fjojtmehmet Var onödigt att han ens åkte dit, då huset säkert finns på Google Earth, som ger en mycket bättre bild på taket, än man kan se från marken!

• Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
K Kallebo skrev:
Vet inte om jag drömt det men adam verkar göra ett arga snickaren för kanal 5...
Du drömmer inte. Älskar arga snickaren!!!

Jag tycker i alla fall att programmet är bättre den här säsongen än tidigare. Alla klåpare vi har sett hittills är ju solklara fuskbyggare.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Alla klåpare vi har sett hittills är ju solklara fuskbyggare.
Ja precis.

Visst, vi får säkert inte se hela bilden – det är ju inte säkert att kunderna i programmen varit helt sanningsenliga eller ens berättat alla detaljer och turer – men samtidigt är byggarna i programmen sådana uppenbara fuskbyggare att det inte spelar någon större roll.

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
Det där taket kunde man ju se från marken att det var hejkomohjälpmejstandard på. Visst finns det säkert olika saker som inte finns med i programmet, men efter att ha sett det nu - snälla nån, så uppenbara fel kan man väl förivettet inte bara åka ifrån?
Försattes firman verkligen i kk innan han upptäckte detta?
Vilka nötter har han anställt, om de lämnar ifrån sig ett sånt jobb?
Har han ingen ansvarsförsäkring?

• Gilla
Fli
  • Laddar…
Krilleman
Säsongens åtta avsnitt är slut. En skojare återigen tragiskt nog.
https://www.byggahus.se/bloggar/inl...as-fuskar-draeneringar-pa-loepande-band.4113/

Och eftersom TV4 vill ha nya ansökande så antar jag att det kommer bli nya avsnitt nästa år. (läs att tillräckligt många tittade och att reklamintäkterna var stora)

Så mitt tips till TV4 är att snegla på mitt inlägg #10.

50/50-upplägget ger ett bättre program enligt mig!

• Gilla
Jambalaya
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.