1 689 319 läst · 3 270 svar
1689k läst
3,3k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Är inte i branschen alls, men sätt för sjutton igång med tillverkning!
Om den fanns i rätt storlek skulle jag köpa en till vår hall direkt.
"Hallbänk med 4st dubbla tork-krokar för mössor och vantar, är samtidigt ett snyggt elementskydd och ger extra lyx i form av inbyggd rumpvärme, 2.495 kr i vit lackat massivt trä. Nedfällbar, tar minimalt med plats i hallen i uppfällt läge."
Om den fanns i rätt storlek skulle jag köpa en till vår hall direkt.
"Hallbänk med 4st dubbla tork-krokar för mössor och vantar, är samtidigt ett snyggt elementskydd och ger extra lyx i form av inbyggd rumpvärme, 2.495 kr i vit lackat massivt trä. Nedfällbar, tar minimalt med plats i hallen i uppfällt läge."
Wow, otroligt smart!stig-helmer skrev:Vi har en ganska trång hall och har därför saknat möjlighet till en sittplats invid entrén. Jag har därför snickrat en fällbar bänk som även fungerar som skydd för det skrymmande elementet i hallen.
[BILD]
Bänken är byggd av regelvirke i dimensionen 45x45 mm och 45x70 mm. Som överstycke sitter en fönsterbräda. Bänkens gångjärn består av en genomgående 10 mm gängstång och dess nedfall dämpas av två gasfjädrar. Under överstycket sitter fyra klädkrokar för att man ska kunna hänga vantar och mössor på tork över elementet.
Eftersom bänken är placerad mitt emot hatthyllan i hallen är den perfekt att användas vid på- och avtagning av skorna. Den brukas flitigt av familjemedlemmarna och är även trevlig att erbjuda överraskade gäster som kommer på besök.
Man kan inte få se några närbilder på t.ex. gångjärnen och gasdämparna?
Tillbyggare
· Hallands län
· 385 inlägg
Tack!Oijoij skrev:
Gångjärnet består av en gängstång som går rakt igenom den nedersta regeln i sitsen (se bild).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gängstången sitter stumt i regeln men är glidlagrad i de båda benen.
Gasfjädern är en sådan här: http://www.specialbeslag.se/gangjarn/gasfjader
Tillbyggare
· Hallands län
· 385 inlägg
Tack, vad roligt att höra - får nog försöka gå vidare med detta! Tips på möbelsnickerier som kan tänkas vara intresserade mottages tacksamt!Anna_H skrev:
Barn nummer 2 är på väg, och min fru ville ha ett skötbord från Ikea för 1500:-
Åkte genast iväg och handlade virke för hälften av den summan. Lådinsatserna är från Ikea, men fronterna och det övriga har jag gjort själv. Lite mdf, men mest furu.
Åkte genast iväg och handlade virke för hälften av den summan. Lådinsatserna är från Ikea, men fronterna och det övriga har jag gjort själv. Lite mdf, men mest furu.
Logga in
Skapa konto
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Medlem
· västernorrland
· 139 inlägg
Blev less på min lilla Sjöbergsbänk och byggde en ny. Bänken är gjord i björk 0,6x2 meter och bänkskivans tjocklek är 85 mm. Jag skickade efter skruvstyckena från Dieter Schmid Fine Tools i Berlin som hade extremt bra service. Paketet på 33 kg kom till mellersta norrland på bara 6 dagar. Jag gillar verkligen snabbjusteringen på framtången, den är mycket smidig att använda.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
För mig fungerar inte bilderna..amatörsmurf skrev:Blev less på min lilla Sjöbergsbänk och byggde en ny. Bänken är gjord i björk 0,6x2 meter och bänkskivans tjocklek är 85 mm. Jag skickade efter skruvstyckena från Dieter Schmid Fine Tools i Berlin som hade extremt bra service. Paketet på 33 kg kom till mellersta norrland på bara 6 dagar. Jag gillar verkligen snabbjusteringen på framtången, den är mycket smidig att använda.
Medlem
· västernorrland
· 139 inlägg
Konstigt. De syns i mitt flöde. Någon som vet vad man kan göra?
Medlem
· västernorrland
· 139 inlägg
Nu har jag gjort ett nytt försök.