1 687 305 läst · 3 267 svar
1687k läst
3,3k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Vinterprojektet är klart! Tagit överdrivet lång tid men nöjd med resultatet, trots mindre brister och motgångar som alltid hör till när jag snickrar. Mediamöbel i Alm med låda delvis i valnöt.
Byggveteran
· 2 422 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 329 inlägg
Snyggt!
Går själv i tankarna att göra ett side board men har tvekat om det skulle funka i solid ask (torkad till 8%) eller om "ramen" behöver vara i fanerad mdf för att inte röra sig, men din möbel är i solid alm vad jag kan se? (Också en utmaning att min planhyvel bara tar 260 mm.)
Nyfiken på hur många timmar du la ner?
Går själv i tankarna att göra ett side board men har tvekat om det skulle funka i solid ask (torkad till 8%) eller om "ramen" behöver vara i fanerad mdf för att inte röra sig, men din möbel är i solid alm vad jag kan se? (Också en utmaning att min planhyvel bara tar 260 mm.)
Nyfiken på hur många timmar du la ner?
Tack! Den är i massiv alm. Var först lite inne på luckor med gångjärn men tänkte om både pga att jag blev mer sugen på skjutdörrar och för att det känns som att det vore känsligare när det gäller tunna limfogar med rörelser i träet. Istället är det ganska rejält med marginal i spåren som skjutdörrarna löper i. Att bygga i torr Ask låter väl kanon! Bara att tänka på var det är känsligt med rörelser.
Har nog lagt ner ca 80-100 timmar, men många kvällar när man har enstaka timme över har ju inte varit särskilt effektiva. Så det skulle bli en dyr möbel om man skulle sälja som svar på föregående fråga.
Har nog lagt ner ca 80-100 timmar, men många kvällar när man har enstaka timme över har ju inte varit särskilt effektiva. Så det skulle bli en dyr möbel om man skulle sälja som svar på föregående fråga.