Vinterprojektet är klart! Tagit överdrivet lång tid men nöjd med resultatet, trots mindre brister och motgångar som alltid hör till när jag snickrar. Mediamöbel i Alm med låda delvis i valnöt.

• Trämöbel, skåp, rund utskärning, organiska former, hantverkskvalitet, retrostil, golvstående, inredningsdetalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trämediamöbel med skjutdörrar, vas, dekoration, lampa och elektronik ovanpå, på ett vitt mattgolv.
    Skapa konto
  • Öppen trähylla med spelkontroll, laddare och grön boll. Modern inredningsdetalj i ett hem.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Dortmunder DAB och 124 till
  • Laddar…
O Ollet skrev:
Vinterprojektet är klart! Tagit överdrivet lång tid men nöjd med resultatet, trots mindre brister och motgångar som alltid hör till när jag snickrar. Mediamöbel i Alm med låda delvis i valnöt.
Riktigt tjusig:):)

• Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
O Ollet skrev:
Välkommen till forumet.
Inget dåligt första inlägg!

• Gilla
Ola Smålander och 2 till
  • Laddar…
Tackar! Har varit medlem länge och fått mycket hjälp men aldrig skrivit något. Det ska sägas att jag fick hjälp med plan/rikthyvling av min far som har maskiner.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
O Ollet skrev:
Mycket snyggt! Är almen behandlad på något sätt? Betsad?

• Gilla
Kromo
  • Laddar…
Tack! Den är först behandlad med lövträlut en omgång för att inte gulna för mycket med tiden, sedan inoljad tre gånger med Danish Oil.

• Gilla
Anders Roos och 2 till
  • Laddar…
Jäklar så snyggt. Den där benställning påminner dansk 50-talsdesign

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
wow jätte fint, hur mycket tar du för att bygga en sådan?
:p

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Väldigt imponerad!

• Gilla
thebuilder0456
  • Laddar…
O Ollet skrev:
Jag bugar! Snyggt, hög precision på det där!

• Gilla
thebuilder0456
  • Laddar…
Snyggt!
Går själv i tankarna att göra ett side board men har tvekat om det skulle funka i solid ask (torkad till 8%) eller om "ramen" behöver vara i fanerad mdf för att inte röra sig, men din möbel är i solid alm vad jag kan se? (Också en utmaning att min planhyvel bara tar 260 mm.)
Nyfiken på hur många timmar du la ner?

Tack! Den är i massiv alm. Var först lite inne på luckor med gångjärn men tänkte om både pga att jag blev mer sugen på skjutdörrar och för att det känns som att det vore känsligare när det gäller tunna limfogar med rörelser i träet. Istället är det ganska rejält med marginal i spåren som skjutdörrarna löper i. Att bygga i torr Ask låter väl kanon! Bara att tänka på var det är känsligt med rörelser.

Har nog lagt ner ca 80-100 timmar, men många kvällar när man har enstaka timme över har ju inte varit särskilt effektiva. Så det skulle bli en dyr möbel om man skulle sälja som svar på föregående fråga.

• Gilla
Bggsh och 1 till
  • Laddar…
Planhyveln jag använde var inte bredare än så heller, bara att limma ihop och förbereda sig på att det blir mycket sandande hur man än gör

• Gilla
stigen
  • Laddar…
O Ollet skrev:
Planhyveln jag använde var inte bredare än så heller, bara att limma ihop och förbereda sig på att det blir mycket sandande hur man än gör
Den är grymt snygg. Jag antar att du sätter förstärkare, ps5 och andra maskiner bakom luckorna - har du byggt in någon ventilation?

Nja, dåligt med förstärkare, den är för tillfället proppad med sällskapsspel. Baksidan har bara en liggande regel och sen är det öppet.

• Gilla
KimPar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.