1 671 331 läst · 3 215 svar
1671k läst
3,2k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Magiskt resultat. Önskar jag kunde göra detsamma. Jag önskar att det fanns till salu också haha.S Sirtingeling skrev:Absolut, jag började med ett par ekplankor som jag förvarade i källaren för att torka. Som jag sedan fick hjälp av en kille att hyvla plana. Sen har jag fyllt sprickor och kvisthål med svart epoxi och slipat och slipat och slipat.
Sen kapade jag ena långsidan på varje planka och bakade av den andra. Bordet är 260x~100cm så jag valde den snyggaste delen av varje planka ock kapade kortsidorna. Men för att få lite bredd på bordet så har jag gjutit en 25cm bred betongskiva som ligger i mitten.
Underredet är också gjort av ekstavar som jag hittade på samma ställe där jag köpte skivorna det är 4st 45x45. Allt är sedan ihopsatt med sexkatsbult m8, I alla fästpunkter har jag satt rampamuffar för att enkelt kunna ta isär bordet om det ska flyttas.
Plana en var först att göra en form av kryssben med vi skrotade den idén då det skull ta för mycket tid från andra projekt så vi köpte ett par metallben på nätet. Hela bordet är behandlat med linolja.
[bild] [bild] [bild] [bild]
[bild]
[bild]
Då grabben önskade ett mer "gaming" inspirerat rum så fick jag äntligen möjlighet o testa bygga en infinity mirror. En vitmålad bokstav av mdf i mitten gjorde den lite mer personlig. Med rgb led finns även möjlighet att ändra olika färger
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Har du någon beskrivning?Chrille.B skrev:
Känns som något som skulle passa i dotterns rum.
Hon är 12 och just nu är det gaming, konst, musik och smink..
Mycket att få in i ett rum.
Finns en hel del olika videor man kan kika på för att få lite inspiration. Principen är iafl att du behöver någon typ av ram som är djup nog att få plats med en "vanlig" spegel i botten, någon form av belysning i mitten av ramen (köpte en rgb list som man kunde kapa var 10e cm) samt en 1-vägsspegel (spionspegel) ifram.T Tobias_75 skrev:
Ska finnas djupa tavelramar som borde funka om man vill slippa göra egen ram.
Även måttbeställa färdig spionspegel vilket sparar både tid och frustration, jag köpte spegelfilm som jag fäste på en akrylskiva. Fick dock göra om det 2ggr pga damm som fastnade under och syntes väldigt tydligt.
W har jag sågat ur och målat samt fäst på den bakre spegeln med några klickar lim.
Så här ser den ut inuti utan spionspegeln monterad.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Fick klart med min senaste kniv som jag gjorde från grunden
https://www.facebook.com/media/set/?vanity=leo.sirkia&set=a.4581664391888746
https://www.facebook.com/media/set/?vanity=leo.sirkia&set=a.4581664391888746
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har spenderat lite tid ute i snickarbo’a under december och producerat lite julpynt.
Dels har jag haft en fuktskadad/skev lamellimmad ekhylla stående några år i ett hörn (annonserades ut gratis på Facebook och hon som ville bli av med den var ”snäll” och hade ställt ut den när jag skulle hämta den, synd bara att det ösregnade. Nåja, gratis äääär ju gott ;-) ).
Satte sågen och hyveln i sagda hylla och fick ut en del användbara bitar och resultatet blev tre julgranar som jag själv blev nöjd med i alla sin enkelhet
/Rikard
Dels har jag haft en fuktskadad/skev lamellimmad ekhylla stående några år i ett hörn (annonserades ut gratis på Facebook och hon som ville bli av med den var ”snäll” och hade ställt ut den när jag skulle hämta den, synd bara att det ösregnade. Nåja, gratis äääär ju gott ;-) ).
Satte sågen och hyveln i sagda hylla och fick ut en del användbara bitar och resultatet blev tre julgranar som jag själv blev nöjd med i alla sin enkelhet
/Rikard
Logga in
Skapa konto
Sen har jag lekt lite med bandsågen och donat till tre stycken abstrakta ”renar”. Rolig övning i att använda bandsågen där man fick klura lite i vilken ordning man skulle såga ut delarna i (och tejpa tillbaka ”spillet”).
Är nöjd även med dom i sin enkelhet, blev stilrena…
/Rikard
Är nöjd även med dom i sin enkelhet, blev stilrena…
/Rikard
Logga in
Skapa konto
Stod även vid svarven en kväll och det blev tre ”tomtar” / ”vättar” av den spånproduktionen
Björk i två av dom och hägg i den minsta, ”skäggen” skar jag ut från ett billigt sittunderlag i fårskinn.
Inoljade med ’Danish Oil’…
/Rikard
Björk i två av dom och hägg i den minsta, ”skäggen” skar jag ut från ett billigt sittunderlag i fårskinn.
Inoljade med ’Danish Oil’…
/Rikard
Logga in
Skapa konto
Jättefina!R rikard454 skrev: