1 671 717 läst · 3 215 svar
1672k läst
3,2k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Byggde en måttanpassad skohylla till båten, alldeles för smal sa min fru men den är ställbar Blev väldigt dyr sett till inköpta verktyg. Kompletterade min blåa uppsättning med en kantfräs (GKF 600), adapter för skenor till min andra fräs (GOF 1250), ny dammsugare (Bosch GAS 35L AFC), fräsmall för hörn och ett antal nya Cobolt-fräsar. Nu blir det en liknande variant ej ställbar till huset.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Senaste projektet färdigt! Denna gången ingen födelsedagspresent utan en studentpresent. Pjäser i Valnöt och Lönn, bräde och förvaringslåda i Valnöt, Lönn och Mahogny.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Blev precis klar med mitt första handverktygs projekt, ett klassikt soffbord. Gjorde hela projektet från grunden med handverktyg, kapa och klyva med handsåg. Rikta upp med "winding sticks" och handhyvlar. Tappar och tapphål med lockbettel och så vidare, Måste säga att det var väldigt givande, inte nog med att det känndes som om jag lärde mig mycket rent praktiskt, så är det en väldigt rogivande sysselsättning. Att kunna gå ut i verkstan lite då och då och hyvla en planka med radion i bakgrunden utan att behöva sätta på andningsmask och hörselkåpor.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
I ivp skrev:Blev precis klar med mitt första handverktygs projekt, ett klassikt soffbord. Gjorde hela projektet från grunden med handverktyg, kapa och klyva med handsåg. Rikta upp med "winding sticks" och handhyvlar. Tappar och tapphål med lockbettel och så vidare, Måste säga att det var väldigt givande, inte nog med att det känndes som om jag lärde mig mycket rent praktiskt, så är det en väldigt rogivande sysselsättning. Att kunna gå ut i verkstan lite då och då och hyvla en planka med radion i bakgrunden utan att behöva sätta på andningsmask och hörselkåpor.
[bild] [bild] [bild][bild] [bild] [bild] [bild]
Underbara bildersom andas lugnt målmedvetet arbete - och ett slutresultat som får mig att buga till marken. Vilken gåva att kunna skapa dylika ting!
Byggveteran
· 2 402 inlägg
Som en vanlig gammal snickare är det roligt att se att detta kunnande fortfarande finns kvar hos en del.
Det är ju nästan så att du skulle hålla någon form av kurs för att bevara kunskapen innan den försvinner helt i dånet från alla elektriska maskiner.
Har själv inte varken kunnandet eller tålamod till att göra något sånt här.
Hatten av för dig!)!)
Det är ju nästan så att du skulle hålla någon form av kurs för att bevara kunskapen innan den försvinner helt i dånet från alla elektriska maskiner.
Har själv inte varken kunnandet eller tålamod till att göra något sånt här.
Hatten av för dig!)!)
tack, kul att höra.S Sista spiken skrev:
Haha, nej det är nog ganska långt kvar innan jag kan hålla någon kurs, har bara hållt på med snickeri som hobby i några år. Möjligtvis en kurs i hur man undviker att fotografera sina misstag och bara fota de sammanfogningar som blev riktigt bra Men visst tålamod känns som en väligt viktig komponent.A Argastesnickaren skrev:
Men det finns ju massor av videos på nätet i ämnet, har spenderat otaliga timmar i soffan tittandes på Wood by Wright, Rob Cosman och Paul Seller med flera.