1 655 504 läst · 3 173 svar
1656k läst
3,2k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Ola C;
Snyggt!!!
Klurig infästning och roligt snickeri med fasningen av locket.
Vad har du för material i botten på lådorna? Har en par framtida tankar på något liknande
men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska ha som botten.
Skulle vilja ha något lite roligare än grön filt..
Snyggt!!!
Klurig infästning och roligt snickeri med fasningen av locket.
Vad har du för material i botten på lådorna? Har en par framtida tankar på något liknande
men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska ha som botten.
Skulle vilja ha något lite roligare än grön filt..
Tack Uffe!
Bottnarna är i björkplywood, det ser ju rätt trist ut och ger mycket klonkljud när man stoppar prylar i lådan. Så, plywooden är klädd med möbelull på både fram o baksida, hade sån över från ett annat projekt. Ullen sitter med dubbelhäftande tejp.
Bottnarna är i björkplywood, det ser ju rätt trist ut och ger mycket klonkljud när man stoppar prylar i lådan. Så, plywooden är klädd med möbelull på både fram o baksida, hade sån över från ett annat projekt. Ullen sitter med dubbelhäftande tejp.
Fick en fantastisk julklapp av min vackra och förstående fru, tom rätt storlek på handtagsritning
Ett kit med 12" 14tpi crosscut-såg från fine-tools (Blackburn).
Riktigt kul (lärorikt), gjorde handtaget med "egen" björk.
Kapning och filning av mässingsryggen
Innan linolja+ vax
Efter ytbehandling och skränkning/filning
Ett kit med 12" 14tpi crosscut-såg från fine-tools (Blackburn).
Riktigt kul (lärorikt), gjorde handtaget med "egen" björk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kapning och filning av mässingsryggen
Logga in
Skapa konto
Innan linolja+ vax
Logga in
Skapa konto
Efter ytbehandling och skränkning/filning
Logga in
Skapa konto
iSnobben skrev:Jag och brorsan har gjort en gemensam julklapp till mamma och pappa. Han har bryggt öl och jag har snickrat. Blev en enkel back och en ölpicknick-korg i ek med smeknamnet BeerBar. Beerbaren är gjord i ek med och delar av den är svartbetsade. Sedan är den behandlad med Osmo hårdvaxolja. Handtaget är av blankpolerad aluminium och på ena gaveln finns kapsylöppnare. Detta är mitt första försök att göra något lite finare så inga avancerade skarvar men bottenskivan vilar i ett spår i sidorna och gavlarna är pluggade. Hoppas nu bara att den uppskattas!
En liten konstruktionsbild också om ni inte förstod beskrivningen ovan 😃
]
Den ska kopieras, har en hembryggningsentusiast i släkten som ska få en vid lämpligt tillfälle.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 124 inlägg
Eftersom jag tänkte bygga en barngrind snart själv är jag nyfiken på vad det är du använt från IKEA, jag är nämligen på jakt efter något som påminner om de dedär stängerna.Campar skrev:
Jag gissar på att det är en hylla ur serien Grundtal. http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/70022763/13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 124 inlägg
iSnobben: tack! Har jag missat.
Campar: Hur hög gjorde du grinden?
Campar: Hur hög gjorde du grinden?
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Snyggt Skooda!
Hamrat ihop en almhylla till hyvlarna. Började bli trångt i den hörnan av verktygstavlan så hyvlarna fick flytta ut.
Försökte färgmatcha bakstycket med verktygstavlan. Blev oroväckande likt Daniel-grå©, hoppas man inte hamnar i patentrubbel. :x
Försökte färgmatcha bakstycket med verktygstavlan. Blev oroväckande likt Daniel-grå©, hoppas man inte hamnar i patentrubbel. :x
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto