Bättre sent än aldrig, som man säger.

Vill dela med mig hur det gick med mitt projekt att gjuta grindstolpar i betong.. till slut.
Jag kom över 8 hyllplan i 40 cm bredd och 248 cm långa och byggde 2 gjutformar som jag förstärkte i första omgången med 22 mm panel. I andra omgången nöp jag runtom med 45x120 reglar på 3 ställen på var form.

Samtidigt som betongbilen kom för att gjuta 3 kubik i källaren grävde jag ut 100 cm djupt och ordnade med en halv kubik till extra betong för att fylla stolparna. Stolparna sticker upp ganska så exakt 100 cm.
Formen höll utan problem, blev slätt och fint nu när har jag vitmålat en omgång. Sitter i dagsläget och väljer stolplyktor och ska måla ytterligare en omgång med vit sockelfärg samt eventuellt sätta gatunumret på den vänstra stolpen.

Hade jag gjort det igen hade jag utan tvekan valt samma tillvägagångssätt igen förutom tagit formplyfa för bättre hållbarhet.
Jag är för övrigt supernöjd!

Gjutform av trähyllplan och reglar för betonggrindstolpe under konstruktion med borrskruvdragare i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gjutna betongstolpar i träformar bredvid utgrävning och material vid en vägkant.
Skapa konto
Två nygjutna vita grindstolpar i betong framför ett hus, med vägen i förgrunden.
Skapa konto
Vitmålade gjutna betongstolpar vid infart till hus med grusgång och postlåda.
Skapa konto

• Gilla
AnnikaF och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.