18 945 läst · 78 svar
19k läst
78 svar
Stor renovering av 60-tals hus
Förlåt det var dåligt formulerat av mig. Vi ska självklart behålla originalklinkers. Blir samma parkett i vardagsrum/kök/sovrum/kontor!Huddingebo skrev:Det saltglaserade Höganäsklinkergolvet! Ska du verkligen riva ut det?
Förstår att det handlar om en renovering mer i syfte att höja standarden än att bevara orginal. Samma golv i alla rum ger en stel och steril känsla om du frågar mig.
Jag ser verkligen potential i det där huset, att skapa en riktig 60-tals pärla!
Fråga gällande spisinsats till öppen spis
hej tänkte slänga iväg en fråga gällande vår öppna spis. Om jag förstår det rätt behöver vi sätta in en spiskassett för att inte ”elda för kråkorna”. Har någon erfarenhet kring detta eller kan dela med sig av någon bra info
bifogar bild så ni får en uppfattning om vår spis just nu och vad jag tänker för kassett
hej tänkte slänga iväg en fråga gällande vår öppna spis. Om jag förstår det rätt behöver vi sätta in en spiskassett för att inte ”elda för kråkorna”. Har någon erfarenhet kring detta eller kan dela med sig av någon bra info
bifogar bild så ni får en uppfattning om vår spis just nu och vad jag tänker för kassett
Håller inte med. Täljstenen håller i regel inte värmen till dagen efter, som den gamla eldstaden gör när man sätter in en kamin. Där lagras värmen i både skorsten och tegel. Mycket bättre. Ser dessutom trevligare ut.Jonatan79 skrev:
Riv definitivt inte bort den öppna spisen!
Den hör till huset och smälter in.
Sätt in en insats så ökar du verkningsgraden enormt mycket.
Den hör till huset och smälter in.
Sätt in en insats så ökar du verkningsgraden enormt mycket.