6 476 läst · 45 svar
6k läst
45 svar
Stoppa utskick-Spam från Byggahus.se????
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Avregistreingslänken funkar även för mig. Kan det vara så enkelt att du missat "här"-länken som inte är särskilt stor? Jag behövde "pincha" (förstora med tummen och pekfingret) i min iphone för att klicka rätt.
Ni som säger att det inte fungerar kan ni förklara lite mer hur ni gör och hur långt ni kommer.
Hur läser ni mailen, i vilken program?
Vad händer när ni klickar på avregistera utskicket längst ned i mailet?
Kommer ni till sidan där ni får några frågor om varför ni vill avregistera er?
Om ni svara på dessa frågor vad händer då, får ni en sida som bekräftar avregistreringen?
Hur läser ni mailen, i vilken program?
Vad händer när ni klickar på avregistera utskicket längst ned i mailet?
Kommer ni till sidan där ni får några frågor om varför ni vill avregistera er?
Om ni svara på dessa frågor vad händer då, får ni en sida som bekräftar avregistreringen?
Jag ser nu att det är många som postat i min sträng och det har inte kommit något mejl till mig om detta!
Är det någon som har tagit bort mina bevakningar?
Som i mina tidigare avbokningar på länken längst ner " avbryta prenumerationen" har jag inte fått upp någon annan sida och ingen bekräftelse heller.
Med ett klick på"här" verkar det fungera enligt Demmpas inlägg.
Varför funkar det inte i de första fallen?
Jag vill ha tillbaka bevakningen och mejl när någon svarar på tråden, tack!
Är det någon som har tagit bort mina bevakningar?
Som i mina tidigare avbokningar på länken längst ner " avbryta prenumerationen" har jag inte fått upp någon annan sida och ingen bekräftelse heller.
Med ett klick på"här" verkar det fungera enligt Demmpas inlägg.
Varför funkar det inte i de första fallen?
Jag vill ha tillbaka bevakningen och mejl när någon svarar på tråden, tack!
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
På vanliga sajten eller i mobilen?
Vad är din standardinställning för nya bevakningar?
Vad är din inställningar för redan bevakade trådar?
Vad är din standardinställning för nya bevakningar?
Vad är din inställningar för redan bevakade trådar?
1.) Vanliga sitenPer Eskilsson skrev:
2.) Jag har inte ändrat några inställningar, men det var inställt på "bevaka inte"
3.) Finns väl bara en inställning? (ovan)
Jag ändrade nu till "Inga bevakningar via E-post"
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Som sagt, jag vill inte ha ett enda mejl när någon skriver i en tråd som jag bevakar.Per Eskilsson skrev:
Därför har jag valt "inga meddelanden via e-post."
Detta fungerar bra i trådar som jag bevakar genom att ha skrivit inlägg i men så fort jag väljer att bevaka en tråd genom att trycka på knappen "bevaka" i tråden så får den tråden statusen "omedelbar" (se bild nedan) och det skickas ut mejl så fort någon skriver i tråden.
SSSS skrev:Jag har också problem med bevakningar, trots att jag har angivit :
[bild]
Så får nya trådar jag väljer att bevaka statusen "omedelbar"
[bild]
När jag däremot skriver i en tråd blir statusen "inga" vilket jag också vill att det ska blir när jag trycker på knappen bevaka.
Jag stör mig sjukt mycket på detta då jag inte vill ha en massa skit i mailen men ändå kunna följa trådar här på Byggahus
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Okej då hänger jag med. Den förinställda bevakningslägesinställningen gäller tyvärr bara när du skriver ett inlägg, inte när du klickar på "Bevaka"-knappen (eller när du klickar på stjärnan i mobilsajten). Eftersom detta inte är logiskt så måste vi ändra så att "Bevaka"-knappen (och stjärnan i mobilen) kollar på vilken inställning du har. Vi kollar närmare på detta och ber om att få återkomma.