6 475 läst · 45 svar
6k läst
45 svar
Stoppa utskick-Spam från Byggahus.se????
@Per, om jag förstår Bonazera rätt så har han försökt med det flera gånger.
@Bonazera, när man klickar på länken så hamnar man på följande webbsida
och man får följande mejl
@Per. Det hade varit bättre att man hamnar på en webbsida där man ska bekräfta att man vill avsluta prenumerationen än att den avslutas direkt när man klickar på länken. När man använder någon pekplatta (bärbar dator)/telefon/surfplatta så är det lätt hänt att man råkar klicka istället för att dra.
@Bonazera, när man klickar på länken så hamnar man på följande webbsida
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
och man får följande mejl
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
@Per. Det hade varit bättre att man hamnar på en webbsida där man ska bekräfta att man vill avsluta prenumerationen än att den avslutas direkt när man klickar på länken. När man använder någon pekplatta (bärbar dator)/telefon/surfplatta så är det lätt hänt att man råkar klicka istället för att dra.
Redigerat:
Vad har du för mejlprogram?
Vad har du för webbläsare?
Funkar andra länkar i mejlet?
Det kan vara som så att det ditt mejlprogram och/eller webbläsare blockerar något skript.
http://byggahus.us1.list-manage.com/unsubscribe?u=8de029a4ebfbd7ca1156a2a16&id=72ce5c138b&e=c58956d582&c=ee2299ac19
Såhär ser länken ut.
Vad har du för webbläsare?
Funkar andra länkar i mejlet?
Det kan vara som så att det ditt mejlprogram och/eller webbläsare blockerar något skript.
http://byggahus.us1.list-manage.com/unsubscribe?u=8de029a4ebfbd7ca1156a2a16&id=72ce5c138b&e=c58956d582&c=ee2299ac19
Såhär ser länken ut.
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Nu vet jag inte på vilket sätt cust3000 blockat men om tillräckligt många rapporterar mailet som spam så kan det leda till att folk som vill ha mailet inte får mailet pga att alla mail från oss betraktas som spam.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
OK, låter lite konspiratoriskt i mina öron men jag förstår hur du menar.
Men tror inte att det är någon större risk.
Spam-hantering och blockering sker nog lokalt i den enskilde användarens dator/mailbox.
Men tror inte att det är någon större risk.
Spam-hantering och blockering sker nog lokalt i den enskilde användarens dator/mailbox.
Om det nu är så att länken för att säga upp prenumerationen inte fungerar, så är det väl de facto spam som skickas ut?Per Eskilsson skrev:
Jag blir lite smått irriterad över det här. Två personer har rapporterat att unsubscribe-länken inte fungerar, och administratören för sidan är mer oroad för att hans mail ska klassas som spam än att rätta till länken.
Har du själv provat att avbryta prenumerationen? Om inte gör det, därefter kan du uttala dig om länken funkar eller inte.PatrikJo skrev:Om det nu är så att länken för att säga upp prenumerationen inte fungerar, så är det väl de facto spam som skickas ut?
Jag blir lite smått irriterad över det här. Två personer har rapporterat att unsubscribe-länken inte fungerar, och administratören för sidan är mer oroad för att hans mail ska klassas som spam än att rätta till länken.
Jag provade länken även att jag vill ha kvar nyhetsbreven, så jag blev tvungen att börja prenumerera igen.
Vi vet i dagsläget ingenting om vilka mejlprogram och webbläsare dessa två personer har.
Eftersom dessa nyhetsbrev bara komponeras en gång och sedan skickas ut till många mottagare så borde det vara strul för alla att avbeställa nyhetsbreven, men eftersom jag kan göra det (bevisligen enligt bilder i tidigare inlägg) så bör/kan det inte vara fel på länken i nyhetsbrev(et/en) utan problemet bör ligga hos användaren (konfiguration av säkerheten i programen).
Tips!
Den som inte får länken att fungera kan prova att kopiera länkadressen i mejlet för att sedan klistra in adressen på adressraden i webbläsaren.
Redigerat:
Med Andy78's test så är det 2-2 i "ställningen" mellan fungerande och icke fungerande länk bland dom som har provat och postat sina svar i denna tråd.PatrikJo skrev:
Det är mer irriterande att personer tror att själva länkarna är kassa istället för att testa. I samband med mitt första inlägg gällande själva länken så provade jag om länken fungerade eller inte, medans du bara antar att det inte fungerar pga att två personer antagligen har någon blockering i sina mejlprogram, när du även kan se bilder på att det fungerar.