12 631 läst · 153 svar
13k läst
153 svar
Stötta Byggahus!!
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det är väl därför de seriösa organisationerna som tar emot gåvor redovisar vad pengarna går till? Sedan kan man ju vara en sån som inte litar på det heller, men så illa är det ju inte härB Byggdjuret skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 540 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 540 inlägg
Har du redan glömt? https://www.rodakorset.se/om-oss/ek...m-forskingringen-av-roda-korsets-pengar-2009/Okarlsson skrev:
Minns det inte alls, men väldigt intressant! Tycker inte det styrker det ena eller andra argumentet, men det pekar väl på hur viktigt förtroende är om man ber om gåvor. Det är för min del viktigt att påpeka att det handlar inte om misstro mot ägarna av BH. Jag tycker det var olyckligt att framställa det som välgörenhet när de försöker sälja en produkt. Jag kommer osökt att tänka på Postkodlotteriet.MultiMan skrev:
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Ända sedan starten 2001 har vi finansierat vår verksamhet med annonser. Eller rättare sagt, de första tre åren jobbade jag heltid idéellt i princip, eller man kan säga att det var Per som finansierade uppbyggandet av Byggahus.se genom sin konsultverksamhet. Han och jag har kört våra företag i samma AB. Jag har hjälpt honom med konsulteriet och han har hjälpt mig med Byggahus.se. Sajten växte med åren och till slut kunde Byggahus.se stå på egna ben, med fler och fler annonsörer.
Det var väl ungefär 2015 som den positiva utvecklingen började avta. Annonsörerna föredrar Google samt Facebook och Instagram för att komma runt adBlock; de föredrar allt mer influencers som säger hur bra deras produkt är, istället för bara en annons som blockas bort eller inte får några klick. Jag har alltid sagt tvärnej till förslag om att jag ska bli en influencer som sitter och säger att produkter är bra mot betalning. Det är emot allt vad Byggahus.se står för.
I början av året sa vi upp vår säljare för att gå över till mer programmatiska annonser istället. Det blir ett tapp. Sedan kom corona på det och annonseringen gick ner med ytterligare 50%.
Vi måste alltså ställa om Byggahus.ses verksamhet och fick ett tips från en kompis att man kan göra som stora företag som nyhetstidningen the Guardian och Schibstedtägda Omni, att istället för att införa betalmedlemskap, så kan man prova att göra ett frivilligt betalmedlemskap, där bara de som vill betalar och väljer summan själv från 10 kr och uppåt. Sagt och gjort.
Efter att ha läst i den här tråden så tycker jag dock inte att jag gjorde en lyckad approach, om man säger så. Man vill ju inte att folk ska bli sura på det. Så jag ska nu lägga fram Byggahus Vän på ett annat sätt som jag hoppas ska tas emot bättre. Vi ska också framöver försöka hitta vilka andra sätt att finansiera verksamheten som kan vara aktuella för oss.
Därför är den här tråden inaktuell och jag låser den.
Det var väl ungefär 2015 som den positiva utvecklingen började avta. Annonsörerna föredrar Google samt Facebook och Instagram för att komma runt adBlock; de föredrar allt mer influencers som säger hur bra deras produkt är, istället för bara en annons som blockas bort eller inte får några klick. Jag har alltid sagt tvärnej till förslag om att jag ska bli en influencer som sitter och säger att produkter är bra mot betalning. Det är emot allt vad Byggahus.se står för.
I början av året sa vi upp vår säljare för att gå över till mer programmatiska annonser istället. Det blir ett tapp. Sedan kom corona på det och annonseringen gick ner med ytterligare 50%.
Vi måste alltså ställa om Byggahus.ses verksamhet och fick ett tips från en kompis att man kan göra som stora företag som nyhetstidningen the Guardian och Schibstedtägda Omni, att istället för att införa betalmedlemskap, så kan man prova att göra ett frivilligt betalmedlemskap, där bara de som vill betalar och väljer summan själv från 10 kr och uppåt. Sagt och gjort.
Efter att ha läst i den här tråden så tycker jag dock inte att jag gjorde en lyckad approach, om man säger så. Man vill ju inte att folk ska bli sura på det. Så jag ska nu lägga fram Byggahus Vän på ett annat sätt som jag hoppas ska tas emot bättre. Vi ska också framöver försöka hitta vilka andra sätt att finansiera verksamheten som kan vara aktuella för oss.
Därför är den här tråden inaktuell och jag låser den.
Liknande trådar
-
Händer under sommaren på Byggahus.se
Bloggkommentarer -
Stötta upp insidan av gammal mur
Trädgård allmänt -
Snickeripodd - Sliparebacken, Daniel & Byggahus
Möbelsnickeri -
Takstötta/Monteringsstöd
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Kan Byggahus.se lägga in ränterabatten i tråden Jämför boränta?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.