12 637 läst · 41 svar
13k läst
41 svar
Stiga snöslunga, bladen går inte
Så himla trångt bara.. funderar på om man behöver vända på hela maskinen och ta sig in underifrån.. ja men jag får börja experimentera lite
tack! Tänkte inte på det. Bra video och slungan var lik min. Tror det är hyfsat samma konstruktion. De rekommenderar att man delvis demonterar den främre delen (där skovlarna är) från den bakre (motorn). Testarnikasp skrev:
Nu funkar den! Tack allesammans för hjälpen. Har inte mekat med motor sedan moppeåldern
Besserwisher
· The Great North
· 985 inlägg
Gött! Är inte heller van vid att meka (senast 25år sedan med moppen..) kollade på en video på youtube och bytte därefter remmen. Nu kan min gamla Stiga kasta iväg blötsnö byggde en grej för att slippa skicka iväg singel över hela gräsmattan med.L longtimelurker skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Va du tvungen att dela/skruva isär Stigan? Eller går det att få dit den utan att dela på slungan? Tycker det ser ut som att det går att få dit rem utan att skruva isär, dock kanske lossa på någon av rullarna.Manganbangan skrev:
Besserwisher
· The Great North
· 985 inlägg
Jag var tvungen att lossa på typ fyra bultar och dra isär den nån decimeter.A Allt-i-alloMarion skrev:
Kolla klippen på tuben
Tack snälla för svar. Ska se om jag fixar't, annars i allra värsta fall, får jag väl släpa med mig slungan, så någon annan går sätta ihop den igen 🫣 på den som är här hemma är det den främre remmen som behöver bytas, inte den inre..därför jag undra.Manganbangan skrev:
Liknande trådar
-
Hur demontera remskiva på Stiga snöslunga
Trädgårdsmaskiner -
Batteridriven snöslunga - Stiga, Ryobi annan?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hur justera förgasare på Stiga Snow Patrol ST202 snöslunga?
Trädgårdsmaskiner -
Vilken rem? stiga snöslunga 825
Trädgårdsmaskiner -
Motor problem snöslunga Stiga Snow Buster (Tecumseh)
Verktyg, Maskiner & Fordon