71 667 läst · 191 svar
72k läst
191 svar
Staket höjd mellan grannar
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 913 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 913 inlägg
Varför ska grannen alls mäta ert staket? Jag förstår inte.Karin Zimmermann skrev:nej de eller rättare sagt kärringen vill att vi mäter från deras marknivå och från botten på däckspåren. De har haft deras barn där som experthjälp som också är en sådan som kan och vet allt bäst.
Själva har de ett skjul de byggt med olika sorters virke och lastallar de tagit på skroten som står ca 4 m från vår tomtgräns i slutet av detta staket.
Så inte är det noga det hur det ser ut.
Jag hade nog insett att jag flyttat till fel hus och agerat som TS, sålt och gått vidare i mitt liv. Varför lägga så mycket energi på att försöka förändra någon annans beteende. Blir ju lite som att klänga sig kvar vid ett jobb där chefen är ett svin trots att du agerar helt korrekt och snyggt. Ibland är det bättre att bara lägga ned och gå åt ett annat håll.
Helt rätt 👍M Markarbetaren skrev:Jag hade nog insett att jag flyttat till fel hus och agerat som TS, sålt och gått vidare i mitt liv. Varför lägga så mycket energi på att försöka förändra någon annans beteende. Blir ju lite som att klänga sig kvar vid ett jobb där chefen är ett svin trots att du agerar helt korrekt och snyggt. Ibland är det bättre att bara lägga ned och gå åt ett annat håll.
Själv skulle jag inte prata ut om vilka grannar jag har i ett offentligt forum, speciellt inte om jag hade dessa grannar.
Eventuella intressenter som läser detta kommer förmodligen dra öronen åt sig.
Eventuella intressenter som läser detta kommer förmodligen dra öronen åt sig.
Tveksamt att nån intressent skulle hitta till just denna tråden och identifiera huset ifråga. Jag tror du har lättare att vinna på eurojackpot eller hitta den där nålen i höstacken.🤔S Snigelen 2 skrev:
Att försvara sig och sitt är inte att bråka.Karin Zimmermann skrev:
Tycker ni det är mindre drastiskt att flytta än att begära rättelse när någon gör intrång och åverkan?
Jag gissar att grannen som bråkar med er känner av att det funkar och därför fortsätter han. Ni har aldrig markerat.
Jag håller med. Alternativet att vänta tills grannen säljer och ta fram champagnen när man ser att mäklarbilen stannar utanför deras hus.M Markarbetaren skrev:Jag hade nog insett att jag flyttat till fel hus och agerat som TS, sålt och gått vidare i mitt liv. Varför lägga så mycket energi på att försöka förändra någon annans beteende. Blir ju lite som att klänga sig kvar vid ett jobb där chefen är ett svin trots att du agerar helt korrekt och snyggt. Ibland är det bättre att bara lägga ned och gå åt ett annat håll.
Om du inte vill berätta för köpare kanske du ska tänka på att det är ganska lätt att hitta vilket hus det handlar om när du inte använder signatur utan ditt riktiga namn (som ju inte är helt vanligt).
Om man vill ha en vettig relation med sina grannar så berättar man när man ska göra saker som ligger i eller nära tomtgränsen. Jag vet att man inte behöver det eller ha någon skyldighet, men det är på gränsen till oförskämt att låta bli.Karin Zimmermann skrev:
Våra grannar smällde upp ett staket precis innanför tomtgränsen utan att ens nämna det för oss. Det kändes inte alls bra. Det hade varit så enkelt att bara berätta det.
Så jag har förståelse för att grannarna blir sura.