90 884 läst · 134 svar
91k läst
134 svar
Stämma Organowood?
Kn stödja stämning. Har aldrig köpt skiten men vet att det är odugligtMarcus Lund skrev:Hej!
Har även jag upptäckt att min trall från Oreganowood börjat ruttna. Brädorna ligger väl ventilerade på ca 0,5-1,5m över mark.
Trallen är lagd våren 2016, alltså knappt 4,5år gammal.
Brädorna ruttnar i änden och även i mitten. Verkar som det är svårt att få igenom en reklamation men tänkte dra igång ett ärende nu.
Är det någon mer som sitter i samma sits som jag just nu?
Tänkte det kan vara bra om vi är ett gäng med samma problem som går ihop.
Vi lade ca 30 kvm altan med Organowood i juni. Klart i slutet av månaden, dvs för 2 månader sen. Och det ser helt mögelangripet ut. Efter att ha läst alla inlägg så börjar vi fundera på att reklamera redan nu - om man ens har en chans? Vad har ni andra gjort som fått igenom nån typ av reklamationsärende den senaste tiden?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ser ju så fult ut, men varför köper du ett virke som varken klarar mögel eller röta? Det finns ju bra alternativ.
Detta är ju klakvis första inlägg. Man kan kanske tänka sig att det gått till något i den här stilen:Tomas Nilsson skrev:
- Planerar ett altanbygge.
- Pratar med någon försäljare eller snickare eller liknande.
- Får rekommendationen Organowood.
- Tänker: "okej, de vet nog vad de pratar om".
- Bygger.
- Ser, två månader senare, att det är dåligt.
- Söker lite på det där världsomspännande datanätverket man har hört talas om.
- Hittar denna tråd.
- Registrerar sig, ställer en fråga.
Hoppas de använder sina stålar till produktutveckling. Tänk va bra om produkten kunde fungera bra så man slapp köpa tryckt trä!
man undrar hur produkten togs fram?
Måste ju ha fungerat bra i utvecklingsarbetet!? Kanske var jättebra som forskningsprodukt men sedan när man skalar upp produktionen får man något annat…problem
Någon som vet?
Nåja det går åtminstone att elda upp i spisen till skillnad mot tryckt trä!
Måste ju ha fungerat bra i utvecklingsarbetet!? Kanske var jättebra som forskningsprodukt men sedan när man skalar upp produktionen får man något annat…problem
Någon som vet?
Det stämmer inte helt. En granne till mig rev sin tryckta altan med hjälp av ett par polacker. Bortforsling av det tryckta ingick. När han sen hade en lastbil med skopa på plats så passade han dock på att lasts allt tryckt ändå och låta lastbilen ta det till tippen. Polllackerna blev skogstokiga, det skulle dom elda i pannan med. Så bevisligen så brinner tryckt trall med.G Gornor Ulragh skrev:Hoppas de använder sina stålar till produktutveckling. Tänk va bra om produkten kunde fungera bra så man slapp köpa tryckt trä!
Någon som vet?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 157 inlägg
Med tanke på hur mycket kol de eldar för att värma kåkar och laga mat så kanske tryckt virke inte är så illa...F fsn skrev:Det stämmer inte helt. En granne till mig rev sin tryckta altan med hjälp av ett par polacker. Bortforsling av det tryckta ingick. När han sen hade en lastbil med skopa på plats så passade han dock på att lasts allt tryckt ändå och låta lastbilen ta det till tippen. Polllackerna blev skogstokiga, det skulle dom elda i pannan med. Så bevisligen så brinner tryckt trall med.
Angående elda med olämpliga saker så det värsta jag hört via räddningstjänsten var ett par snubbar i Malmö som dom fick se på ett larm.
På väg till larmet såg dom en rökpelare på håll, väl framme satt några och grillade korv över öppen eld bestående av klippta kablar.
Både gubbarna och korven var väl insotade, tror inte att det spelade så stor roll vad för korv dom grillade,
Allt går ner med lite sprit.
På väg till larmet såg dom en rökpelare på håll, väl framme satt några och grillade korv över öppen eld bestående av klippta kablar.
Både gubbarna och korven var väl insotade, tror inte att det spelade så stor roll vad för korv dom grillade,
Allt går ner med lite sprit.
Betvivlar att det finns värmevärde kvar i virket när det är halvruttet?G Gornor Ulragh skrev:Hoppas de använder sina stålar till produktutveckling. Tänk va bra om produkten kunde fungera bra så man slapp köpa tryckt trä!
Någon som vet?
Men bra att det är ogiftigt förstås
jo absolut. Men ändå obegåvat utöver vad som är lagligt kan man tycka. Jag reser i tjänsten rätt mycket på Polen, dom eldar en hel del sopor ofiltrerat vintern luktar det som. Men nu har dom väl kärnkraft på gång tror jag.Dan_Johansson skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 587 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 587 inlägg
Jag känner till personer som eldat transformatorolja (gammal med PCB) i sin värmepanna, även om det väl är 20+ år sedan eller så. Det var inte några enstaka tillfällen heller. Likadant med att elda kablar med PVC-hölje för att komma år kopparen. Massa sådant som hänt i vårt eget land bara för att tjäna eller spara en hacka, så vi behöver inte peka finger åt andra länder.