Jetpilot skrev:
Mycket snyggt spa,har du lust att dela med dig vilket fabrikat och ev. återförsäljare för jag är på väg att köpa nåt dyligt.
Mvh Magnus

Japp, det är verkligen toppen. Kan inte tänka mig något bättre faktiskt.
Det är ett Caldera Geneva Utopia. Svensk återförsäljare är www.spaexpo.se.
 
Wanker skrev:
Hejsan, inleder min aktivitet på forumet iom detta inlägg (bara lite bonusinfo), men en liten fråga till dig Carolus Rex, varför sänkte ni inte ned spa badet "i" altanen? Estetiska skäl? Praktiska skäl? Vi har ju alla olika smak och tycke så det kan ju vara så enkelt!

Mvh

Daniel

Vi var inne på det först, men struntade i det av flera anledningar.
Sänka ner det helt går bort..vi har ju snö i det här landet.
Sänka ner halvvägs - jobbigare inpassning av däck runt om, knöligare underkonstruktion, sämre åtkomlighet, sämre utsikt, sämre möjligheter att hantera locket.
 
Ksund skrev:
Verkligen läckert!

Har du någon härlig sommarbild med badet och utsikten också? ;)

:cool:

sommar.jpg
 
  • Gilla
HansHGL
  • Laddar…
KarlXII skrev:
:cool:

[bild]

Ojoj, inte så dumt alls!

Ser ju helt underbart ut. Tack för bilden, den inspirerar!
 
Jag vill inte låta negativ. men varför fälde ni inte ner bader en bit i altanen, så den inte set ut dom en misplaserad fyrkantig låda?

(huvudsaken är ju att ni är nöjda o inte jag)
 
CarMan skrev:
Jag vill inte låta negativ. men varför fälde ni inte ner bader en bit i altanen, så den inte set ut dom en misplaserad fyrkantig låda?

(huvudsaken är ju att ni är nöjda o inte jag)


Nu, CarMan, har du inte läst hela tråden. Inte ens hela sidan. :)
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
Får man fråga om ungefärlig kostnad på denna pool.
Är själv inne på en Sundance Spa och dom kostar några kronor... ::)
 
Jag vet att det var ett tag sedan som genomförde projektet. Men jag vill bara tacka för att vi fick vara med och se hur spabadet växte fram.
Jag har funderat på att göra något liknande till sommaren. Eller i varjefall förbereda för något liknande. Jag har nämligen inte byggt altanen än. Men en bra start är ju att förstärka området där badet är tänkt att stå...

Jag tycker att du gjorde helt rätt som inte sänkte ner det. Visst hade det varit läckert med lite nedsänkt. Men med den utsikten är det inte, i mina ögon, försvarbart att sänka ner karet och förlora delar av den underbara vy ni har. Sedan att det av praktiska skäl är enklare att ha det stående på gör ju inte det hela sämre. ;)

Återigen tack för inspirationen. ;D
 
Snyggt som fan men jag hade rekommenderat att du hade fällt ner badet när du ändå hade chansen.
Det kommer jag göra med mitt nu när jag ska bygga våran altan.jag tänker förbereda för spabad och jag tackar hjärtligt för dina mått ;) på reglar och plintar :p

//Robban
 
bumpar om ts finns kvar?
har det inte trängt in vatten under tillbyggda altanen in i gamla poolen?
eller hur löste du det?

funderar på något liknande men har en gammal 8×4 m pool.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.