77 113 läst · 40 svar
77k läst
40 svar
Spabad på träaltan.
Jetpilot skrev:
Japp, det är verkligen toppen. Kan inte tänka mig något bättre faktiskt.
Det är ett Caldera Geneva Utopia. Svensk återförsäljare är www.spaexpo.se.
Wanker skrev:
Vi var inne på det först, men struntade i det av flera anledningar.
Sänka ner det helt går bort..vi har ju snö i det här landet.
Sänka ner halvvägs - jobbigare inpassning av däck runt om, knöligare underkonstruktion, sämre åtkomlighet, sämre utsikt, sämre möjligheter att hantera locket.
Får man fråga om ungefärlig kostnad på denna pool.
Är själv inne på en Sundance Spa och dom kostar några kronor... :
Är själv inne på en Sundance Spa och dom kostar några kronor... :
Jag vet att det var ett tag sedan som genomförde projektet. Men jag vill bara tacka för att vi fick vara med och se hur spabadet växte fram.
Jag har funderat på att göra något liknande till sommaren. Eller i varjefall förbereda för något liknande. Jag har nämligen inte byggt altanen än. Men en bra start är ju att förstärka området där badet är tänkt att stå...
Jag tycker att du gjorde helt rätt som inte sänkte ner det. Visst hade det varit läckert med lite nedsänkt. Men med den utsikten är det inte, i mina ögon, försvarbart att sänka ner karet och förlora delar av den underbara vy ni har. Sedan att det av praktiska skäl är enklare att ha det stående på gör ju inte det hela sämre.
Återigen tack för inspirationen. ;D
Jag har funderat på att göra något liknande till sommaren. Eller i varjefall förbereda för något liknande. Jag har nämligen inte byggt altanen än. Men en bra start är ju att förstärka området där badet är tänkt att stå...
Jag tycker att du gjorde helt rätt som inte sänkte ner det. Visst hade det varit läckert med lite nedsänkt. Men med den utsikten är det inte, i mina ögon, försvarbart att sänka ner karet och förlora delar av den underbara vy ni har. Sedan att det av praktiska skäl är enklare att ha det stående på gör ju inte det hela sämre.
Återigen tack för inspirationen. ;D
Snyggt som fan men jag hade rekommenderat att du hade fällt ner badet när du ändå hade chansen.
Det kommer jag göra med mitt nu när jag ska bygga våran altan.jag tänker förbereda för spabad och jag tackar hjärtligt för dina mått på reglar och plintar
//Robban
Det kommer jag göra med mitt nu när jag ska bygga våran altan.jag tänker förbereda för spabad och jag tackar hjärtligt för dina mått på reglar och plintar
//Robban
Snyggt, hur tycker du ljudnivån är från badet när det står där utan att man badar?KarlXII skrev:Efter ett par gångers ändrande av badet med och utan pall, byggde jag en trappa för att kunna kliva i och ur med åtminstone ett minimum av värdighet.
Det blev lite spillvirke och så över, så det räckte till en sån här.
[bild]
Det gick mycket bättre. Men den behöver kompletteras med halktejp eller rillor, märkte jag häromkvällen.
Produkter som diskuteras i tråden