Tack! Instämmer fullständigt med ditt resonemnag om oljud. små praktiska detaljer som jag reflekterade över bra. Har du isolerat tunnan? Hur monterade du skimmern? Hur mycket låter skimmern? Är locket vikbar? Är lock hanterbar med 2 händer och en ryggrad:)?
 
Den är välisolerad, står på 40cm cellplast, sedan är det 40 till under sitsen och sedan 10cm på sidorna.
Välisolerad spabad med lock på en bas av cellplast och träram i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Välisolerad konstruktion på en plats med cellplastunderlag nära hus och häck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Isolerad konstruktion på cellplast med öppet lock i trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skimmern täcker övre utloppet och låter i princip inget.
Konstruktion av välisolerad grund med cellplast för ett byggprojekt, synligt rörarbete och isolermaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Locket består av 1 del som är 240x100cm, den bär man undan lätt, badar jag själv så viker jag bara upp den delen.
Den andra delen är 240x200cm och delad på mitten, den kan en vuxen kasa av själv, och om man är stark få på själv.
Inte så tungt, men desto mer otympligt, så det är betydligt smidigare om man är 2.
 
  • Gilla
ramafred och 3 till
  • Laddar…
Tack, kul med en ren och verkligen tilltalande installation. Genomtänkt!, jag kommer att använda samma tråd för att visa hur mycket du inspirerade mig. Jag försöker tänka genom ett alternativ som möjliggör automatisering av locket. Men jag vill inte se locket: på däck-)
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Esam Esam skrev:
Jag försöker tänka genom ett alternativ som möjliggör automatisering av locket. Men jag vill inte se locket: på däck-)
Återkom gärna när du tänkt färdigt eller hittat någon fungerande lösning. Fundera själv på en rostfri pool, men har ännu inte funderat färdigt. Men bra lösningar är intressanta och kan skynda på funderandet....
 
  • Gilla
Esam
  • Laddar…
Peter, har du reflekterat över golvvärmeslinga för att hålla poolen frostfritt till låg kostnad? Du kanske har installerat det redan?
Jag kommer beställa byLama , snygga lock som är kanske inte så svåra att automatisera.
 
  • Gilla
Stefan4488
  • Laddar…
Esam Esam skrev:
Peter, har du reflekterat över golvvärmeslinga för att hålla poolen frostfritt till låg kostnad? Du kanske har installerat det redan?
Jag kommer beställa byLama , snygga lock som är kanske inte så svåra att automatisera.
Vi badar minst lika mycket på vinterhalvåret, så det behövs inget frostskydd.
Bylamas bad är snygga, gillar dock inte det lutande ryggstödet, det minskar poolkänslan och krymper badet lite.
Rostfritt badkar utan vatten med lutande ryggstöd som diskuteras i forum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Instämmer, men i brist på vänner som har tillgång till tillverkare så är det inte mycket att välja mellan:) Vedpool är inte lika snygga förutom deras spa alternativ som är fin, men jag ser inget rostfritt lock som tillval. Skrev till de nu för att efterhöra. Har du isolerat locket äb’ven? 50 eller 100mm?

Det kan bli att man är bortrest under en del av vinterhalvan i mitt fall. Att hålla den frostfritt med 9kw 3 fas värmare kan bli onödig kostnad teoretiskt men jag har inte jämförelse-räknat på än.
 
  • Gilla
Nickesågen
  • Laddar…
Esam Esam skrev:
Instämmer, men i brist på vänner som har tillgång till tillverkare så är det inte mycket att välja mellan:) Vedpool är inte lika snygga förutom deras spa alternativ som är fin, men jag ser inget rostfritt lock som tillval. Skrev till de nu för att efterhöra. Har du isolerat locket äb’ven? 50 eller 100mm?

Det kan bli att man är bortrest under en del av vinterhalvan i mitt fall. Att hålla den frostfritt med 9kw 3 fas värmare kan bli onödig kostnad teoretiskt men jag har inte jämförelse-räknat på än.
Locket är 10-14cm tjockt har jag för mig, det lutar lite så vattnet ska rinna av.
Men det är antagligen det som kommer bli slitet först, ett lock i rostfritt borde hålla bra.
Det spelar ingen roll hur du värmer vattnet, så länge du jämför ren el.
Vår pump är på 450W och den skulle lätt kunna hålla vattnet frostfritt på egen hand.
 
  • Gilla
Esam
  • Laddar…
Ja, cirkulationen är dygnetrunt, men jag tänkte efterträva en bastemp på ca 10 grader, som man värmer upp när man är hemma och badar. Kan gott och väl göra detta även genom patronen. Hur ser dina lock ut? Hur har man valt att fästa isoleringen? Ribbor eller bara lim?
 
Esam Esam skrev:
Ja, cirkulationen är dygnetrunt, men jag tänkte efterträva en bastemp på ca 10 grader, som man värmer upp när man är hemma och badar. Kan gott och väl göra detta även genom patronen. Hur ser dina lock ut? Hur har man valt att fästa isoleringen? Ribbor eller bara lim?
https://www.kuben.se/swimspalock-2/
 
Oh, ok, du nämnde tidigare kuben som leverantör. Jag utgick från att du beställd en rostfri lock även.
 
Det blir vedpool, får inget svar på mina frågor från bylama . Vedpool svarar tålmodigt. Lock är fortfarande en twist som tar tid.
 
Esam Esam skrev:
Det blir vedpool, får inget svar på mina frågor från bylama . Vedpool svarar tålmodigt. Lock är fortfarande en twist som tar tid.
Vilken modell kommer du köra på?
Kan inte vedpool bygga ett lock till dig?
 
De säger att det blir för tungt. Tar deras spa modell utan trappe och kanske beställer lock någon annanstans.
 
Min förman säger att Isodrän är bättre isolering Än Cellplast. Cellplast suger fukt och blir sämre med tiden. Någon som har insikt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.