Det senaste fenomenet jag upplever är att det tar tid att utföra en åtgärd till och med när jag använder de fysiska knapparna på enheten.
Att sänka ljudet eller slå av musiken tar någon sekund från det att jag trycker på knappen tills dess att högtalaren reagerar, så det borde ju inte ens vara påverkat av något moln eller liknande.

R RundBerg skrev:
Bland det mest fascinerande i detta fiasko är att vissa av oss har klarat oss helt utan att känna av några som helst problem.
Största farhågan här är att för många lämnar Sonos så de går under.
(Vi har ett tiotal högtalare av blandade sorter och generationer (allt S2 dock), utspridda i ett relativt stort hus, med en kabelansluten Boost och SonosNet på alla högtalare.)
Nu när det sagt det är det kört. Så var det för mig...

tveksamt tveksamt skrev:
Att sänka ljudet eller slå av musiken tar någon sekund från det att jag trycker på knappen tills dess att högtalaren reagerar
Det du ska göra ska väl godkännas av kineserna först?

• Gilla
  • Haha
Jocke Best och 3 till
  • Laddar…
(Med risk för att jinxa) För mig/oss funkar Sonos smärtfritt i hela huset i princip. Enda undantaget är att det är en väldig fördröjning till min enhet som står i arbetsrummet när jag själv är i arbetsrummet (inte annars). Speciellt om jag lyssnar på ganska hög musik och någon ringer mig på Teams… Som tur är så går det mycket snabbare att pausa musiken mha home assistant än med Sonos egna app…

MultiMan
"Jinxa"?

MultiMan MultiMan skrev:
"Jinxa"?
"Jinxa är ett verb som betyder att man har förbannat eller försatt någon eller något i otur."
Kommer nu innebära att @jbernspang Sonos-system lägger av vilken dag som helst.....

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
Vad hände med "peppar, peppar, ta i trä"?

MultiMan MultiMan skrev:
Vad hände med "peppar, peppar, ta i trä"?
Vet inte, jag har aldrig begripit vad det betyder 🙂

D
Ett modest förslag är att köpa en raspberry PI med ett bra DAC-ljudkort och koppla in på sin gamla, bra förstärkare. På ett SD-kort kan man enkelt peta in ett linuxbaserat OS som är hyperstabilt och som hanterar Spotify, Bluetooth, AppleTV osv helt perfekt.

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
4774
Skulle nästan mer kalla jinxa för att något är bättre än det borde och när man väl säger det högt så slutar saken vara bättre. Peppar peppar ta i trä är mer en förhoppning om att något ska gå bra trots risiga förutsättningar, mer som "nä, nu j....lar"

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
D datja skrev:
Ett modest förslag är att köpa en raspberry PI med ett bra DAC-ljudkort och koppla in på sin gamla, bra förstärkare. På ett SD-kort kan man enkelt peta in ett linuxbaserat OS som är hyperstabilt och som hanterar Spotify, Bluetooth, AppleTV osv helt perfekt.
Blir ju långt ifrån lika smidigt som med Sonos.

K Kane skrev:
Men man slipper dela med sig med resten av familjen… 🙂

Jag jinxar mig själv genom att tycka att det har börjat funka bättre på senare tid. Har en uppdatering från början av december och tycker att det gått okej att gruppera högtalare, pausa, ändra volym etc. Förmodar att de nu strax kommer ta eld en efter en..

• Haha
Kane
  • Laddar…
D
K Kane skrev:
Det är precis lika smidigt. Jag kontrollerar musiken med telefonen (Spotify). Klumpen är upptäckbar som enhet av alla telefoner på nätverket. Det går, om man vill, att synka musik mellan flera raspberries också. Men vitsen med raspberryn är extra stor om man har gamla fina högtalare, jag har t ex ett par Öhman som jag tycker om.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Enklast borde väl vara att backa till äldre release av programvara?
FW, SW

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.