Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Hej,
SONOFF - WIFI WIRELESS SMART SWITCH.
Lite nyfiken på om någon har testat denna produkt,
Jag har beställ 1.st från EBay för att själv testa.
Riktigt lågt pris 7$ inkl frakt, för att kunna styra elapparater via en app
Mer info finns här,
https://www.itead.cc/sonoff-wifi-wireless-switch.html
SONOFF - WIFI WIRELESS SMART SWITCH.
Lite nyfiken på om någon har testat denna produkt,
Jag har beställ 1.st från EBay för att själv testa.
Riktigt lågt pris 7$ inkl frakt, för att kunna styra elapparater via en app
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mer info finns här,
https://www.itead.cc/sonoff-wifi-wireless-switch.html
Den är inte alls dåligt utförd, ligger före många av de liknande som säljs både dyrare och med olika märkningar i elsäkerhetssynpunkt. Har själv några som lagts om så man kan köra dem direkt utan app, funkar bra och som sagt har jag heller inga större invändningar vad gäller deras tekniska utförande.DMOL skrev:
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Detta är en indiegogo crowdfunding produkt, hittade denna text på en blogg.
"This is a very well designed board. The tracks protecting the high voltage are wide and properly milled. The GPIO0 is on a button and the serial pins are run to the edge ready for a header. The layout is one of the best I have seen for ages in a 220V product, seeming to choose safety over size"
Återstår att se om den har fått några svenska eller europeiska märkningar när jag får den.
"This is a very well designed board. The tracks protecting the high voltage are wide and properly milled. The GPIO0 is on a button and the serial pins are run to the edge ready for a header. The layout is one of the best I have seen for ages in a 220V product, seeming to choose safety over size"
Återstår att se om den har fått några svenska eller europeiska märkningar när jag får den.
Den har inga såna märkningar men jag kan hålla med i vad som står i din citerade text det är riktigt bra utfört på många sätt både kort och den lilla kapslingen. Tyvärr är ju i stigande omfattning alla dessa märkningar mer eller mindre blaj även på de mer välrenommerade tillverkarnas produkter, de kanske mest är till för att kunna ge näring i tex BH juridikforum vid någon djup ändlös diskussion kring väsentligheter.
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Den är bra liten, men tveksamt om den passar i en standard apparatdosa.
Medlem
· Västerbotten
· 3 280 inlägg
Hej
Vart beställs den? Länk till Kina..? Hur ser appen ut?
Hittade den, brukar handla mycket från Dx.com, seriös Kinabutik..
http://www.dx.com/p/diy-smart-wi-fi-wireless-switch-w-433mhz-receiver-white-424650#.V55d_cheCJI
Vart beställs den? Länk till Kina..? Hur ser appen ut?
Hittade den, brukar handla mycket från Dx.com, seriös Kinabutik..
http://www.dx.com/p/diy-smart-wi-fi-wireless-switch-w-433mhz-receiver-white-424650#.V55d_cheCJI
Redigerat:
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 3 280 inlägg
Hur verkar det funka? Är det bökigt att få det att funka?
Angående elsäkerhet så borde väl starkströmsdelen mest vara beroende av kvaliteten på relät och ledningsdragningen till detta via kretskortet. Sen kan väl resten börja brinna också om det är dåligt designat.
Givet att prylen är så billig så funderar jag på att koppla in ett par sådana för överakning av att elförbindelsen inte försvinner på några ställen i huset. Har UPS till nätverksswitchen och servern så genom att bara konfigurera upp prylen och koppla in den så kan man ju pinga för att se om strömmen till den försvinner.
Alternativt kan man säkert använda den till annat eftersom man får en mycket billig låda med strömförsörjning, relä och kanske möjlighet att koppla in lite mer som man kan styra med alternativ firmware.
Relät går ju att använda till annat än starkström också om man skär av ledningsbanorna till starkströmmen. Det blir nog till att beställa ett gäng...
Givet att prylen är så billig så funderar jag på att koppla in ett par sådana för överakning av att elförbindelsen inte försvinner på några ställen i huset. Har UPS till nätverksswitchen och servern så genom att bara konfigurera upp prylen och koppla in den så kan man ju pinga för att se om strömmen till den försvinner.
Alternativt kan man säkert använda den till annat eftersom man får en mycket billig låda med strömförsörjning, relä och kanske möjlighet att koppla in lite mer som man kan styra med alternativ firmware.
Relät går ju att använda till annat än starkström också om man skär av ledningsbanorna till starkströmmen. Det blir nog till att beställa ett gäng...