E
Skrivet av: Robert

Håller med. Ross kunder uppskattar uppenbarligen sexy curves :)
"ett av vattenfallen bakom huset som samverkar med vatten-speglarna som huset står i." Visst är det roligt med vatten runt omkring. Låter spännande!

E
Skrivet av: Heinrich

Fina hus, men snubben är en igel som svamlar skit och ser till så allt tar dubbelt så lång tid. Finns andra hus som påminner om hans, men är mer användbara och blir klara och kostar enligt ök.

E
E
Skrivet av: Christian

Tycker huset är helt ok, men inget favorithus. Påminner om hus som syns i reklam för tex polska pvc-fönster, framförallt entre'sidan.

E
Skrivet av: Carl

Oj, detta kan vara det mest anskrämliga hus jag någonsin sett! Ser ut som att en rik ryss försökt lyxa till det och haft hjälp av en blind arkitekt och en rejält sparsam byggentreprenör. Materialinspirationen verkar komma från spa-avdelningen på ett Holiday-inn.

Exklusivt? Detta om något ser billigt ut!

E
Skrivet av: Carl

Ser förresten att det är Ross själv som står för en del av kommentarerna ovan? Helt förståeligt iofs...

E
Skrivet av: Mikael_L

Vad, hur menar du.
Vilka kommentarer är från Ross själv?
Och hur ser du det?

E
Skrivet av: Mikael_L

OK, du var alltså bara ute efter att misskreditera Ross, så där lite i allmänhet.
Du är kanske en konkurrent? :)

E
Skrivet av: Martin

Pål Ross och hans kreationer är raka motsatsen mot Cameron Sinclair och hans arbete. Men det här är väl vad svenskarna vill ha, så det säger ganska mycket det svenska samhället.

E
Skrivet av: Martin

Saknas bara tolv flaggstångar i rad vid infarten.

E
Skrivet av: Maxie

Underbart att ha förmågan att utveckla och våga ta ut "svängarna" !! Även om huset inte passar min budget så tänker jag sno några bra idéer! Tack för inspirationen och ett annat sätt att tänka.

E
Skrivet av: Astrid-Ingalill

Äääntligen, någon som fattar att fyrkantigt är det sämsta valet att få människan att trivas i!! Runda hus/möbler mm.. Är harmoni, lycka och trivsel, å med detta mår människan betydligt bättre å blir automatiskt mycket friskare! Varför ska vi då tvingas bo i något som vi aldrig kommer att trivas i längden?

E
Skrivet av: Jag

Ross hus är Exklusiva men smaklösa i min mening. Ser ut som de där vräkiga husen rika amerikaner med alldeles för mycket pengar och för lite smak bygger. John må tjäna pengar, men hans hus kommer knappast få någon plats i arkitekturhistorien.

N
Tja.........om någon blir glad av att bo i ett sådant hus så låt dem göra det. Själv trivs jag bäst i mitt lilla 120 kvadratmeters hus.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.