Är på gång att flytta tvättmaskinen temporärt till köket under tiden som tvättstugan renoveras. Innan jag kan koppla in tvättmaskinen är jag dock tvungen att ändra "diskmaskinsblandaren" till kallvatten eftersom den är inställd på varmvatten idag. Jag hittade en bra beskrivning på nätet (http://webbase.ostnor.net/FMMattssonWeb/Katalogdatabas/document/44975.pdf) men när jag skulle lossa skruven på figur 6 blev det bara smulor av skruvskallen. 
Det är verkligen inget kvar av skruvskallen men ratten vill fortfarande inte lossna. Nu vet jag inte vad jag ska göra och vore mycket tacksam för tips. Finns det något sätt att få loss skruven tror ni?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är verkligen inget kvar av skruvskallen men ratten vill fortfarande inte lossna. Nu vet jag inte vad jag ska göra och vore mycket tacksam för tips. Finns det något sätt att få loss skruven tror ni?
Medlem
· Västerbottens län
· 17 936 inlägg
Köp ett T rör och en ballofix och kapa kallvattenröret under bänken.
Köp ett täcklock också att använda när tvättmaskinen ska flytta tillbaka.
Detta blir nog billigare än nya delar eller en helt ny blandare.
Protte
Köp ett täcklock också att använda när tvättmaskinen ska flytta tillbaka.
Detta blir nog billigare än nya delar eller en helt ny blandare.
Protte
Tack för snabba svar. Vred+insats 300-400 kr enligt vvsochbad.se, om det räcker med att byta vredet är det halva pengen. Kommer jag billigare undan med en t-koppling och balofix under bänken? Jag har i ärlighetens namn aldrig gett mig på några VVS-jobb innan så jag har inte så bra koll på exakt vad jag skulle behöva till en sån lösning...
Jag är inne på att försöka borra ur skruven, men är lite rädd att jag inte få ur den helt och hållet (alternativt pajar mutterns gängor) och i så fall kan jag ju inte montera en ny. Skruv Några tips på vägen? Börja med liten dimension och sedan byta mot större?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ansluta tvättmaskin på till FMM-blandare
Vatten & Avlopp -
Nya avloppsrör i gjutjärn helt sönderrostade efter 10 år...
Vatten & Avlopp -
Sönderrostade rör värmesystem
Värme allmänt -
Sönderröstad balk under garageporten
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur ersätter man en sönderrostad innerdel/nederdel till en skorsten i Bastu
Bastu
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Toalettstol översvämmad, hur är det möjligt?
Vatten & Avlopp -
Ska inte en rörböj hålla mer än 15år?
Vatten & Avlopp -
Kommunen vägrar fixa avloppet på vägen utanför
Vatten & Avlopp -
Grannens nya avlopp för nära dricksvattenbrunn
Vatten & Avlopp -
Vatten från egen brunn, svarta prickar som INTE är mangan.
Vatten & Avlopp