Denna du sökt?

• En svart och röd skruvmejsel står på ett papper med en pappersskärare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Så är det på de flesta DIY-videor känns det som. I det stora hela säger han mycket vettigt, och precis som med allt annat får man vara lite källkritisk och förstå att alla bara är människor. Det finns många bra kanaler där ute som tillsammans ger oss hemmafixare mycket matnyttigt! :)
Klart man måste ha med sig sunt förnuft i alla tips man tar emot. Men det är ändå enorm skillnad på att kalla sig ”Carpenter” och till vardags jobba som snickare, jämfört med en tydlig DIY profil med snickrande i sitt garaget.

Jag köpte en sån här för många år sedan, fast med "slät egg", alltså utan spikutdragare i breda änden.
https://www.amazon.com/Shark-Corp-2...16-8394-5e5405b0e22f&pd_rd_i=B0007ZENQ0&psc=1

Den har varit grym, har lilla röda från Hulta också, men den här är vassare på att initialt lossa lister och foder, den har en väldigt tunn och fin spets. Trodde inte den skulle hålla något vidare, men den är fortfarande fin och hel efter många års misshandel.

• Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Ser lite litet och fjantigt ut.
En kvalitets fot från Tove tar sig in bakom lister den med även om den är mycket större.

richardtenggren
raveper raveper skrev:
Ser lite litet och fjantigt ut.
En kvalitets fot från Tove tar sig in bakom lister den med även om den är mycket större.
Tror ingen betvivlar det, frågan är väl hur listen ser ut efter detta? ;)
Jag har dock själv en kär Tove :)

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Röd liten brytjärn, verktyg för att dra spikar, öppna burkar, ta bort trälist.

sådan från hultafors :D

HogeN HogeN skrev:
[bild]

sådan från hultafors :D
Redan nämnt i cirka 10 olika inlägg ovan...

Du kanske ska läsa tråden innan du postar?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
E Eld skrev:

Det här är ett fenomen som är extra tydligt just på Byggahus, enligt min uppfattning. Kanske har det med att folk vill vara extra hjälpsamma här…?

• Gilla
ådal
  • Laddar…
E Eld skrev:

nejdå tar så mycket tid... förbrukar så mycket el serru

HogeN HogeN skrev:
nejdå tar så mycket tid... förbrukar så mycket el serru
Hahahahahaha, jag dör... du är ju bara för rolig du! Fortsätt snälla!

Mer avslagna tips som redan getts ett antal gånger — pleeeeeeeaaaaaseee!
//Ronnie

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Cheesen
Blev lite inspirerad efter att ha sett en fixarfilm på Youtube, om ett slags bräckjärn som användes för att komma bakom lister, men väldigt tunt och smidigt.

Hittade följande på Amazon som är så nära det går:
[länk]

Nu handlar jag förvisso gärna från Amazon, men hellre från en annan svensk byggkedja.

Några tips? :)
tror det var Colorama som sålde dom när jag såg den senast i butik. Cupkniv eller något sådant heter den.

kisumisu
Blev lite inspirerad efter att ha sett en fixarfilm på Youtube, om ett slags bräckjärn som användes för att komma bakom lister, men väldigt tunt och smidigt.

Hittade följande på Amazon som är så nära det går:
[länk]

Nu handlar jag förvisso gärna från Amazon, men hellre från en annan svensk byggkedja.

Några tips? :)
Används det här verktyget att ta bort även spikar på ett lätt sätt?

Nu förespråkar jag inte Amazon. Men finns onlinebutiker t ex i USA. Som har en hel del fint och till en bråkdel av priset i Sverige. Köpte t ex en gång en vinkelräknare som används till parabolantenn i Sverige. Kostad 600kr i Sverige...i USA används precis samma verktyg till rör ;) Kostnaden var dock bara 200kr inklusive frakt. Dock säljer inte alla till Europa och det blir nog även 75kr extra i tull som från Kina....:thinking:

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.