P
Silly Bear Silly Bear skrev:
Väntar bara på att någon elektriker ska komma in och rida ut till försvar
Ja. Jag väntar verkligen på någon som kan stå för att man tar 1750 kr för 5 wago. Något som kostar 250 för för 50 st om man tar de dyraste.

Kom igen nu. Låt oss höra era förklaringar. Jag har laddat med chips
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
E Elajomannen skrev:
Nej ett sådant upplägg ägnar sig inte Elajo åt.
Fy tusan !
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vad är syftet med strömbrytaren? Behöver markisen kunna kopplas ifrån av funktionella skäl?
Egentligen onödig. Elektrikerns motiv var att dosan han hade med som var alternativet var större och klumpigare.
 
tommib
Jag tror att raden med wago är ett rent fel, som firman för all del borde erkänna. Det är rätt tydligt att det inte rör sig om anslutningsklämmor utan om just den kabeln som Horgmo googlade fram. Det finns ingen Wagoklämma som är 1,5 m lång, eller kostar sådär mycket.

Utöver det så är det grisigt att ta över hundra kronor för dragavlastningen och 800 kr för strömbrytaren. Bertrambs 317 kr är dyrare än på nätet men det hade jag inte sagt ett pip om. Precis som det konstateras i det inlägget är det billigare att köpa på sin vanliga handlare än att jaga absolut billigaste pris på varje produkt för sig. Även dryga 60 kr för en meter EXQ är i dyraste laget. Det är ändå rimligen något som det finns en rulle av i servicebilen och den kostar inte så mycket.

För övrigt förväntade jag mig att det skulle vara en snäll faktura. Sockrad brukar innebära något trevligt. Denna faktura skulle jag snarare kalla för saltad ;)
 
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.