Gångjärn och lådor har ingenting att göra med vart man tar luckor ifrån. Är det samma mått på luckona så ska de passa utanproblem. Det ända som skiljer IKEA från andra är att de borrar gångjärnshålen på KC 60 mot de flesta KC 76. Med det går att modda.

//J
 
Snailman
jo det bör det ha, eftersom ikeas stommar är 18mm tjocka och de andras 16mm , jag vet inte om gångjärnen har tillräcklig justeringsmån för att ta upp detta 'fel'
 
Men köper man IKEAS gångjärn med stommarna så passar de utan problem. Alltså IKEA stommar, lådor och gångjärn men andra luckorn = inga problem!
 
jizzo skrev:
Men köper man IKEAS gångjärn med stommarna så passar de utan problem. Alltså IKEA stommar, lådor och gångjärn men andra luckorn = inga problem!
nån som har räknat och jämfört vad IKEAs stommar kostar jämfört med typ HTH och Kvik (som nog är de alternativ som jag väljer mellan).
 
Prisskillnaden mellan Ikea och Kvik är inte många kronor, räknar man med att man får extra ytrymme
i Kviks skåp och lådor blir skillnaden ännu mindre.
Ikeas och de flesta andra tillverkares stommar är väl 70cm men på Kvik är dom 80cm
det gör stor skillnad tycker jag, får man dessutom plats med djupare kök tycker jag att man skall ta Kviks
XXL kök som är 73cm djupt istället för 60 som är standard.
Personligen tycker jag att det gör en väldig skillnad både på utseendet och plats att
arbeta i köket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.