tråkigt på en annars fiffig produkt.... :/

Fortsätter lite med uppdateringar. Mina två Move har rullat någorlunda bra under cirka 3 veckor nu. Tidsstyrd öppning/stängning funkar i stort sett som tänkt. Någon gång har öppning/stängning uteblivit på morgonen eller på kvällen.

Ser nu att Teptron känner till detta och det ska komma en programuppdatering:
http://support.teptron.org/894958-Automation-does-not-trigger-stops-to-trigger

Cheers för update. Hur är det med förbrukningen. Känner du att man måste byta/ladda batterierna ofta?

Jag kör båda med extern matning (IKEA USB-laddare) så när det gäller batterilivslängd har jag tyvärr inget att tillföra.

Våra två Move "rullar på". Funkar stabilt nu med tidsstyrd öppning/stängning. Emellanåt kan man behöva justera ändlägena för att få till en korrekt stängning. Det kan bero på friktion mellan drivhjul och lina.

Längesedan det kom en uppdatering för appen (android), Däremot kom det nyligen en uppdatering för Ios.

När det gäller deras Z-wave-enhet verkar det ha gått rejält med grus i maskineriet. Jag börjar misstänka att dom är nära konkurs. Mycket sparsamt med uppdateringar på Indegogo, men däremot en massa förbannade kunder.
Svagt av dom att inte kunna kommunicera sakligt omkring läget. Har det gått åt pipsvängen är det väl bättre att gå ut med det.
Ser också att Telldus logotyp är bortplockad från Indegogo-sidan. Tyder på att samarbetet av någon anledning har upphört.

Tydligen inte helt stopp för detta företag. I förra veckan dök det upp en uppdatering till appen (android), och nu har företaget börjat kommunicera med sina mycket irriterade kunder på Indiegogo. Z-wave-enheten är väl snart 3 år försenad. Verkar vara trixigt att få styr på programkoden ...

Hur går det här?

Någon som använder sig av solpanelen bara?

Jag har slitit ner mina, jag hade dem först monterade med de små solpanelerna som fanns när de började och de var otillräckliga för den mängden sol vi får här uppe i norr så batterierna laddades aldrig nog ens under sommaren.

I somras när jag i princip gett upp på dem så upptäckte jag av en slump på Teptrons hemsida att de tydligen upptäckt själva att solpanelerna var otillräckliga och gjort en ny större variant som skulle ge 3x mer ström och funka bättre så jag köpte 5st såna och ersatte alla jag hade i hopp om bättring men det var marginell skillnad.

Jag använde bra uppladdningsbara batterier och prövade t.o.m under en period dra en panel ut genom balkongdörren och se om jag fick bättre resultat (de nya större panelerna monteras med sugpropp på insidan av fönstret) utan fönsterglaset men nope.

Funktionellt om man drar fast ström till dem fyller de utan tvekan sin funktion men trådlöst lyckades iaf inte jag använda dem, kändes även som att batteritiden blev oerhört mycket sämre efter att jag uppdaterade dem alla med senaste firmwaren, som att alla "extra" funktioner de lovat från början som äntligen kom drog mer batteri än de räknat med.

• Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Tack för uppdateringen. När du menar slitit ner dina. Menar du hela själva motorn också eller bara solpanelerna?

Just strömförbrukningen verkar vara deras akilleshäl. Det är just detta som har gjort att den nya Movez har blivit så pass försenad.
Mina två rullar fortsatt på bra med USB-matningen.

• Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Ajfan.Det är just det jag är nojig över... Har inte möjlighet att dra en fast matning..
Verkar inte finnas så mycket liknade produkter som går att eftermontera enkel, utan fast matning.

Ikea ska ju släppa eldriven och smart mörkläggning under februari...

Men det är klart, då får man ju byta hela kittet! :D Sen exakt vad det är och hur det funkar vet jag inte.

Maxwells demon TotalControl skrev:
[länk]

Kommer i olika storlekar. Blir sådana i alla fönster förutom i två stora triangelfönster på ena gaveln där jag hade tänkt mig custom-made lamellgardiner med MOVE motor. Men verkar som man får tänka om.. 2.5 meter upp är nederkant så är inte så sugen på att byta batterier för ofta på MOVE.
Har du inget lamputtag upp i taket där du kan ansluta en USB-laddare med vanlig nätkabel och sedan gå vidare till Move-enheterna?

Ingen uttag. Dock så har vi rör/kabel som kommer ut i smygen i varje fönster, som matar en hide a lite led slinga/list per fönster. Tror det är 24V eller 48V som går i rören. Från en transformator. Vet inte om man kan göra något med de. Jag är totalt rudis när det gäller el..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.