Thomas59
i_j_h skrev:
Igår kväll var han hos oss igen i 45 minuter och försökte fixa blandaren. Han satte på mycket silikon och skulle återkomma i eftermiddags men dök aldrig upp. Så här ser det ut nu. Tyvärr är det inget skämt...
Ser fint ut. Byter han bara till en vit plastplugg så är det väl så nära 100% (av hans kapacitet) som han kan komma:eek:.

Nä fy sjutton, han är ju interplanetariskt inkompetent den liraren! Lider med dig.

Min man är dataingenjör och gör betydligt bättre rörjobb än det där. Vilken stolle ni råkat ut för!

Herregud vilken installation !! :mad:

Det där kan ju aldrig bli bra. Förväntar han sig att Ni skall godkänna detta ?

Tänk dig att resa bort en helg och ha fullt vattentryck bakom den duschblandaren. Tror inte ditt försäkringsbolag kommer att gilla vad de ser om Ni råkar ut för en skada :(

Reklamera hela skiten...finns inget annan väg...och betala för guds skull inget !!

mvh

Jag håller med dig kakelmannen!!Låt de få göra tre badrum med perfekt resultat och då ska de följt alla regler inom det estetiska och tekniska.Först då får de sitt certifikat.
Och om de som fått certifikat slutar som måste de nya genomgå samma tester.
VET HUT!!

kakelmannen skrev:
Det är inga svårigheter att gäspa sig igenom de där kurserna. Lägg ner skiten. Låt företagen göra ett praktiskt lämplighets test innan de blir godkänd som det är nu är det rena rama vuxen dagis;).

Svansen skrev:
Herregud vilken installation !! :mad:

Det där kan ju aldrig bli bra. Förväntar han sig att Ni skall godkänna detta ?

Tänk dig att resa bort en helg och ha fullt vattentryck bakom den duschblandaren. Tror inte ditt försäkringsbolag kommer att gilla vad de ser om Ni råkar ut för en skada :(

Reklamera hela skiten...finns inget annan väg...och betala för guds skull inget !!

mvh
Ja, han är mycket sårad för att vi klagat och tycker inte att något är fel. Men det är kanske typiskt för klåpare.
Jag ska reklamera, väntar bara på besiktningsmannen som kommer imorgon. Jag betalar inte men vill att firman betalar rivningen och nyrenoveringen av badrummet. Vet någon hur man sköter det juridiska? Kan jag häva avtalet efter så många blunder och fel? Och en försening på snart fyra veckor? Eller måste jag ge firman möjlighet att klanta sig ännu mer? Det borde finnas någon gräns, när en entreprenör visar prov på fullständig avsaknad av yrkesskicklighet borde de inte få sätta sina fötter i badrummet mer. De borde betala mina kostnaden för riktiga hantverkare som reparerar skador och slutför jobbet.
Jag misstänker att det också är fel att han använde våtrumsspånskivor (eller vad det nu heter) mellan reglarna och gipsskivorna bara i den väggen där tvättstället sitter, medan i den motstående väggen som inte är belastad spikade han gipsskivorna direkt på reglarna. Den väggen blev inte riktigt slät heller.

Redigerat:
i_j_h skrev:
Ja, han är mycket sårad för att vi klagat och tycker inte att något är fel. Men det är kanske typiskt för klåpare.
Jag ska reklamera, väntar bara på besiktningsmannen som kommer imorgon. Jag betalar inte men vill att firman betalar rivningen och nyrenoveringen av badrummet. Vet någon hur man sköter det juridiska? Kan jag häva avtalet efter så många blunder och fel? Och en försening på snart fyra veckor? Eller måste jag ge firman möjlighet att klanta sig ännu mer? Det borde finnas någon gräns, när en entreprenör visar prov på fullständig avsaknad av yrkesskicklighet borde de inte få sätta sina fötter i badrummet mer. De borde betala mina kostnaden för riktiga hantverkare som reparerar skador och slutför jobbet.
Jag misstänker att det också är fel att han använde våtrumsspånskivor (eller vad det nu heter) mellan reglarna och gipsskivorna bara i den väggen där tvättstället sitter, medan i den motstående väggen som inte är belastad spikade han gipsskivorna direkt på reglarna. Den väggen blev inte riktigt slät heller.
Vad menar du med våtrumsskivor mellan reglarna. Man skruvar väll skivorna på reglarna och inte i mellan!!!!

kakelmannen skrev:
Vad menar du med våtrumsskivor mellan reglarna. Man skruvar väll skivorna på reglarna och inte i mellan!!!!
Förtydligande: Spånskivorna var mellan reglarna OCH gipsskivorna. Spånskivorna skruvades alltså fast på reglarna och på spånskivorna skruvades gipsskivor. Men bara på ena sidan av badrummet, på andra var det gipsskivor direkt på reglarna.

Redigerat:
Spånskivor är ju inte direkt godkännt att ha bakom gipset heller så det är ju bara ytterligare saker att anmärka på :-/

Dessutom är det väl numera lag på att använda de glasfiberarmerade(?) gipsskivorna och inte de med papper på ytorna...?

T
vojma skrev:
Dessutom är det väl numera lag på att använda de glasfiberarmerade(?) gipsskivorna och inte de med papper på ytorna...?
Nej, finns ingen lag som förbjuder vanlig gips med pappersbeklädnad i våtrum!

Vilken luffare, karln verkar inte riktig klok....
topp 3 på sämsta utförandet jag sett (där ligger tom bodymans badrum i lä)
skulle tro att besiktningsmannen kommer att döma ut hela badrummet, verkar inte finnas något i det våtrummet som är fackmannamässigt utfört.
Stå på er, och hoppas att ni får dit en bra besiktningsman och att ni inte hunnit betala ut så stor del av entreprenaden ännu

Vet inte om du driver med mig....:rolleyes: troligtvis inte, synd om dig..Fattar inte hur någon kan göra dylikt skitresultat, speciellt en som ska vara utbildad... betala inte.. reklamera hela och låt dem göra om allt..... inte en krona till den entreprenören... det är min mening iaf..
"badrumsbyggare"
Ska skicka in en bildserie på det senaste badrumet.....ska höra med kunden först!

Sedan till skivor i badrum:rolleyes: det finns INGA regler som gäller spån bakom gips... det är bara rekommenderade byggråd.... däremot så gäller inte vissa försäkringar om du använder fel material...
GVK har ett regelsystem man ska följa om företaget är anslutet, men det är väl ingen som säger att gvk-s regler är de rätta,eller de andra som inte kan enas om materialen. Det finns otroligt bra material på marknaden,vissa väldigt ohälsosamma som Humid gipset, vilken jag använder mig av ofta... Funkar super till plåtreglarna inget "träskivmaterial" bakom utan endast humiden....
Lip har helt perfekta "kakelplattor" en formskumsplatta som förvisso är dyr men lätt att arbeta med, den sätts ofta på vilket skivmaterial som helst i badrum... Vanligt "pappgips" är helt godkänt till våtrum........
Ett råd gällande silikon.... skippa eländet använd pl400 det är godkänt och MYCKET bättre i alla avseenden.. till borrhål och rörgenomgångar syftar jag på då....
"byggare i dalarna"

Pagno, vanlig kartong gips är väl inte godkänd?

Pimme skrev:
Vilken luffare, karln verkar inte riktig klok....
topp 3 på sämsta utförandet jag sett (där ligger tom bodymans badrum i lä)
skulle tro att besiktningsmannen kommer att döma ut hela badrummet, verkar inte finnas något i det våtrummet som är fackmannamässigt utfört.
Stå på er, och hoppas att ni får dit en bra besiktningsman och att ni inte hunnit betala ut så stor del av entreprenaden ännu
Kgc skivor går också bra på alla underlag. Det är dyrt men man slipper riva ut hela badrummet.

Även om det är en godkänd användning av PEX-rör bakom skivorna så tycker jag att det känns säkrare med prisolrör eller bokade kopparrör. Dessutom är det en del blandarfästen som inte är godkända med PEX-rör, så det gäller och se upp.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.