Mikael_L
Jag borde kanske börja med att prova att skruva isär spärrskaftet och kolla. Med tanke på bilden verkar det inte så svårt.

Hur är det med kamasa-garanti? Jag tror inte att jag hittar något kvitto, det är nog flera år sedan köpet och jag är lite osäker på vilken butik det var, men ett svagt minne av att det var Jula.

Autoexperten har jag alltid lämnat in hos, sist frågade de efter ett inköpsdatum och jag svarade med ett ur luften och fick senare ut ett nytt skaft. På 90-talet lämnade jag in en lednyckel där skruven lossnat, tänkte att den får man ju inte att gå på garantin, men jodå. Nått år senare kom jag på att jag lämnade in den och frågade hur det gått, jodå de hade jagat ägaren bland kunderna till den nya lednyckeln som låg hos dom då min info tydligen försvunnit :D

Hur du vill göra och välja ett inköpsdatum du "sett på kvittot" hemma är upp till dig, eftersom det är människor vi har att göra med så vet vi ju inte vilket senario som komma att utspela sig för dig

offtopic men jag minns när KG Knutssson hade en ganska lätttillgänglig skrotcontainer där de slängde metall. Fanns hur mycket kamasa verktyg som helst och ibland helt felfritt. Stora satser där plastlådan fått sig en snyting bara och grejer med en skruv lös bara eller nåt. Antar att hela garanti biten bygger på enorma marginaler och att det inte spelar nån roll om kunden får nytt. Det ingår i kalkylen bara......Efter nåt år blev det inhägnat och containern låst och det var inte lika enkelt längre......

Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Hur är det med kamasa-garanti? Jag tror inte att jag hittar något kvitto, det är nog flera år sedan köpet och jag är lite osäker på vilken butik det var, men ett svagt minne av att det var Jula.
Hepp.
Nu hittade jag plötsligt kvittot.
Jadå, Jula, köpt 2018.

Har Kamasa livstidsgaranti idag (eller 2018)?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.