58 730 läst · 292 svar
59k läst
292 svar
Slutnotan för kaminen från Eldabutiken blev 255 000 kr
Det hade varit väldigt intressant att se om detta hade resulterat i rättegång om kunden här stått på sig och inte accepterat förlikningsförslaget. Flera expertutlåtande och ARN bakom sig, sett så här från läktaren så hade det varit svettigt för en tingsrätt att underminera ARN totalt och inte döma i kundens favör.
Nja, vi har ju dragit det några gånger här, och funktionellt var det sannolikt inga problem med kassetten.F fsn skrev:Det hade varit väldigt intressant att se om detta hade resulterat i rättegång om kunden här stått på sig och inte accepterat förlikningsförslaget. Flera expertutlåtande och ARN bakom sig, sett så här från läktaren så hade det varit svettigt för en tingsrätt att underminera ARN totalt och inte döma i kundens favör.
Idioti!
Som sagt innan, lägg upp ditt nummer så swishar jag en flaska vin(du får såklart göra vad du vill med pengarna). Säkert fler som gör samma sak.
Vi kommer nog inte upp i hela beloppet, men något kul kan du göra för att glömma skiten en liten stund.
Tycker även fler ska gå in på deras Facebook och skriva vad ni tycker.
Som sagt innan, lägg upp ditt nummer så swishar jag en flaska vin(du får såklart göra vad du vill med pengarna). Säkert fler som gör samma sak.
Vi kommer nog inte upp i hela beloppet, men något kul kan du göra för att glömma skiten en liten stund.
Tycker även fler ska gå in på deras Facebook och skriva vad ni tycker.
Eller så kan ju elda ta det som Good Will det är endå små pengar det handlar om när man ser vad elda omsättningen varje år men det har dom inte gjort så att försvara dom är ju helt felR RoAd skrev:Det knepiga i situationen är att Elda-kedjan verkar vara oskyldig och ha försökt lösa problemet. Det ser ut som om Elda-butiken i Haninge är den man ska bojkotta.
Samtidigt kanske kedjan SKA straffas för att man har så dåliga avtal med sina franchisetagare att man inte kan tvinga fram en lösning i ett sånt här fall.
Jag har lite insyn i McDonals som också är en (huvudsakligen) franchisekedja. Där kan det gå så långt att en restaurang kan tvångsinlösas om den missköter sig allvarligt. Något liknande borde även finnas i avtalen för Elda om det ska ge ett förtroende för varumärket.
Redigerat:
Vem är tillverkaren?Maskintok skrev:vad är detta för förbannat trams.
butiken har agerat vårdslöst emot sin leverantör. De har aktivt skadat ett märke på marknaden med sitt trams.
De skulle bytt ut denna kamin från början, när de valde att inte göra detta och medial uppmärksamhet belyste detta så skulle tillverkaren hävt avtalet med butiken och agerat i god policy..
Detta beteende visar att man skiter fullständigt i hur ens återförsäljare beter sig emot kund. huvudsaken är att man säljer..
fy fan vilket jävla skämt..
Nä tillverkaren borde nu ringa upp vederbörande och säga, "du vi tar summan detta kostat dig.".
Då har iallafall tillverkaren tagit sitt ansvar för sitt märke Och sina återförsäljare...
och vad menar du att funktion har med saken att göra? Han har köpt en inredningsdetalj med flammig puts (eller vad det var) sned lucka och inte röktät. Vidare så har ARN dömt till hans fördel och experter har besiktigat och håller med. Så EXAKT menar du?Nissens skrev:
Det var en gjuten del avsedd att målas.
Det ska vara undertryck i kassetten, de är inte gastäta.
Det ska vara undertryck i kassetten, de är inte gastäta.
D Daniel 109 skrev:
Jag vet att dom inte är gastäta, i princip alla kaminer läcker gas om man stoppar en propp i skorstenen och trycker i en gaspatron men det var en av de saker som nämndes som ett fel av TS som jag minns det och förutsatte då att den läckte in rök även under normala förhållande utan pluggad skorsten. Men det kanske var fel?
Oavsett vilket så är det skapligt egalt då både experter och ARN fastställt att TS inte fått det som är beställt.
Det är möjligt att den rök in. Men det betor ju i så fall på för dåligt drag. Inte på att luckan är dålig. Nu verkar han ju installerat rökgasfläkt, så uppenbarligen har även TS insett att det var ett problem.
"Han känner sig inte nöjd med uppgörelsen, men menar på att han var tvungen att välja mellan att fortsätta slåss eller gå vidare med livet."
Rätt tänkt, bättre att göra ett avslut nu än att sluta som en rättshaverist.
Eldabutiken är givetvis helt borta från mitt val i framtiden, givetvis sprider jag infon till alla som är på G att anlita tjänster inom deras område. Uppmanar er alla att göra likadant. Ett sådant här skitföretag ska inte gå ouppmärksammat från ett sådant här beteende. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om flera av inläggen i den här tråden/tidigare trådar är skrivna på uppdrag av Eldabutiken ...
Ett seriöst företag löser problemet med kunden innan det går till en juridisk strid, vad än felet beror på. Eldabutikens agerande är helt sjukt dåligt, noll kundvård hos det företaget. Betänk det innan ni anlitar dom.
Rätt tänkt, bättre att göra ett avslut nu än att sluta som en rättshaverist.
Eldabutiken är givetvis helt borta från mitt val i framtiden, givetvis sprider jag infon till alla som är på G att anlita tjänster inom deras område. Uppmanar er alla att göra likadant. Ett sådant här skitföretag ska inte gå ouppmärksammat från ett sådant här beteende. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om flera av inläggen i den här tråden/tidigare trådar är skrivna på uppdrag av Eldabutiken ...
Ett seriöst företag löser problemet med kunden innan det går till en juridisk strid, vad än felet beror på. Eldabutikens agerande är helt sjukt dåligt, noll kundvård hos det företaget. Betänk det innan ni anlitar dom.
Redigerat: