F
Det hade varit väldigt intressant att se om detta hade resulterat i rättegång om kunden här stått på sig och inte accepterat förlikningsförslaget. Flera expertutlåtande och ARN bakom sig, sett så här från läktaren så hade det varit svettigt för en tingsrätt att underminera ARN totalt och inte döma i kundens favör.

• Gilla
ami39 och 7 till
  • Laddar…
Nissens
F fsn skrev:
Det hade varit väldigt intressant att se om detta hade resulterat i rättegång om kunden här stått på sig och inte accepterat förlikningsförslaget. Flera expertutlåtande och ARN bakom sig, sett så här från läktaren så hade det varit svettigt för en tingsrätt att underminera ARN totalt och inte döma i kundens favör.
Nja, vi har ju dragit det några gånger här, och funktionellt var det sannolikt inga problem med kassetten.

AXS
Idioti!

Som sagt innan, lägg upp ditt nummer så swishar jag en flaska vin(du får såklart göra vad du vill med pengarna). Säkert fler som gör samma sak.

Vi kommer nog inte upp i hela beloppet, men något kul kan du göra för att glömma skiten en liten stund.

Tycker även fler ska gå in på deras Facebook och skriva vad ni tycker.

• Gilla
henric78 och 15 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Det knepiga i situationen är att Elda-kedjan verkar vara oskyldig och ha försökt lösa problemet. Det ser ut som om Elda-butiken i Haninge är den man ska bojkotta.

Samtidigt kanske kedjan SKA straffas för att man har så dåliga avtal med sina franchisetagare att man inte kan tvinga fram en lösning i ett sånt här fall.

Jag har lite insyn i McDonals som också är en (huvudsakligen) franchisekedja. Där kan det gå så långt att en restaurang kan tvångsinlösas om den missköter sig allvarligt. Något liknande borde även finnas i avtalen för Elda om det ska ge ett förtroende för varumärket.
Eller så kan ju elda ta det som Good Will det är endå små pengar det handlar om när man ser vad elda omsättningen varje år men det har dom inte gjort så att försvara dom är ju helt fel

Redigerat:
A
Kan inte Byggahus skapa ett konto på Gofundme eller liknande så kan alla som vill bidra och se hur långt vi kommer?

• Gilla
kwasibengt och 16 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
vad är detta för förbannat trams.
butiken har agerat vårdslöst emot sin leverantör. De har aktivt skadat ett märke på marknaden med sitt trams.

De skulle bytt ut denna kamin från början, när de valde att inte göra detta och medial uppmärksamhet belyste detta så skulle tillverkaren hävt avtalet med butiken och agerat i god policy..
Detta beteende visar att man skiter fullständigt i hur ens återförsäljare beter sig emot kund. huvudsaken är att man säljer..

fy fan vilket jävla skämt..
Nä tillverkaren borde nu ringa upp vederbörande och säga, "du vi tar summan detta kostat dig.".
Då har iallafall tillverkaren tagit sitt ansvar för sitt märke Och sina återförsäljare...
Vem är tillverkaren?

A Alfons3301 skrev:
Kan inte Byggahus skapa ett konto på Gofundme eller liknande så kan alla som vill bidra och se hur långt vi kommer?
Vid förlikning kan man inte längre väcka åtal i fallet.

A
H huggan skrev:
Vid förlikning kan man inte längre väcka åtal i fallet.
Min tanke var att insamlade pengar går till Johan direkt.

• Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
F
Nissens Nissens skrev:
Nja, vi har ju dragit det några gånger här, och funktionellt var det sannolikt inga problem med kassetten.
och vad menar du att funktion har med saken att göra? Han har köpt en inredningsdetalj med flammig puts (eller vad det var) sned lucka och inte röktät. Vidare så har ARN dömt till hans fördel och experter har besiktigat och håller med. Så EXAKT menar du?

Det var en gjuten del avsedd att målas.
Det ska vara undertryck i kassetten, de är inte gastäta.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
F
D Daniel 109 skrev:
Det var en gjuten del avsedd att målas.
Det ska vara undertryck i kassetten, de är inte gastäta.

Jag vet att dom inte är gastäta, i princip alla kaminer läcker gas om man stoppar en propp i skorstenen och trycker i en gaspatron men det var en av de saker som nämndes som ett fel av TS som jag minns det och förutsatte då att den läckte in rök även under normala förhållande utan pluggad skorsten. Men det kanske var fel?

Oavsett vilket så är det skapligt egalt då både experter och ARN fastställt att TS inte fått det som är beställt.

• Gilla
henric78 och 2 till
  • Laddar…
Det är möjligt att den rök in. Men det betor ju i så fall på för dåligt drag. Inte på att luckan är dålig. Nu verkar han ju installerat rökgasfläkt, så uppenbarligen har även TS insett att det var ett problem.

• Gilla
jerka82
  • Laddar…
Mats-S
"Han känner sig inte nöjd med uppgörelsen, men menar på att han var tvungen att välja mellan att fortsätta slåss eller gå vidare med livet."

Rätt tänkt, bättre att göra ett avslut nu än att sluta som en rättshaverist.

Eldabutiken är givetvis helt borta från mitt val i framtiden, givetvis sprider jag infon till alla som är på G att anlita tjänster inom deras område. Uppmanar er alla att göra likadant. Ett sådant här skitföretag ska inte gå ouppmärksammat från ett sådant här beteende. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om flera av inläggen i den här tråden/tidigare trådar är skrivna på uppdrag av Eldabutiken ...

Ett seriöst företag löser problemet med kunden innan det går till en juridisk strid, vad än felet beror på. Eldabutikens agerande är helt sjukt dåligt, noll kundvård hos det företaget. Betänk det innan ni anlitar dom.

Redigerat:
  • Gilla
Mathias Märsta och 12 till
  • Laddar…
A
A Alfons3301 skrev:
Min tanke var att insamlade pengar går till Johan direkt.
Jag ser detta som en briljant idé.
Vi kan ju alla skänka en slant om vi vill till Johan.
Bara ett swish nummer så är vi igång..
detta kanske admin har lust att ordna åt oss?

• Gilla
Mathias Märsta och 7 till
  • Laddar…
C
M maria01 skrev:
Vem är tillverkaren?
Nordpeis

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.