Inte är det väl redan ett år sedan förra gången? Känns lite sådär när man inte hunnit slipa eller snickra något sedan sist vi träffades.

Får jag ihop det med familjen kommer jag gärna.
 
Surt att du alltid envisas med slipardagar när jag är upptagen :(
 
Jag kommer!
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
phl skrev:
Surt att du alltid envisas med slipardagar när jag är upptagen :(
Ber om ursäkt! Du ska få föreslå nästa datum!
 
Jag kommer gärna. Supertrevligt förra gången.
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Här blir det trådbumpning!
 
Bord bokat på Glorias - det finns plats för fler!
 
Ska bli kul. Dags att börja inventera vad som ska få uppmärksamhet!
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Jag vet fortfarande inte hur läget är där hemma men finns det minsta lucka så kommer jag självklart förbi under dagen eller kvällen, förhoppningsvis bägge.

Som några kanske kan gissa så har jag knappast hunnit ovässa något av det jag vässade senast men det finns säkert mer som behöver ses över. Om inte annat så kan jag ju alltid stå bredvid och prata skit och titta på när ni jobbar - en av mina specialiteter. Men det kanske är dags att sonen får lära sig att slipa lite, kan det funka tro?
 
jac skrev:
Jag vet fortfarande inte hur läget är där hemma men finns det minsta lucka så kommer jag självklart förbi under dagen eller kvällen, förhoppningsvis bägge.

Som några kanske kan gissa så har jag knappast hunnit ovässa något av det jag vässade senast men det finns säkert mer som behöver ses över. Om inte annat så kan jag ju alltid stå bredvid och prata skit och titta på när ni jobbar - en av mina specialiteter. Men det kanske är dags att sonen får lära sig att slipa lite, kan det funka tro?
Klart det är dags!
 
Om jag kan komma så skall jag inte göra samma misstag och ta med halva garaget och sedan ändå inte ens hinna klart första hyveln...

Ps. Om du känner du saknar något att vässa jac så har jag ett överflöd av ovässade hyvlar och stämjärn. :)
 
Det har kommit lite emellan här så jag har inte skaffat ny utrustning för året, ska vända upp och ned på den jag har och se om jag kan nyttja den till att slipa någon slö byggkniv.
Passar gärna på och snyltar på någon annans utrustning och slipar lite stämjärn =)

I övrigt är den lilla byggahusaren på plats i huset och kommer ta hand om alla byggprojekt medans pappa är iväg på andra ärenden.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
jac skrev:
Jag vet fortfarande inte hur läget är där hemma men finns det minsta lucka så kommer jag självklart förbi under dagen eller kvällen, förhoppningsvis bägge.

Som några kanske kan gissa så har jag knappast hunnit ovässa något av det jag vässade senast men det finns säkert mer som behöver ses över. Om inte annat så kan jag ju alltid stå bredvid och prata skit och titta på när ni jobbar - en av mina specialiteter. Men det kanske är dags att sonen får lära sig att slipa lite, kan det funka tro?
Prata skit som är så trevligt! Fy fan vad jag längtar...

//Ronnie
 
  • Gilla
jac
  • Laddar…
jac skrev:
Jag vet fortfarande inte hur läget är där hemma men finns det minsta lucka så kommer jag självklart förbi under dagen eller kvällen, förhoppningsvis bägge.

Som några kanske kan gissa så har jag knappast hunnit ovässa något av det jag vässade senast men det finns säkert mer som behöver ses över. Om inte annat så kan jag ju alltid stå bredvid och prata skit och titta på när ni jobbar - en av mina specialiteter. Men det kanske är dags att sonen får lära sig att slipa lite, kan det funka tro?
Du kan polera baksidan på dina lockbettlar, jag har bara förbarmat mig över en av dom. :)
 
Hej

Är det någon som ska vara med på sliparedagen som har en slipjigg för yxa till Tormek och kan tänka sig att ta med den för utlåning? Skulle bli väldigt tacksam i så fall!

Ska bli kul att ses på lördag.
//Ronnie
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.