Jag har yxjiggen, ska försöka komma ihåg att ta med den. Bara använt den en gång o vad jag minns var den inte helt "självgående".
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
@Pysslarn
Jag har (naturligtvis) också yxjiggen och har (naturligtvis) aldrig använt den. Men jag tänkte faktiskt ta med både den och en lämplig yxa om jag kan komma loss på lördag eftersom det kunde vara ett bra tillfälle att passa på att testa den. Vi får väl slå våra kloka huvuden ihop och försöka räkna ut hur den funkar.

@Ola C
Efter vad jag förstod så har du numera egna lockbettlar så du får gärna ta med mina. Skulle jag inte dyka upp så kanske vi kan fråga snällt om de kan få bo hos Daniel några dagar tills jag kan komma förbi och plocka upp dem.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Har inte köpt egna än, några bredder fanns inte i lager när jag skulle beställa så jag inväntar leverans på dom. Jag tänkte ändå ta med dina lockbettlar, vill ju inte bromsa upp dig i snickrandet:)
 
M
Låter väldans trevligt och välbehövligt, har några bil-mejslar så är så trubbiga att de knackar ner betongen istället för att bryta av den. Är dessutom gräsänkling men utan bil så det blir till att cykla till Lund, var sker det hela någonstans?
 
mnils skrev:
Låter väldans trevligt och välbehövligt, har några bil-mejslar så är så trubbiga att de knackar ner betongen istället för att bryta av den. Är dessutom gräsänkling men utan bil så det blir till att cykla till Lund, var sker det hela någonstans?
Du har PM! Välkommen!
 
jac skrev:
@Pysslarn
Jag har (naturligtvis) också yxjiggen och har (naturligtvis) aldrig använt den. Men jag tänkte faktiskt ta med både den och en lämplig yxa om jag kan komma loss på lördag eftersom det kunde vara ett bra tillfälle att passa på att testa den. Vi får väl slå våra kloka huvuden ihop och försöka räkna ut hur den funkar.

@Ola C
Efter vad jag förstod så har du numera egna lockbettlar så du får gärna ta med mina. Skulle jag inte dyka upp så kanske vi kan fråga snällt om de kan få bo hos Daniel några dagar tills jag kan komma förbi och plocka upp dem.
Yxjigg finns här, tom använd;)
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
@Ola, Jac och Daniel

Finemang! Då tar jag med bilan så får vi se hur det går.
Stort tack!

//Ronnie
 
mnils skrev:
Låter väldans trevligt och välbehövligt, har några bil-mejslar så är så trubbiga att de knackar ner betongen istället för att bryta av den. Är dessutom gräsänkling men utan bil så det blir till att cykla till Lund, var sker det hela någonstans?
Var bor du? Kan säkert svänga förbi om det inte är åt helt fel håll, jag kommer från Kävlinge.

Hoppas kunna dyka upp, men har inte förhandlat klart hemma ännu. Blir nog i så fall enbart förmiddag, känns som för stor uppförsbacke att förhandla en hel dag att roa sig med två småbarn.
Nu verkar det vara ett överflöd av yxjiggar, men jag har en också som skulle kunna ta med.
 
M
Shakula skrev:
Var bor du? Kan säkert svänga förbi om det inte är åt helt fel håll, jag kommer från Kävlinge.
Lomma, så det är helt fel håll, men tack för erbjudandet! Inga problem att cykla dit tar 30min enligt Google och man behöver ju motion har jag hört någon säga...
 
Helt fel skulle jag inte säga, åker 108 förbi Lund. Så är nog inte så stort avstånd till exvis rondellen vid Statoil i Lomma om det är i närheten.
Men låt mig kolla hur förhandlingarna går innan jag lovar skjuts. :)
 
Nu är det packat inför morgondagen! Jag kör från Helsingborg och räkna att vara där vid 11.
 
Har också packat!

Anländer till busshållplatsen 11.07.
 
Se PM, mnils
 
M
Jag har fått mycket mer att göra än vad jag hade förutsett så jag får tyvärr avboka mig.
 
Tack för en grymt trevlig dag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.