Mycket fint golv.

Pjeriksson Pjeriksson skrev:
Golvet är nu färdigt, jobbet utförde jag själv. Och resultatet vart vi otroligt nöjda över.

Då det var första gången jag behandlade/slipade ett betonggolv på 150m2 så vart det väldigt bra.
Har även fått bra kritik ifrån en som jobbar med detta, vilket är positivt

Hade vi lejt för arbetet hade det kostat ca 1400kr/m2 för HTC Superfloor Guld.
Ett slutpris på ca 210.000kr.
Något vi inte tyckte var försvarbart när vi kunde få samma resultat för 35.000kr.

Då vi har en betongplatta på 180m2 så uppstod en del sprickor på 1-2mm breda i hela huset när golvvärmen startades.
Även dessa kunde jag lägga igen.

Om ni har några funderingar/frågor är det bara att skicka ett PM.

.
Hej. Vi planerar att göra som ni. Bild 4 är jättefin med lagom mycket ballast och glans. Hur många slipsteg och grit? Vad ytbehandlade du med? Hur gjorde du i våtrum? Där går det inte att få tätt mellan golv och vägg så där måste man använda tätskikt och sedan matta eller klinker? L

L Lillemor Gustavsson skrev:
Hej. Vi planerar att göra som ni. Bild 4 är jättefin med lagom mycket ballast och glans. Hur många slipsteg och grit? Vad ytbehandlade du med? Hur gjorde du i våtrum? Där går det inte att få tätt mellan golv och vägg så där måste man använda tätskikt och sedan matta eller klinker? L
Tusen tack :).
Se till att dom gjuter med lite ballast i betongen.
Totalt vart det 9 olika steg.
Grovslipnining: 3ggr.
Slipning: 400, 800, 1500, 3000 grit.
Polering: 400,800,1500.
Går man på högre grit så får man en högre glans.. vilket kan motsvara en spegel. Där av så stannade vi på 1500 på poleringen.

I badrummen gjorde vi som vanligt i ett våtrum. Tätskiktet och klinker… sedan har vi en trösklar :D.

• Gilla
Missad
  • Laddar…
Pjeriksson Pjeriksson skrev:
Tusen tack :).
Se till att dom gjuter med lite ballast i betongen.
Totalt vart det 9 olika steg.
Grovslipnining: 3ggr.
Slipning: 400, 800, 1500, 3000 grit.
Polering: 400,800,1500.
Går man på högre grit så får man en högre glans.. vilket kan motsvara en spegel. Där av så stannade vi på 1500 på poleringen.

I badrummen gjorde vi som vanligt i ett våtrum. Tätskiktet och klinker… sedan har vi en trösklar :D.
Tusen tack för svar!!

Tusen tack för svar!!
Du förresten, vad menar du med grovslipning? Menar du glittrig eller slipning med grövre grit?

Du förresten, vad menar du med grovslipning? Menar du glittrig eller slipning med grövre grit?
Jag är ingen expert och vet inte hur slätt man kan få under glättningen.
Men vi fick börja med att grovslipa plattan, så den var jämn. Sen går man mot finare och finare grit :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.