Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Gå till menyn ”info” och sen ”serviceinfo”. Då tror jag du kan bläddra mellan ett antal sidor med värden på olika parametrar. Ta kort på dessa och lägg upp så får man bättre grepp om hur det står till.
Klistrar in bilder
Kom precis på något som rörmokaren sa. Jag har inte optimalt system, tydligen finns element med enrörsystem som är gammalt med halvtaskig termostat och tvårörssystem som är nyare och funkar topp.. Kan det påverka något? Typ att det är stopp i systemet eller något? (fast det borde väll ändå inte medföra att jag har över 30 grader diff en halvmeter efter pumpen - eller?)
Men som sagt det funkar jättebra länge sen helt plötsligt nere 2-3 dagar och sen funkar topp igen... Så inget permanent fel tänker jag..
Du har ett värmeöverskott och den här löst på hysteresen och det kan du se att du får ett + värde på integralen. Din pump blir inte av med värmen Mao så har du problem med flödet/cirkulationen i systemet. Börja med att kolla så termostaterna öM Mikael8212 skrev:
Är fullt öppna (om du har några) för problem är att din beräknade framledningstemperatur och din verkligen framledningen får inte skilja mer än inställd hysteres värde. Om beräknade är 40 grader men verkliga värdet är 48 och hysteresen är ställd på 7grader så löser den och du får ett +100 värde och kompressorn stannar. Så kolla cirkulationen pumpen (och känns den väldigt varm så finns misstänkt att den står still)Växelventilen kan ha hängt sig.
Japp din röris har väl kollat smutsfiltret?
Vet ej, var inte hemma då utan min respektive var hemma och jag kom hem precis när det var klart så hann bara byta några ord. I det läget så hade inte värmen funkat på månader och så kom röris gjorde massa grejer och sen fungerade det.
Men då vet jag lite vad som bra göra. Kolla snutsventil och växelventil m.m. Tusen tack alla för ert engagemang och stöd!
Så ser det ut nuV Vector skrev: