Det är priset som är både bra och dåligt med Makita: dåligt för att det borde vara lägre men bra för att det är priset i deras kampanjer som gäller om dom är riktiga ÅF av Makita. Dom kan ju sälja till lägre om dom vill iallafall...NiclasR skrev:
Materialet är detsamma som deras värstingar; mycket bra plast. Visst, maskinen ser enkel ut men man skall inte döma hunden efter håret. Min 6227 ser väldigt enkel ut, jämfört med B&D värsting så ser min Makita ut som hej-kom-och-hjälp-mig fast B&D har inget att sätta emot. Kolla in samma erbjudande på 6226, lillebror till min 12v... rätt enkel.
Nae, Makita gör bra saker, enkelt utseende eller inte.
Skägg och sånt... ingen aning, har inte kollat på sånt. Skall kolla in på närmaste Makita ÅF.
Nae, Makita gör bra saker, enkelt utseende eller inte.
Skägg och sånt... ingen aning, har inte kollat på sånt. Skall kolla in på närmaste Makita ÅF.
Har nu kollat och känt på 6270 och lilleman 6226. Kalasmaskiner båda två. Mer drag i 6270 och bra finish överlag. Enkla maskiner, visst, men dom gör det dom ska med glans.
Skulle jag köpt en maskin idag så blev det antingen en 6270 som kostar lite eller så en 6226 (9.6V), vridet är utmärkt i den, visst inget värsting drag men den är liten och smidig med bra balans. 6226 drar fortfarande ifrån mycket dyrare maskiner.
Skulle jag köpt en maskin idag så blev det antingen en 6270 som kostar lite eller så en 6226 (9.6V), vridet är utmärkt i den, visst inget värsting drag men den är liten och smidig med bra balans. 6226 drar fortfarande ifrån mycket dyrare maskiner.
Vet inte var du bor men Woody har en makitakampanj. Jag köpte min 6270 på hejdes (löddeköpinge/skåne), som ingår i woodys, för ca 1½ år sedan. Betalade då 1295:- med en ack. Jag tycker det var billigt. Använder man den inte för bygge så räcker en ack. Tar den slut får man väl gå o fika el nåt. ;D
Metabo kan vara ett alternativ, vet att dom brukar köra lite erbjudanden via tools, kör själv makita i jobbet och med tanke på hur vi kör/behandlar dom så håller dom snuskigt bra, gillar dessutom balansen i dom......
Så här blev det!
Jag bestämde mig till slut för Makitas 6270 med dubbla batterier.
Den bygghandlaren som marknadsför Makita där jag bor har jag också tagit in offerter för mitt nästa projekt och köpt lite av innan.
Så i och med att jag har haft lite med bygghandlaren att göra innan så fick jag till slut ner priset till 1995:- ink. moms vilket jag tyckte var ok.
Tack för alla råd som har varit till stor hjälp när man är en velplutt som jag.
Jag bestämde mig till slut för Makitas 6270 med dubbla batterier.
Den bygghandlaren som marknadsför Makita där jag bor har jag också tagit in offerter för mitt nästa projekt och köpt lite av innan.
Så i och med att jag har haft lite med bygghandlaren att göra innan så fick jag till slut ner priset till 1995:- ink. moms vilket jag tyckte var ok.
Tack för alla råd som har varit till stor hjälp när man är en velplutt som jag.
Roligt! Jag är säker på att du kommer att vara riktigt nöjd med din nya dragare!
Hehe, risken är bara den när man börjar skaffa "bra" grejer att man inte längre nöjer sig med hobbyverktyg
Men det är ju det som är roligt! ;D ;D
Hehe, risken är bara den när man börjar skaffa "bra" grejer att man inte längre nöjer sig med hobbyverktyg
Men det är ju det som är roligt! ;D ;D
Jag hade satsat på en hilti 150-a. jag köpte en sådan i förra veckan och är mkt nöjd med den. stark som attan, batteriet varar i evigheter. körde B&D innan inte alls samma kvalitetskänsla.
nackdelen är priset, kostade 6200 brutto, men jag fick den för 4300
hoppas att den håller min livstid ;D
nackdelen är priset, kostade 6200 brutto, men jag fick den för 4300
hoppas att den håller min livstid ;D
Liknande trådar
-
DeWalt 18 V XR skruvdragare - blir inte klok på sortimentet
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Trasiga makita skruvdragare?
Slagskruvdragare - bitsen sitter inte fast i maskinen