G
berisen berisen skrev:
Funderar på att hämta hem lite vindskivor på antingen 6 eller 7.2 meter längd.

Kommer jag hamna i den här tråden eller går det att vettigt/säkert frakta dom på en vanlig släpvagn med längd <3m? :seenoevil:
Det är nog svårt att göra på ett vettigt vis då överhänget lär bli typ 3 meter, om lastytan är kortare än 3 meter, beror väl på hur böjbara skivorna är.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
G GammelMan99 skrev:
Det är nog svårt att göra på ett vettigt vis då överhänget lär bli typ 3 meter, om lastytan är kortare än 3 meter, beror väl på hur böjbara skivorna är.
Var lite det jag var rädd för. Dom är rätt stabila, 28x170 och jag ska ha fyra stycken så man skulle isåfall kunna lägga dom parvis och surra fast. Men det är just överhänget som jag blir lite orolig för. Får nog överväga hemleverans..

G GammelMan99 skrev:
Det sitter ju nån typ av band i stötfångaren bak så man kan väl anta att dom går genom dörrarna och sitter sen i stötfångaren fram, det hjälper väl lite men en undanmanöver ett bromstest bör nog undvikas så långt det är möjligt :p
Det som går ner till stötfångaren tycker jag ser ut att vara någon typ av metallstöttor som håller upp lasten då den ser ut att vara "lite längre" än biltaket. Men jag kanske ser fel....:thinking:

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
B
berisen berisen skrev:

Kommer jag hamna i den här tråden eller går det att vettigt/säkert frakta dom på en vanlig släpvagn med längd <3m? :seenoevil:
Nix, lika bra att du gör slag i saken med riktigt fullastning. Ange sedan dig själv här med bild.

• Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
berisen berisen skrev:

Öppna bakluckan och stick in överskottet där. Finns bildexempel tidigare i tråden...

• Gilla
nino
  • Laddar…
G
berisen berisen skrev:
Var lite det jag var rädd för. Dom är rätt stabila, 28x170 och jag ska ha fyra stycken så man skulle isåfall kunna lägga dom parvis och surra fast. Men det är just överhänget som jag blir lite orolig för. Får nog överväga hemleverans..
Ställ alla på högkant och dra ihop dom med spännband längst fram och längst bak, ta bort läm!arna och lägg dom på mitten av släpet och så långt fram som möjligt, dra sen fast dom i släpet längst fram och längst bak genom att dra spännbandet runt "bunten" när du drar fast dom i släpet.
Tänk på överhänget när du svänger, markera ut överhänget med t.ex. överblivet spännband.
Inte olagligt men kan vara lite bökigt om man ska där det är trångt med skarpa svängar.

För att förekomma andra så fota och lägg ut en bild här innan nån annan hinner ;)

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
AXS
berisen berisen skrev:

Ta de på taket, borde bli lite drygt 50kg.

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
G GammelMan99 skrev:
Ställ alla på högkant och dra ihop dom med spännband längst fram och längst bak, ta bort läm!arna och lägg dom på mitten av släpet och så långt fram som möjligt, dra sen fast dom i släpet längst fram och längst bak genom att dra spännbandet runt "bunten" när du drar fast dom i släpet.
Tänk på överhänget när du svänger, markera ut överhänget med t.ex. överblivet spännband.
Inte olagligt men kan vara lite bökigt om man ska där det är trångt med skarpa svängar.

För att förekomma andra så fota och lägg ut en bild här innan nån annan hinner ;)
Tänkte skriva nåt om det låter som värsta sortens djurplågeri, men när jag fetstilade såg jag att det inte alls talas om några små djur...

• Haha
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
G
Gul bil överbefolkad med en stor mängd träplankor i bagageutrymmet och på en släpvagn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
Appendix och 6 till
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
[bild]
Är inte Ragnsells ett sånt där företag som hyr ut containers som man kan slänga skräp i? :crysmile:

• Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
G
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Är inte Ragnsells ett sånt där företag som hyr ut containers som man kan slänga skräp i? :crysmile:
Det där är ju en sopcontainer med hjul och motor. syns väl? :D

• Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Dom är väl och tömmer den.

G
V Ville_Vessla skrev:
Dom är väl och tömmer den.
En billast i taget? :D

• Haha
tobbbias
  • Laddar…
Häng vindskivorna under bilen och knyt fast i stötfångaren om du har en äldre bil där det går

AXS AXS skrev:
Ta de på taket, borde bli lite drygt 50kg.
Instämmer med detta. Det är sådana här transporter man har takräcket till. Slå en loop runt brädorna, och kroka spännbanden i railsen, om du har sådana. Om du inte har en pyttebil blir det inte så mycket som sticker ut. Märk ut det som sticker ut, bara.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.