1 044 731 läst · 4 853 svar
1045k läst
4,9k svar
Skräckexempel på lastsurrning
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 240 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 240 inlägg
Det är nog svårt att göra på ett vettigt vis då överhänget lär bli typ 3 meter, om lastytan är kortare än 3 meter, beror väl på hur böjbara skivorna är.berisen skrev:
Var lite det jag var rädd för. Dom är rätt stabila, 28x170 och jag ska ha fyra stycken så man skulle isåfall kunna lägga dom parvis och surra fast. Men det är just överhänget som jag blir lite orolig för. Får nog överväga hemleverans..G GammelMan99 skrev:
Det som går ner till stötfångaren tycker jag ser ut att vara någon typ av metallstöttor som håller upp lasten då den ser ut att vara "lite längre" än biltaket. Men jag kanske ser fel....G GammelMan99 skrev:
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 514 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 514 inlägg
Nix, lika bra att du gör slag i saken med riktigt fullastning. Ange sedan dig själv här med bild.berisen skrev:
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 240 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 240 inlägg
Ställ alla på högkant och dra ihop dom med spännband längst fram och längst bak, ta bort läm!arna och lägg dom på mitten av släpet och så långt fram som möjligt, dra sen fast dom i släpet längst fram och längst bak genom att dra spännbandet runt "bunten" när du drar fast dom i släpet.berisen skrev:
Tänk på överhänget när du svänger, markera ut överhänget med t.ex. överblivet spännband.
Inte olagligt men kan vara lite bökigt om man ska där det är trångt med skarpa svängar.
För att förekomma andra så fota och lägg ut en bild här innan nån annan hinner
Medlem
· Västra Götaland
· 2 336 inlägg
Tänkte skriva nåt om det låter som värsta sortens djurplågeri, men när jag fetstilade såg jag att det inte alls talas om några små djur...G GammelMan99 skrev:Ställ alla på högkant och dra ihop dom med spännband längst fram och längst bak, ta bort läm!arna och lägg dom på mitten av släpet och så långt fram som möjligt, dra sen fast dom i släpet längst fram och längst bak genom att dra spännbandet runt "bunten" när du drar fast dom i släpet.
Tänk på överhänget när du svänger, markera ut överhänget med t.ex. överblivet spännband.
Inte olagligt men kan vara lite bökigt om man ska där det är trångt med skarpa svängar.
För att förekomma andra så fota och lägg ut en bild här innan nån annan hinner
Allvetare
· Västra götaland
· 9 437 inlägg
Instämmer med detta. Det är sådana här transporter man har takräcket till. Slå en loop runt brädorna, och kroka spännbanden i railsen, om du har sådana. Om du inte har en pyttebil blir det inte så mycket som sticker ut. Märk ut det som sticker ut, bara.AXS skrev: