H
Vet jag inte vad de körde och hur det såg ut.
Men jag körde 6 m markduksrulle på min Hilux.
2 m över flaket, 2 m bakom bilen och 2 m över taket och framöver.

gott utmärkt så var det helt lovligt.
Men ser rart ut.

liknande bilde. Gjorde jag men inte jag på bilden utan bara för att visa

• En pickup-lastbil med en lång rulle markduk utsträckt från flaket över taket och framåt, parkerad på en mörk parkeringsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Hallerudsbo skrev:
Vet jag inte vad de körde och hur det såg ut.
Men jag körde 6 m markduksrulle på min Hilux.
2 m över flaket, 2 m bakom bilen och 2 m över taket och framöver.

gott utmärkt så var det helt lovligt.
Men ser rart ut.
Ditt sätt verkar funka.
Jag svarade på de som kommenterade den väldigt baktunga släpvagnen tidigare här. Pickupen hade plankorna nerstoppade mot hytten och pekade snett uppåt bakåt.

H
Ja då förstår jag, trodde generellt lastning pickup.
Jag du kan bli baktung om du lastar så som du säger.

hobbs hobbs skrev:
Här finns lite svar på Norska flaggstångsfrågetecken:
[länk]

Max 1 meter framför bilen, tydligen.
Då förstår man lite bättre. Knasig regel. Det blir ju värre av att ha kortare utstick fram - det utsticket har man ju dessutom perfekt kontroll på.

• Gilla
hobbs
  • Laddar…
M MaBj skrev:
På e18 Norrtäljevägen igår morse..
M MaBj skrev:
På e18 Norrtäljevägen igår morse..
Är den inte byggd för att sänkas när bron passeras och sen hissas den upp igen?
Gissar även att den fälls ihop och blir låg när den körs tom. Framstammen viks ner över lastytan.

K Kirre2 skrev:
Det gör han nog ändå när han kör med negativt kultryck. Extremt obehagligt när bilen vandrar iväg åt olika håll.
Du tror alltså att puckot fattar kopplingen mellan släpets lastning och bilens egenskaper. Jag skulle inte vara så säker på det... :surprised::rolleyes:

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du tror alltså att puckot fattar kopplingen mellan släpets lastning och bilens egenskaper. Jag skulle inte vara så säker på det... :surprised::rolleyes:
Även om man inte förstår det teoretiskt märker man väl att det inte känns som vanligt i bilen.

K Kirre2 skrev:
Även om man inte förstår det teoretiskt märker man väl att det inte känns som vanligt i bilen.
”Fan vad det blåser, alldeles nyss var det ju vindstilla.”

• Haha
  • Gilla
GammelMan99 och 1 till
  • Laddar…
Igår var det några som stod med ett släp med galler i Vårby backe norrut, de hade lyckats att tappa en madrass...

Fairlane
Jag var och köpte jord på Byggmax idag och ser första släpkärran rullar iväg med reglar lutade bakåt och endast ett tunt snöre som höll grejerna, inget jag skulle lita på. Medan jag lastade i det sista åkte nästa släp iväg, lågt släp med lite reglar, några skivor och en isolerbal. Ingen förändring alls. Jag hann väl åka 300 meter från Byggmax innan jag såg en isolerbal mitt på vägen. Föraren hade stannat på närmsta avfart och var på väg att hämta sin bal. Jag stannade bakom hans bil och så fick han ett spännband av mig när han kom tillbaks. Vi spände fast grejerna så kunde han åka hem. Spännband har jag gott om.

• Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Många tror att saker inte lyfter av fartvinden. Har legat bakom en med släpa och gallergrindar lastad med isolering bli av med några balar på Ölandsbron innan han blev omkörd och stoppad. Först trycks de bakåt sedan börjar de klättra över gallret.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Många tror att saker inte lyfter av fartvinden. Har legat bakom en med släpa och gallergrindar lastad med isolering bli av med några balar på Ölandsbron innan han blev omkörd och stoppad. Först trycks de bakåt sedan börjar de klättra över gallret.
Klassikern är väl en soffa med kuddar och dynor kvar i, lastad på ett öpppet släp. Sen ringer man lokalradion och efterlyser sina soffkuddar. ("Soffan är ju värdelös utan! Buhu buhu!")

• Gilla
  • Haha
Etnoy och 4 till
  • Laddar…
Person ligger hopbunden på en lastpall fäst på en motorcykels bakdel, en annan person justerar banden.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Ledsen
Appendix och 13 till
  • Laddar…
Lastbil med ett stort blått rör över två körfält, bil till vänster skadad under röret vid en vägkorsning på natten.
Skapa konto

Japp, bilen till vänster blev mos

• Wow
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.