Enligt Enegic kunde man inte köra Tibber om man har en lastbalanserare från dem
 
Återigen, det beror väl på vad man menar med "köra Tibber". Vi har Tibber som elhandelsbolag i kombination med Enegic. De kanske menar att man inte kan låta Tibberappen styra enegics lastbalanserare?
 
Yes
 
De som vill ha Tibber för det som de är till för dvs via Tibber styra när laddning ska ske kommer inte kunna det utan att koppla ut Enegic lastbalanserare.
 
R Rolle85 skrev:
De som vill ha Tibber för det som de är till för dvs via Tibber styra när laddning ska ske kommer inte kunna det utan att koppla ut Enegic lastbalanserare.
Jag kör tibber och tibber styr laddningen av min bil.
Jag har lastbalanserare från Enegic.

Man kan lägga till bilen som power-up och då kan tibber starta laddningen och stoppa den när priset är högt.

Man får dock inte prisgarantin 50% på laddningen.

Så nu har ni fått facit. Vi får hoppas att inte rolle rör till det mera.
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Det var Enegic själva som sa detta när jag pratade med dem i våras
 
S Sam_u_El skrev:
Återigen, det beror väl på vad man menar med "köra Tibber". Vi har Tibber som elhandelsbolag i kombination med Enegic. De kanske menar att man inte kan låta Tibberappen styra enegics lastbalanserare?
Du kör alltså Tibber som elbolag har Enegic lastbalanserare men låter inte Tibber styra laddningen? Jag har Tibber Enegic lastbalansering som jag kopplade ur "bytte till Tibber som el leverantör" för att kunna se kostnaden för laddningen. Vill inte ha Tibber smartladdning styr den manuellt själv men vill kunna se kostnaden för elbilsladdningen i Tibberappen och samtidigt kunna använda Enegic som lastbalansering. Hur gör jag då? Måste väl välja Skårebo som elleverantör för att Enegic skall funka men å försvinner förbrukningen i Tibber appen? Kan inte lägga bilen som en Powerup då Mg inte stödjs väl?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.