15 720 läst · 66 svar
16k läst
66 svar
Skårebo Enegic lastbalanserare
Med "monterat bort" menar du då att du gjort som Tomas beskriver och loggat in på easee.cloud och kryssat bort operatören?R Rolle85 skrev:
Har du fortfarande lastbalansering när du kopplat bort enegic? Finns det inte risk att du bränner huvudsäkringarna då?
Jag har liknande problem och tycker att enegicappen generellt är ganska skräpig. Verkar vara en portad hemsida som i sin tur fungerar dåligt. Easee-appen är betydligt trevligare och responsiv, men jag vill inte riskera att bränna huvudsäkringarna.
Aha,R Rolle85 skrev:
Just den lösningen är nog tyvärr inte ett alternativ för mig eftersom jag bara har 16A huvudsäkring. Jag har en dialog med Skårebo så jag får se om jag får ordning på mina bekymmer.
Iiten update:
Någon gång här under sommaren kom Skårebo med en uppdatering av appen och nu fungerar det faktiskt med schemaläggning. Appen är dock fortfarande buggig och dålig och kan man ha andra lösningar så är det sannolikt att rekommendera för närvarande. Som sagt, schemaläggningen fungerar nu, men appen är lite buggig när man ska växla mellan ladda/pausa/schema.
Någon gång här under sommaren kom Skårebo med en uppdatering av appen och nu fungerar det faktiskt med schemaläggning. Appen är dock fortfarande buggig och dålig och kan man ha andra lösningar så är det sannolikt att rekommendera för närvarande. Som sagt, schemaläggningen fungerar nu, men appen är lite buggig när man ska växla mellan ladda/pausa/schema.
Oj, okay! Fick en Easee + Enegic installerat för några dagar sedan, laddade bilen via Easee appen och kunde inte nå en högre laddhastighet än 8 A även om den var inställd på 16 A. Ska testa använda Enegic appen vid nästa laddning och kolla läget.R Rolle85 skrev:
Tack!
Jag tror att jag har fått till det nu, appen är tyvärr rejält buggig och långt ifrån Easee.R Rolle85 skrev: