62 216 läst · 168 svar
62k läst
168 svar
Skador på fordon i Bauhaus drive in arena
Konstigt. För de industrier jag varit på så gäller företagets försäkringar även besökare.richardtenggren skrev:
Men de är industrier som inte släpper lös besökare hur som helst och det blir påföljder om de inte lyder reglerna de fått innan de beträder fabriksytan.
Tänk dig själv att släppa lös 5 yra besökare på alfa laval med skytteltrafik av truckar tex.
Bauhaus har väl ingen info om friskrivning så de står helt klart för skador som sker på besökare och bilarna kan jag anse. Om de sätter en skylt att de får skylla sig själv typ så är det ju skillnad.
Fordonsansvar, betyder att den som framför fordonet är också ansvarig, och körs fordonet inne på lageryta som här eller på en återbruksstation så utgår jag från att det finns olämpliga delar på marken.Sterik86 skrev:Hej.
Tänkte bara höra mig för om vad andra tycker om den situation jag sitter i.
Jag var för ett tag sen inne på Bauhaus Drive in arena för att köpa reglar.
När jag kommer hem så varnar min bil på att jag har lågt däcktryck.
Ser då att i 3 av 4 däck sitter där stift med en plastbricka på.
Dessa sitter även på kortsidan på reglarna som Bauhaus säljer.
Jag får bekräftat att det kommer från dom när jag är inne och pratar med kundtjänst och han kan erbjuda mig 200 kr på ett tillgodo kort.
Jag ser det lite som en förolämpning och väljer att avstå.
Jag tar sedan kontakt med dom via mail och berättar om mitt problem.
Där säger dom att dom inte tar ansvar för mitt fordon trots att skadan skett inne på deras drive in arena.
Dom anser att jag ska ta det med mitt försäkringsbolag.
Ska man kriga vidare eller bara ge upp?
Vad hade ni gjort?
Mvh
Men om du är oaktsam och inte ser att TS bil kommer farande mot dig, eller överhuvud taget ger dig it på vägarna med denna kunskap, så måste det väl ligga på ditt ansvar?D DuckDuck skrev:
ja det du ser på bilden. 2 av dom har gått en vinter och dom andra 2 är det minst en vinter kvar på.D DuckDuck skrev:
Jag utsätter inte mig eller andra för fara med dom däcken.
Sluta utsätta andra i detta forum för din dumhet, det är INTE okay.
Helt klart skall butiken hålla rent på sitt golv likväl som återvinningsstationer (soptipp) gör runt sina containrar. Annars blir nog butiken utan mobila kunder, det finns ju andra butiker.Sterik86 skrev:Hej.
Tänkte bara höra mig för om vad andra tycker om den situation jag sitter i.
Jag var för ett tag sen inne på Bauhaus Drive in arena för att köpa reglar.
När jag kommer hem så varnar min bil på att jag har lågt däcktryck.
Ser då att i 3 av 4 däck sitter där stift med en plastbricka på.
Dessa sitter även på kortsidan på reglarna som Bauhaus säljer.
Jag får bekräftat att det kommer från dom när jag är inne och pratar med kundtjänst och han kan erbjuda mig 200 kr på ett tillgodo kort.
Jag ser det lite som en förolämpning och väljer att avstå.
Jag tar sedan kontakt med dom via mail och berättar om mitt problem.
Där säger dom att dom inte tar ansvar för mitt fordon trots att skadan skett inne på deras drive in arena.
Dom anser att jag ska ta det med mitt försäkringsbolag.
Ska man kriga vidare eller bara ge upp?
Vad hade ni gjort?
Mvh
Bra att du stod på dig.
Håller med de tidigare om att det övre däcket har gjort sitt.. det är slätt ute på kanten och sajpningen är nästan borta.. på ett vinterdäck kan man inte gå enbart på att det är 3-4mm kvar av mönsterdjupet.. vid de djupet är däcken slut som vinterdäck
Jag gillar inte Bauhaus men åker dit pga av tillgängligheten. Deras attityd (personalen) vittnar om en företagskultur där man ser på kunder som problem. Jag skulle låna ett släp härom veckan men var osäker på om jag skulle hinna i tid innan de (30 min före stängning policy) som gäller. Jag ställde frågan vad som skulle hända om jag kom 10 min sent. Då skulle jag få betala extra (helt ok) men jag skulle också bli polisanmäld .
Bra att dom tog det ansvaret och betalade dig för punktering. Förhoppningsvis försvinner brickor från alla Bahuse i Sverige.Sterik86 skrev:"Hej
Vi kommer såklart att bekosta lagningen av dina 3 däck.
Kom in med fakturan när du har fått dem lagade så återtbetalar vi
ditt utlägg. Vi beklagar att detta hänt.
Uppge ditt ärendenummer i informationen så hjälper vi dig.
Med vänliga hälsningar,
Hyllinge"
Nu gjorde dom en tvärvändning.
Trevligt att se.
Edit: Tack Bauhaus Hyllinge!
Polisanmäld för vad?R rfors skrev:Jag gillar inte Bauhaus men åker dit pga av tillgängligheten. Deras attityd (personalen) vittnar om en företagskultur där man ser på kunder som problem. Jag skulle låna ett släp härom veckan men var osäker på om jag skulle hinna i tid innan de (30 min före stängning policy) som gäller. Jag ställde frågan vad som skulle hända om jag kom 10 min sent. Då skulle jag få betala extra (helt ok) men jag skulle också bli polisanmäld .