Här är ett par dåliga foton, som visar hur det blir med bård:
Rosa badrumsvägg med diskret bård och duschmunstycke i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Del av badrumsinredning med väggbård ovanför duschhörn.
Skapa konto

Inte snyggt?
Spelar inte så stor roll tycker jag, i ett rum som man är inne i fem minuter x fyra gånger per dag.
Och ni vet väl att efter 14 dagar är man hemmablind?
Jag är helt säker på att om jag ber frugan att beskriva hur badrumsväggarna ser ut så förvandlas hon till ett levande frågetecken.
Och kanske säger "Va, vänta lite så skall jag se efter". Efter 10 år i samma hus!

• Gilla
Ankmamma
  • Laddar…
Sindbad Sindbad skrev:
Våtrumsmatta med bård. Vi blev jättenöjda. På bilden är inte allt klart, tillkom belysning till spegeln och lite annat.
Vad blev det att kosta? Hur länge tog det att göra? Det skulle vara intressant att få jämförs priser på badrum med matta och kakel. Även vore intressant om försäkringsbolag gjort undersökning av fuktskador.

Har satt 2m matta i en källardusch med tsk höjd på ca 180cm och det är inte lätt.
Mattan är inte speciellt följsam...

Ni som har tapetserat vet hur bökigt det kan vara i hörn om listerna är kvar, tänk då en stel matta

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
A Ankmamma skrev:
Vad blev det att kosta? Hur länge tog det att göra? Det skulle vara intressant att få jämförs priser på badrum med matta och kakel. Även vore intressant om försäkringsbolag gjort undersökning av fuktskador.
Tror vi betalade 64,000. Då ingick också en sänkning av tak och montering av spotlights, samt lite annat el-jobb. Offerter för kakel landade på 160,000 och uppåt.
Det gick relativt snabbt, man behöver ju inte regla upp osv som när man kaklar.

• Gilla
Ankmamma
  • Laddar…
Sindbad Sindbad skrev:
Tror vi betalade 64,000. Då ingick också en sänkning av tak och montering av spotlights, samt lite annat el-jobb. Offerter för kakel landade på 160,000 och uppåt.
Det gick relativt snabbt, man behöver ju inte regla upp osv som när man kaklar.
Precis detta som gör att man hamnar i sitsen mellan kakel och matta.
Förmodar att priset är utan wc/dusch/kommod etc?

Joaquin Joaquin skrev:
Precis detta som gör att man hamnar i sitsen mellan kakel och matta.
Förmodar att priset är utan wc/dusch/kommod etc?
Ja, vi la lite mer pengar på trevlig inredning istället (köpte en på tok för dyr handdukstork) :giggle:
Totalt landa vi på drygt 80k. Hade säkert fått ner priset om vi valt mer standard saker.
Men priset på 64k inkluderar montering av allt, givetvis. Så inte bara våtrumsmatta och el

• Gilla
Ankmamma
  • Laddar…
Sindbad Sindbad skrev:
Ja, vi la lite mer pengar på trevlig inredning istället (köpte en på tok för dyr handdukstork) :giggle:
Totalt landa vi på drygt 80k. Hade säkert fått ner priset om vi valt mer standard saker.
Men priset på 64k inkluderar montering av allt, givetvis. Så inte bara våtrumsmatta och el
Grymt. Ändå ok med 80k i jämförelse. Svårt att motivera det, även om jag gärna/helst velat ha kakel. Men är det typ dubbelt så snyggt? Tveksamt (men bården gör mig dock osäker)...

N Nephew skrev:
Finns billigt vitt standard kakel 199:-/m2: [länk]
Japp, fast det är väl inte kaklet i sig som kostar i jämförelse? Eller?!

N
Joaquin Joaquin skrev:
Japp, fast det är väl inte kaklet i sig som kostar i jämförelse? Eller?!
Nej, en del av kostnaden. Fyrkantigrt kakel är inte så svårt att sätta själv.

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det "moderna" sättet att sätta plastmatta i våtrummen är att sätta en 2-metersvåd horisontellt runt hela rummet.
Och "skarven" sätts alltså vid dörrkarmen (=långt från duschen).
QUOTE]

Hur blir det då om man vill ha dusch intill dörrkarmen?
Får offert besök på måndag och detta är planen med matta golv och vägg samt duschdraperi.

• Otydlig ritning av en badrumsplanlösning med inritade sanitetsobjekt.
    Skapa konto
Åh fel citerade och min fråga hamna fel :)

Får offert besök på måndag och detta är planen med matta golv och vägg samt duschdraperi.

T Takfönster skrev:
Hur skärmar du av duschvrån från resten?
Genom an fast, tät vägg, eller med ett draperi?
Och varför så stort duschutrymme? Jag skulle nog hellre satt upp ett par rundade duschdörrar:
duschdorr-ifo-space-sbvk-bockad__0f2d545d-9df8-421a-bbb3-f2aa1a6fb4ef.jpg

Annars finns ju denna möjligheten också:
duschdorr-ifo-solid-svs__9f3bbc3d-212f-4541-8452-3112f32dd2b2.jpg

Så här ser det förresten ut i vår extradusch/toa.
Stången med duschdraperiet sitter 18 cm från dörrfodret, och deet har funkat bra i 10 år nu:
Ritning av en badrumsplan med dusch, WC och tvättställ, duschdraperistång 18 cm från dörren.

• Gilla
Takfönster
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Så här ser det förresten ut i vår extradusch/toa.
Stången med duschdraperiet sitter 18 cm från dörrfodret, och deet har funkat bra i 10 år nu:
[bild]
Duschen blir 160×75 och tänkte ha varsin dusch på varje kortsida. Planen är att slippa köa när vi jobbat i trädgården samt att kunna hjälpas åt med att duscha lerig hund :)
Planerar att ha duschdraperi men funderar även på glas block. Dörrar känns för svårstädat. Men vi kommer ju ha precis intill dörrfoder och unga 18 cm :(

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.