Ybelrak Ybelrak skrev:
Nej den är bunden.
Han som blev anklagad för att skarva påstår att han har det på tremånadersränta, vilket minst sagt låter märkligt.

• Gilla
Revhiet1
  • Laddar…
Ybelrak Ybelrak skrev:
Varför tror du att 1,33% är lögn? Jag har 1,58% ränta på mitt bolån så då ljuger jag också?
3månaders lån måste vara taget i år så det är lögn ja.

Om han snackar om sin ränta som han fick för flera år sen är det ganska meningslöst inlägg.

Jag har också köpt dollar för 4SEK om det nu intresserar nån🤣🤣

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
Då är det intressant att veta när du band lånet?
Det är ganska många år sen, innan dom här hysteriska räntehöjningarna kom så att jag har låg ränta är inte så konstigt och jag kommer få bra mycket högre när bindningstiden går ut.
Men nu handlade det inte om min boränta egentligen utan att ingen tror att användare 4774 kan ha så låg ränta, hur kan man dra dom slutsatserna utan relevant fakta? 4774 kanske också har bundit bolånet för flera år sen..

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Han som blev anklagad för att skarva påstår att han har det på tremånadersränta, vilket minst sagt låter märkligt.
Han skrev väl att han har lån på 3 miljoner?

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Tobbe.A
Ybelrak Ybelrak skrev:
Det är ganska många år sen, innan dom här hysteriska räntehöjningarna kom så att jag har låg ränta är inte så konstigt och jag kommer få bra mycket högre när bindningstiden går ut.
Men nu handlade det inte om min boränta egentligen utan att ingen tror att användare 4774 kan ha så låg ränta, hur kan man dra dom slutsatserna utan relevant fakta? 4774 kanske också har bundit bolånet för flera år sen..
Eftersom TS inlägg handlar om att det är dags binda om lånen och vill ha tips för att få lägre ränta, så är det ju total irrelevant att veta vad någon fick för ränta när de band lånen för flera år sedan. Det har ju som sagt hänt en del de senaste åren.

• Gilla
Roger Fundin och 15 till
  • Laddar…
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
Eftersom TS inlägg handlar om att det är dags binda om lånen och vill ha tips för att få lägre ränta, så är det ju total irrelevant att veta vad någon fick för ränta när de band lånen för flera år sedan. Det har ju som sagt hänt en del de senaste åren.
Precis.
Man utgår ifrån att de som skriver i tråden har TS fråga som riktmärke, inte eget skryt…

Som sagt så har jag köpt $ till 4 SEk om det nu mot förmodan skulle hjälpa nån som helst 🤣🤣🤣

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Tobbe.A
Z Zodde skrev:
Precis.
Man utgår ifrån att de som skriver i tråden har TS fråga som riktmärke, inte eget skryt…

Som sagt så har jag köpt $ till 4 SEk om det nu mot förmodan skulle hjälpa nån som helst 🤣🤣🤣
Jag band mitt lån på 1,34 för snart fem år sedan, så mitt tips är att skaffa en tidsmaskin och åka tillbaka i tiden några år… 🙃

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
MrDizzy och 10 till
  • Laddar…
1) Be att få ut amorteringsunderlaget
2) Du kommer automatiskt få frågan om du vill byta bank och varför du vill byta bank. svara att du gärna stannar kvar som kund men att du ska se vad konkurrenterna erbjuder, gå in på olika kreditinstitutet tex Danske Bank, SBAB mfl och se deras erbjudande
3) Desto högre belopp i lån och desto högre sparande / placeringar desto bättre ränta till en viss gräns kan du få.
Lycka till 😊

• Gilla
Brotorpet och 1 till
  • Laddar…
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
Jag band mitt lån på 1,34 för snart fem år sedan, så mitt tips är att skaffa en tidsmaskin och åkte tillbaka i tiden några år… 🙃
Vill du förlöjliga kritiken av tjommen som skröt, skryta själv eller vad vill du säga?

• Gilla
Chr-
  • Laddar…
Tobbe.A
Z Zodde skrev:
Vill du förlöjliga kritiken av tjommen som skröt, skryta själv eller vad vill du säga?
Absolut inget skryt. Det var ett väldigt ironiskt inlägg. Jag tänker att mitt ”tips” hjälper TS lika mycket som de andra som nämnde sin låga ränta … Alltså inte ett skit.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
sysmali
A ajn82 skrev:
Dela aldrig upp lånet i flera delar med olika bindningstid är mitt tips
Förklara för mig (en ekonomisk idiot) varför inte dela upp lånet?

S Sherlock skrev:
1) Be att få ut amorteringsunderlaget
2) Du kommer automatiskt få frågan om du vill byta bank och varför du vill byta bank. svara att du gärna stannar kvar som kund men att du ska se vad konkurrenterna erbjuder, gå in på olika kreditinstitutet tex Danske Bank, SBAB mfl och se deras erbjudande
3) Desto högre belopp i lån och desto högre sparande / placeringar desto bättre ränta till en viss gräns kan du få.
Lycka till 😊
Glöm inte att belåningsgraden påverkar räntan markant.

sysmali sysmali skrev:
Förklara för mig (en ekonomisk idiot) varför inte dela upp lånet?
För att när den första bindningstiden går ut har du noll utrymme för förhandling. Ingen bank vill ta över bara delar av lånet, så du är tvungen att vara kvar till resterande lån också går att flytta.

• Gilla
  • Älska
gaia och 14 till
  • Laddar…
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
Absolut inget skryt. Det var ett väldigt ironiskt inlägg. Jag tänker att mitt ”tips” hjälper TS lika mycket som de andra som nämnde sin låga ränta … Alltså inte ett skit.
Sorry, ser nu att jag missuppfattat totalt. Får skylla på att jag ser Skottland v Schweiz 🤣
Sorry

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
För att när den första bindningstiden går ut har du noll utrymme för förhandling. Ingen bank vill ta över bara delar av lånet, så du är tvungen att vara kvar till resterande lån också går att flytta.
Å andra sidan drabbas man inte av räntehöjningar lika hårt och plötsligt. Jag är jätteglad att vi delade upp våra lån i olika bindningstider innan räntehöjningarna tog fart. Vi fortfarande har 1.3% i ränta på halva lånet.

Naturligtvis skulle man bundit hela summan i typ 10år med facit i hand men så är det ju alltid.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.