martinhq martinhq skrev:
Lite bilder vore jättekul att se om du har tid och ork att lägga upp det. :)
Här kommer lite bilder. Vi har fortfarande inte åtgärdat svartmögel och grönmögel. Prioriterar ommålning…
En träbänk med patina, närbild på slitna plankor och horisontella metallstag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träaltan med steg, grå målning, hink, lampor, stegar, konstruktion pågår, utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uteplats med trägolv, bord, stolar och en liten pall eller konstruktion, nära en byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träaltan med bänk, räcke, gräsplätt i bakgrunden, gångväg och stol vid hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trätrall eller däck diagonalt sett. Gråa, parallella brädor med trätextur. Inga personer synliga. Ensamstående, enkel konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trästaket med metallstolpe, kruka med blåaktiga blad, stenar, utomhus i dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träslattor i ett geometriskt mönster framför en vit kalkstensvägg, delvis suddig, kontrasterande texturer, lutande perspektiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädäck med räcken, utekök och grill under tak, bostadshus i bakgrunden, välskött gräsmatta och trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
martinhq
  • Laddar…
Ska precis välja mellan Japes produkter för behandling av vår altan alternativt Sioo x , det finns även andra produkter så som Hagmans.

När jag tittar på bilderna ser ditt altangolv väldigt grått ut, är ute efter någon form av behandling som gör det lite ljusare, men inte lika gråslitet...
Fundrade på lasyr, men efter två ommålningar försvinner dessvärre ådringen och det blir som en målad altan istället vilket heller inte är kul.

Har du testat grönsåpa?? Ger det bra skydd eller endast grånande färg??
 
T tekla007 skrev:
Ska precis välja mellan Japes produkter för behandling av vår altan alternativt Sioo x , det finns även andra produkter så som Hagmans.

När jag tittar på bilderna ser ditt altangolv väldigt grått ut, är ute efter någon form av behandling som gör det lite ljusare, men inte lika gråslitet...
Fundrade på lasyr, men efter två ommålningar försvinner dessvärre ådringen och det blir som en målad altan istället vilket heller inte är kul.

Har du testat grönsåpa?? Ger det bra skydd eller endast grånande färg??
Bilderna är tagna i våras. Golvet ser väldigt fint ut nu under sommaren. Jag kan skicka lite bilder i dagsljus om du vill. Det gröna har i princip försvunnit, likaså svartmögelprickarna. Jag tycker Sioox funkar bra. Har fortfarande inte behandlat uteköket än. Grönsåpa har jag ingen erfarenhet av. Tänker att ett trädäck måste behandlas på något sätt, även om det är tryckimpregnerat.
 
Tack feffeth för ditt svar.
Vi köpte Japes produkter och kommer (om vädret) medger lägga på dessa på altanen. Hoppas på några soliga helger framöver.

Ha det gott
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.