Sioo hus i Västerås som är 3,5 år gammalt nu. Vi köpte färdig Naturpanel av AB Karl Hedin genom Mälarvillan. Blev insålda på enkelheten som många andra i den här tråden.
Efter 6 månader kom första mögelprickarna på fasaden och det blir bara värre. Norr, söder och östsida är det värsta. Västra sidan på huset har ju mest sol på sig, så den ser ändå ok ut.
Företagen som vi köpte av har svarat oss på samma sätt som Sioo svarat andra, och försöker vagga oss i lugn och fina ord.
Har inte tvättat panelen något, då vi inte fick det som instruktion från Mälarvillan/ABKarl Hedin Vid inköp, och nu i efterhand anser vi det löjligt att man ska behöva tvätta ett hus årligen
Hur är status på era hus som börjar bli några år gamla?
Efter 6 månader kom första mögelprickarna på fasaden och det blir bara värre. Norr, söder och östsida är det värsta. Västra sidan på huset har ju mest sol på sig, så den ser ändå ok ut.
Företagen som vi köpte av har svarat oss på samma sätt som Sioo svarat andra, och försöker vagga oss i lugn och fina ord.
Har inte tvättat panelen något, då vi inte fick det som instruktion från Mälarvillan/ABKarl Hedin Vid inköp, och nu i efterhand anser vi det löjligt att man ska behöva tvätta ett hus årligen
Hur är status på era hus som börjar bli några år gamla?
Trist att höra! Är naturpanelen av Sibirisk lärk? Lade för två år sedan trall av Sibirisk lärk som efter Sioo:x-behandling inledningsvis fick en massa svarta prickar som såg ut som mögel. Det var tydligen hartser. Några veckor senare var trallen silvergrå. Grånande processen pågår relativt länge. För vertikala applikationer såsom en yttervägg, som sannolikt ej får lika mycket regn på sig som ett tralldäck kan denna process ta längre tid.
När ni har varit i kontakt med sioo:x ...var det denna person som svarade på dina mejl:
XXXXX...
Om jag ringde eller mejlade var det alltid samma person som svarade.....
Hen är absolut värdelös...hen har inte det blekaste aning om vad hen pratar om....
Allt detta med Sioo:x är bort kastad tid....skit produkt som inte kan bestämma sig vad som ska stå på dunkarna...
Kolla länken från idag:
https://sioox.com/sv/product/
MEN på butikerna har de Reducerar mögel och Minska uppkomst som etiketter?!
Jag kommer aldrig förlita mig på denna produkt i fortsättningen...
Tycker att det är dags att någon bra jurist tittar på alltihop....
Detta sätt att marknadsföra en produkt kan ej vara rätt!!
En till grej:
Om du ska behandla stugan utifrån vad Sioo:X säger då är det Jape Prickfri som du ska möjligen använda....ta kontakt med Jape direkt och ber deras expert ta kontakt med er eftersom han kan mögel!
bookie56
XXXXX...
Om jag ringde eller mejlade var det alltid samma person som svarade.....
Hen är absolut värdelös...hen har inte det blekaste aning om vad hen pratar om....
Allt detta med Sioo:x är bort kastad tid....skit produkt som inte kan bestämma sig vad som ska stå på dunkarna...
Kolla länken från idag:
https://sioox.com/sv/product/
MEN på butikerna har de Reducerar mögel och Minska uppkomst som etiketter?!
Jag kommer aldrig förlita mig på denna produkt i fortsättningen...
Tycker att det är dags att någon bra jurist tittar på alltihop....
Detta sätt att marknadsföra en produkt kan ej vara rätt!!
En till grej:
Om du ska behandla stugan utifrån vad Sioo:X säger då är det Jape Prickfri som du ska möjligen använda....ta kontakt med Jape direkt och ber deras expert ta kontakt med er eftersom han kan mögel!
bookie56
Redigerat av moderator:
Blev rekomenderad jape prick fri till vårt attefalls hus som är behandlad med denna skit produkt. Blev betyligt bättre i af nu under sommaren skulle åxå tvätta av men de blev inte av. ....
Får se hur de utvecklar sig i höst.
Fö tycker jag dom kan sluta sälja sånt skit oavsätt va de står på burken.hoppas på kk snart
Får se hur de utvecklar sig i höst.
Fö tycker jag dom kan sluta sälja sånt skit oavsätt va de står på burken.hoppas på kk snart
Närbild på järnvitriolbehandlad norrlandsgran efter två år. Ingen tillstymmelse till påväxt. Jag lider med er som köpt den svindyra Sioon i tron att den gör vad marknadsföringen påstår.... (Vi gick på järnvitriol eftersom det finns hus i närheten behandlade med järnvitriol som är hur fina som helst efter 10+ år.)
Svart mögel trivs bra på siox
Jag lägger upp de här:A ahaglund skrev:
Vad du kan se hos Sioo:X
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad du kan se hos Bauhaus
Logga in
Skapa konto
Vad vi har på våra dunkar:
Logga in
Skapa konto
Vad Colorama påstod om vad vi hade köpt....som inte var sant:
Logga in
Skapa konto
Bauhaus hade skrivit Reducerar på webbsidan och det har de ändrat efter vi kontaktade dem...
bookie56
Har de blivit fällda någon gång eftersom de ändrat? Eller är det en taktik att konstant flytta ramarna för vad som utlovas för att undkomma kommunicerade löften till besvikna kunder?B bookie56 skrev: