Mögeldesign? Shabby chic fasad? Har sett ännu värre.

Bensaltensid är mycket effektivt mot mögel, en snaps håller fasaden mögelfri rätt permanent (risken för påväxt är störst första tiden efter målning).

• Gilla
Flory
  • Laddar…
Jape prick-fri funkar nog, spruta på och tvätta av.

Tack! Det har vi förstått ska vara relativt bra.. det är bara det där med alla skräckexempel om att all ytbehandling följer med när man tvättar. Så man får börja om från början med Sioox och få fläckig fasad...

• Gilla
Markusss
  • Laddar…
Sioox behandlad panel (Naturpanel från Karl Hedin) panelen har suttit 1,5-2 år. Ser för jävligt ut och nu säger de att vi ska tvätta panelen och att det är en naturlig del av processen. Vilket jävla skitsnack.
Alla borde gå till Arn och fackpress så de inte säljer en bräda till med denna skitprodukt med vilseledande reklam

• Modern villa med Sioox-behandlad träpanel på fasaden och matchande garage, beläget i skogsglänta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på väderbiten träpanel med ojämn färg och missfärgningar efter 1,5-2 års användning.
    Skapa konto
  • Närbild på en blekt träpanel med svartmögelliknande fläckar och tydliga ådringar som ser missfärgad ut.
    Skapa konto
  • Ledsen
  • Gilla
  • Arg
Dortmunder DAB och 12 till
  • Laddar…
Husbyggarresan Husbyggarresan skrev:
Sioox behandlad panel (Naturpanel från Karl Hedin) panelen har suttit 1,5-2 år. Ser för jävligt ut och nu säger de att vi ska tvätta panelen och att det är en naturlig del av processen. Vilket jävla skitsnack.
Alla borde gå till Arn och fackpress så de inte säljer en bräda till med denna skitprodukt med vilseledande reklam
Ja, vårt hus ser likadant ut nu. Det såg bra ut det första året men sen gick det fort. Jag har ändå följt alla råd och behandlat med Jape ända sen jag såg första påväxten. Har säkert förbrukat 35 liter Jape. Känns riktigt tråkigt.

• Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
Fy fasen vad tråkigt! Ser lika ut för oss.

• Gilla
  • Ledsen
pythea och 4 till
  • Laddar…
Slipa, olja.
Man skulle göra det efter 1 år.

• Modern träklädd byggnad i snöigt landskap, kräver underhåll som slipning och oljning.
    Skapa konto
  • Gilla
LaszloToth och 2 till
  • Laddar…
Har tyvärr samma erfarenhet med mögelpåväxt på Sioox behandlad panel. Inte vad jag hade förväntat mig, merjobb och dyrt att tvätta varje år och därefter behandla igen... Behöver själv komma till en ny lösning för det här är ohållbart

• Gilla
Hacca och 3 till
  • Laddar…
Det är helt uppenbart att SIOO helt saknar effekt mot mögel. Vi har i Knivsta två förskolor vars träpanel är behandlad med SIOOX. Helt täckta med svartmögel. Har försökt ta upp detta med företag som säljer produkten, Råd och Rön och Plånboken i Radio. Utan att få gehör. Företagets reklam är klart vilseledande och borde anmälas till konsumentverket.

• Gilla
Dortmunder DAB och 15 till
  • Laddar…
Svärfar behandlade sin altan med SIOOX, Nästa år så var helt plötsligt flera brädor murkna.

• Gilla
  • Ledsen
uuu och 4 till
  • Laddar…
Usch så tråkigt, jag hade långtgående planer på att dra på detta på mitt trädäck men ändrade mig i sista minuten och körde linoljesåpa istället. Tack för varningen!

• Gilla
Dortmunder DAB och 11 till
  • Laddar…
Jag behandlade en ny altan på ca 150 m2 helt enligt deras instruktion för knappt 2 år sedan. Nu är ca 30% av hela altan beväxt med grönmögel.
Dyrt var det och nu ångrar jag detta.

Jag har inte kontaktat dem än, men jag antar att de kommer hänvisa till något som jag ”gjort fel”.

Jag skulle inte rekommendera någon att lägga tusenlappar på dylikt.

• Gilla
uuu och 2 till
  • Laddar…
Sioox är bra på vad det gör. Men vad der inte gör är motverka alla sorters mögel.
Finns det några sporer innan alls i produkten används så blir det sådär sen i min erfarenhet. Der betyder att nästan allt virke som är köpt i handel är klippt odugligt i kombination.

Tråkigt!

• Gilla
vitt_prio143 och 8 till
  • Laddar…
Mats-S
Finns det någon som väljer SIOOX efter att ha läst den här tråden? Första inläggen jättepositiva ... sedan går ett år och alla är supernegativa.
Ö Öckeröhus skrev:
merjobb och dyrt att tvätta varje år och därefter behandla igen
Det är ju totalt orimligt om det är så illa.
Naturträ i all ära, visst är det snyggt, men jag skulle välja en beprövad färg alla dar i veckan. Den håller typ 10 år utan någon åtgärd emellan. Det finns snygga färgval som alternativ :)

• Gilla
Carl Johansson och 7 till
  • Laddar…
Jag har haft en segelbåt med teakdäck i många år. Vi har tvättat av den med Boracol för att motverka mögelangrepp. Det medlet har funkat riktigt bra.
Det man ser på bilden ovan är totalt oacceptabelt!

• Gilla
Marcus-AA och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.