128 696 läst · 170 svar
129k läst
170 svar
Sioo på fasad?
Lösvirkesbyggare
· Arkitekt Robert Sandell
· 35 inlägg
Sioox behandlad panel (Naturpanel från Karl Hedin) panelen har suttit 1,5-2 år. Ser för jävligt ut och nu säger de att vi ska tvätta panelen och att det är en naturlig del av processen. Vilket jävla skitsnack.
Alla borde gå till Arn och fackpress så de inte säljer en bräda till med denna skitprodukt med vilseledande reklam
Alla borde gå till Arn och fackpress så de inte säljer en bräda till med denna skitprodukt med vilseledande reklam
Husbyggarresan skrev:Sioox behandlad panel (Naturpanel från Karl Hedin) panelen har suttit 1,5-2 år. Ser för jävligt ut och nu säger de att vi ska tvätta panelen och att det är en naturlig del av processen. Vilket jävla skitsnack.
Ja, vårt hus ser likadant ut nu. Det såg bra ut det första året men sen gick det fort. Jag har ändå följt alla råd och behandlat med Jape ända sen jag såg första påväxten. Har säkert förbrukat 35 liter Jape. Känns riktigt tråkigt.Husbyggarresan skrev:Sioox behandlad panel (Naturpanel från Karl Hedin) panelen har suttit 1,5-2 år. Ser för jävligt ut och nu säger de att vi ska tvätta panelen och att det är en naturlig del av processen. Vilket jävla skitsnack.
Fy fasen vad tråkigt! Ser lika ut för oss.Husbyggarresan skrev:Sioox behandlad panel (Naturpanel från Karl Hedin) panelen har suttit 1,5-2 år. Ser för jävligt ut och nu säger de att vi ska tvätta panelen och att det är en naturlig del av processen. Vilket jävla skitsnack.
Har tyvärr samma erfarenhet med mögelpåväxt på Sioox behandlad panel. Inte vad jag hade förväntat mig, merjobb och dyrt att tvätta varje år och därefter behandla igen... Behöver själv komma till en ny lösning för det här är ohållbart
Det är helt uppenbart att SIOO helt saknar effekt mot mögel. Vi har i Knivsta två förskolor vars träpanel är behandlad med SIOOX. Helt täckta med svartmögel. Har försökt ta upp detta med företag som säljer produkten, Råd och Rön och Plånboken i Radio. Utan att få gehör. Företagets reklam är klart vilseledande och borde anmälas till konsumentverket.Husbyggarresan skrev:Sioox behandlad panel (Naturpanel från Karl Hedin) panelen har suttit 1,5-2 år. Ser för jävligt ut och nu säger de att vi ska tvätta panelen och att det är en naturlig del av processen. Vilket jävla skitsnack.
Jag behandlade en ny altan på ca 150 m2 helt enligt deras instruktion för knappt 2 år sedan. Nu är ca 30% av hela altan beväxt med grönmögel.
Dyrt var det och nu ångrar jag detta.
Jag har inte kontaktat dem än, men jag antar att de kommer hänvisa till något som jag ”gjort fel”.
Jag skulle inte rekommendera någon att lägga tusenlappar på dylikt.
Dyrt var det och nu ångrar jag detta.
Jag har inte kontaktat dem än, men jag antar att de kommer hänvisa till något som jag ”gjort fel”.
Jag skulle inte rekommendera någon att lägga tusenlappar på dylikt.
Sioox är bra på vad det gör. Men vad der inte gör är motverka alla sorters mögel.
Finns det några sporer innan alls i produkten används så blir det sådär sen i min erfarenhet. Der betyder att nästan allt virke som är köpt i handel är klippt odugligt i kombination.
Tråkigt!
Finns det några sporer innan alls i produkten används så blir det sådär sen i min erfarenhet. Der betyder att nästan allt virke som är köpt i handel är klippt odugligt i kombination.
Tråkigt!
Finns det någon som väljer SIOOX efter att ha läst den här tråden? Första inläggen jättepositiva ... sedan går ett år och alla är supernegativa.
Naturträ i all ära, visst är det snyggt, men jag skulle välja en beprövad färg alla dar i veckan. Den håller typ 10 år utan någon åtgärd emellan. Det finns snygga färgval som alternativ
Det är ju totalt orimligt om det är så illa.Ö Öckeröhus skrev:
Naturträ i all ära, visst är det snyggt, men jag skulle välja en beprövad färg alla dar i veckan. Den håller typ 10 år utan någon åtgärd emellan. Det finns snygga färgval som alternativ