A
Ja rostfri plåt är vass

Hej. Jag har inte 404an. Endast en röd plugg sitter där. Den beter sig som beskrivs, går att lura den med att öppna och stänga luckan x antal ggr.

Har tagit bort och rengjort vattenbehållaren. Fick ut mkt guck så trodde de skulle hjälpa men icke.
Pumpar osv verkar gå. Pumpar ur avloppsvatten bra.
SN64E001EU/04 heter aset som snart åker på tippen. Skulle va kul om de gick att laga dock...

torbeno torbeno skrev:
Hej
Ja, 404 släpper in vattnet till maskinen. Den skall vibrera och låta en del. Får den spänning? 230 vol?
Den lilla propellern mitt på är flödesmätaren. Kolla så att inte sladden lossat från den,

• Undersida av diskmaskin SN64E001EU/04 med synlig pump och röda pluggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Men det kommer inte in något vatten eller?

torbeno torbeno skrev:
Men det kommer inte in något vatten eller?
Jo när man öppnar luckan och stänger den ett par ggr

Sitter ett kretskort inuti luckan med lödningar som släpper ibland.
Har själv lödat om kallödningar i en annan diskmaskin.

C Chev65 skrev:
Jo när man öppnar luckan och stänger den ett par ggr
Din maskin saknar display och det visas därför ingen konkret felkod.
Då är det värmepumpen som spökar för dig. Din maskin (från 2009?) har en ersättningspump med nya kablar och kontakter. Du får koppla om lite men det följer med instruktion.

Art.nr 00654575

Ok. Tack hörni. Dagens hjältar. Ska kollla upp det. Mvh Johan Blarck

Hittar inga kalllödningar på denna iaf. Blir att beställa värmepumpen. Nån som har tips på vart man beställer delar till bra pris?
Mvh Johan

• Elektronikkort utan synliga kalllödningar på ett tygmönstrat underlag, relaterat till värmepumpsreparation.
    Skapa konto
Nä, där finns inga kallödningar. Det är bara manövermodulen ...

Det kan säkert finnas på nån eBay eller liknande men enda stället jag känner till är Siemens egen webshop.
https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/

Ok. Tackar. Siemens tyckte jag skulle ta ut en tekniker. Kan de va apuastop ventilen på vattenslangen som spökar?

C Chev65 skrev:
Ok. Tackar. Siemens tyckte jag skulle ta ut en tekniker. Kan de va apuastop ventilen på vattenslangen som spökar?
Tyckte de va ...
Nä, om det är så att du behöver öppna luckan nån gång under första halvminuten för att få igång maskinen och den sedan tuffar på under hela programmet så är det värmepumpen.
Det maskinen gör första halvminuten är att den kollar värden på pumparnas motorer och får den ”Icke OK” så avbryter den programmet och skickar ut det lilla vatten som finns. När du öppnar luckan tappar programvaran bort sig och när du stänger igen är den nöjd och kör vidare.

Sen beror det hur bekväm du känner dig med att göra själva jobbet. Det krävs ju verktyg men har du en normal verktygslåda så räcker det. Den gamla pumpen kan säkert sitta fast rätt bra och du får ta i rätt bra för att den skall släppa.
Möter du svårigheter så vet du vart du vänder dig ...

Stort tack Torbeno! Skönt att det fortfarande finns folk som vill dela med sig av sin ovärderliga kunskap

...

• Man tittar allvarligt medan han säger "I'm with you till the end of the line, Pal.
  • Gilla
Ronneback och 1 till
  • Laddar…
Snart får maskinen bekänna färg

• Diskmaskin med öppen front och synliga interna komponenter på ett köksgolv.
    Skapa konto
  • Två delade elektriska uttag som ligger på en smutsig yta.
    Skapa konto
  • Gilla
magda136
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.