electroluxaren skrev:
[länk]
Bättre pris 🙂 och det ser ju ut som originalpackningen också.
 
Skit i vad packningen kostar, en diskmaskin som läcker vatten kan komma att kosta en himla massa mer.
Jag gjorde mig av med min diskmaskin när packningen läckte efter andra bytet av packningen.
Tysk kvalite.
 
A
R Rolle85 skrev:
Skit i vad packningen kostar, en diskmaskin som läcker vatten kan komma att kosta en himla massa mer.
Jag gjorde mig av med min diskmaskin när packningen läckte efter andra bytet av packningen.
Tysk kvalite.
Om man gjort rätt så läcker aldrig den nya silikonoringen igen! Dvs att man lokaliserat läckan från rätt ställe
 
  • Gilla
Daniel 109 och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
ClasseClas ClasseClas skrev:
Det gick bra för mig att montera packningen. Inga läckage numera. Bra info i paketet, sen rekommenderar jag videon från "tysken",
[länk]
Ja det är nästan omöjligt att misslyckas
 
Hej,

Vaknade till felkod E15 imorse, och efter lite felsökning verkar det faktiskt inte vara bottensumpen som läcker på min. Men när jag tog bort frontplåten för att kika in (fullt med vatten såklart) och sen startade maskinen så läckte frontluckan som ett såll... Antar att frontplåten lett in vattnet under maskinen istället för att det läckt ut på golvet som det gjorde nu med plåten borta. Kikar i botten på luckan inifrån och den svarta bottenlisten ser inte ut att sitta på plats, den sticker ut på ett ställe. Har försökt pilla in den men det går inte, så jag antar att jag måste bort med luckan för att få dit listen igen.
Hur får man bort luckan?
 
  • Bild på insidan av en öppen diskmaskin, med en fokuserad vy på silverluckan och nederkanten där listen delvis verkar lossna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Diskmaskinens insida med vatten i botten och en del av en svart tätlist som inte sitter på plats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilken list syftar du på? min har ingen på luckan.
Öppen diskmaskin utan list på luckan, visande insidan med diskfack och diskmedelsfack, texten "Zeolith" synlig på botten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild av insidan på en diskmaskin, särskilt den nedre delen av luckan utan någon synlig list.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild av insidan av en diskmaskin utan synlig list på luckan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nej det var ju inte helt lätt att se på min bild.. Och där listen sitter som den ska så syns den inte heller. Man känner listen om man stoppar in fingrarna i underkant på luckan
 
  • Vattenstänkt yta med en röd cirkel som markerar en plats där en list är otydligt synlig och inte sitter korrekt, sett från en närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A adde_hjelm skrev:
Hej,

Vaknade till felkod E15 imorse, och efter lite felsökning verkar det faktiskt inte vara bottensumpen som läcker på min. Men när jag tog bort frontplåten för att kika in (fullt med vatten såklart) och sen startade maskinen så läckte frontluckan som ett såll... Antar att frontplåten lett in vattnet under maskinen istället för att det läckt ut på golvet som det gjorde nu med plåten borta. Kikar i botten på luckan inifrån och den svarta bottenlisten ser inte ut att sitta på plats, den sticker ut på ett ställe. Har försökt pilla in den men det går inte, så jag antar att jag måste bort med luckan för att få dit listen igen.
Hur får man bort luckan?
du har en med sk plastbotten så du har andra fel om du får e:15
listen är inte problemet här den används bara under själva disken för att vattnet inte skall stänka ut på golvet
Du måste ta av yttre luckor och lämna den inre kvar så ser du hur den sitter
 
returen returen skrev:
du har en med sk plastbotten så du har andra fel om du får e:15
listen är inte problemet här den används bara under själva disken för att vattnet inte skall stänka ut på golvet
Du måste ta av yttre luckor och lämna den inre kvar så ser du hur den sitter
Det är precis det som det gör nu med frontplåten borta, vatten stänker ut på golvet. Det gjorde det inte med frontplåten på plats, så jag antar att en del av frontplåtens jobb är att leda in vattnet under maskinen om fronten läcker.
Hur tar jag av yttre luckor?
 
A adde_hjelm skrev:
Det är precis det som det gör nu med frontplåten borta, vatten stänker ut på golvet. Det gjorde det inte med frontplåten på plats, så jag antar att en del av frontplåtens jobb är att leda in vattnet under maskinen om fronten läcker.
Hur tar jag av yttre luckor?
tre skruva på var sida från insidan dvs öppen lucka när du lossar
har du täcklucka snickerilucka så skall den bort först
 
Inte så konstigt att det läcker när listen sitter såhär... Nu ska man bara få den på plats igen...
 
  • Löst packning i nedre del av diskmaskin med handdukar på golv, visar läckageproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
fuselage
  • Laddar…
Fick listen på plats. Dock var den 2-3cm får lång, så den har förmodligen aldrig suttit som den ska. Skar till den med brytbladskniven så den passade bättre. Provkör nu och håller tummarna
 
  • Två handdukar på ett laminatgolv framför en diskbänk, troligen användas för att suga upp vatten från listen som justerats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.