Känns som att de försökt härma Festool-sågen, till och med i namnet. Det klingar illa i mina öron.

Är skenan kompatibel till de andra är det väl ett bra pris på den iaf.

Utmärkt,
Snart kan man köpa sänksåg på Rusta, inte för att jag kommer att göra det.
Jag gissar att priset på en bra sänksåg kommer att vara runt 2000SEK om 2-3 år.

Hmm intressant. Jag har ju själv haft både Makita o nu Festool TS55 men ska byta till Bosch GKT55 nu till julen.

Tittade ju på att köpa en såg med skena som present och einhell har ju sin cirkelsåg med skena men löjliga småskenor. Om scheppach är nåt att ha kan jag mkt väl köpa 1 som present till lillebrorsan

Scheppach har ju stått för bra kvalité på maskiner för de lite mer avancerade gör det självarna och mindre snickerierna m.m. Håller detta på att ändra på sig? Det har kommit alla möjliga produkter med scheppach-namnet och det har varit lite si och så med hur varumärket behandlas med diverse färger hit och dit på produkterna m.m. Har det köpts upp av någon vårdslös investerare måhända?

Det är nästan så man får provköpa en, eller i alla fall åka och titta, synd bara att harald inte finns i götet längre, får bli en tur till borås i så fall. Men eventuellt ska jag förbi där snart ändå.

kinglolle skrev:
Hmm intressant. Jag har ju själv haft både Makita o nu Festool TS55 men ska byta till Bosch GKT55 nu till julen.

Tittade ju på att köpa en såg med skena som present och einhell har ju sin cirkelsåg med skena men löjliga småskenor. Om scheppach är nåt att ha kan jag mkt väl köpa 1 som present till lillebrorsan
Varför ska du byta ut ts55:an mot boschen?

Jag lyckas inte hitta sänksågen på scheppachs egen hemsida!?

Fnularn skrev:
Varför ska du byta ut ts55:an mot boschen?
Vet inte om jag vågar säga det? Är rädd för att bli idiotförklarad och satt i fångsttröja....

Det är så enkelt att jag haft lite blandade verktyg och då haft systainers för att få de flesta verktyg att matcha och passa med varandra men det mesta har nu bytts ut mot blåa Bosch och L-boxxar så jag kör allt jag åtminstone kan eller gillar i just L-boxxar. Då sänksågen är ett av de verktyg som tar lite plats och alltid är med om jag ska snickra hos nån kompis eller i stugan mm så var det skönt att få den i rätt låda.

Bygger nu ett skåpsläp med fast inredning för verktyg, en arbetsbänk och småförvaring. I den blir det ännu roligare med enhetlig förvaring så jag har beställt 10 st L-boxxar nu med inredning för småsaker, handverktyg mm.

Ja jag vet att jag är störd, borde diagnostiseras mm - jobbar ju som kontorsråtta och bygger nästan aldrig hos andra men man får väl leva ut sin hantverksdröm ;)

• Gilla
Chaly och 1 till
  • Laddar…
magnu skrev:
Utmärkt,
Hög tid att oligopolet på sänksågsmarknaden bryts!:D

Vore skoj om det är kompabilitet med Makita och Festool. 499:- för 1.4M skena är väldigt överkomligt :D

kinglolle skrev:
Vet inte om jag vågar säga det? Är rädd för att bli idiotförklarad och satt i fångsttröja....
Nu är jag inte riktigt med dig, det du beskriver är ju ett helt normalt beteende och absolut inget att oroa sig för.

• Gilla
stice
  • Laddar…
kinglolle skrev:

Det är så enkelt att jag haft lite blandade verktyg och då haft systainers för att få de flesta verktyg att matcha och passa med varandra men det mesta har nu bytts ut mot blåa Bosch och L-boxxar så jag kör allt jag åtminstone kan eller gillar i just L-boxxar. Då sänksågen är ett av de verktyg som tar lite plats och alltid är med om jag ska snickra hos nån kompis eller i stugan mm så var det skönt att få den i rätt låda.

Bygger nu ett skåpsläp med fast inredning för verktyg, en arbetsbänk och småförvaring. I den blir det ännu roligare med enhetlig förvaring så jag har beställt 10 st L-boxxar nu med inredning för småsaker, handverktyg mm.

Ja jag vet att jag är störd, borde diagnostiseras mm - jobbar ju som kontorsråtta och bygger nästan aldrig hos andra men man får väl leva ut sin hantverksdröm ;)
Ha Ha, vilket skönt inlägg. Och, jag förstår dig i varje fall. Sen tror jag ingen här som har läst några av alla dina sakliga och givande inlägg kommer att påkalla idiotförklaring eller fångsttröja.d^_^b

Mikael_L
Ja det är väl charmigt, blandningen av rationell och irrationell ... :p

Lite sjukdomar måste vi dock ha fördragsamhet med, den människa som inte är iaf lite knäpp någonstans måste ju vara rätt kuslig. :)

edit:
Men sheppach-sågen verkar ju trots allt lite intressant, vi får se vad det leder till.
Jag tycker det verkar som att Festool TS55'an har fått stå som modell för det mesta på sheppach-sågen.

Redigerat:
magnu skrev:
Utmärkt,
Det är ju inte ens vad en riktig cirkelsåg kostat på flera år.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.