O
blackarrow blackarrow skrev:
Och IP-TV'n?
Ja :D

O Oliverios77 skrev:
jag skriver från mobilen så vissa ord blir fel
Ingen fara! :) Det jag tänkte på var något annat, jag upplever det som att du ofta ställer en fråga och när någon besvarar den med en motfråga så besvarar du inte den utan kommer istället med en helt annan fråga. Diskussionen blir då väldigt ineffektiv och det är en av anledningarna till att tråden blev hela 18 sidor lång. Dessutom finns risken att andra medlemmar tappar lusten att svara på frågorna. Men men, nu är ju allt löst!

• Gilla
sunqan
  • Laddar…
O Oliverios77 skrev:
Ja :D
Kopplad till?

O
blackarrow blackarrow skrev:
Kopplad till?
Router

O
O Oliverios77 skrev:
Router
Jag är inte nöjd med iptv
Det hackar låser sig laggar
Bäst bild ger parabolen

O
T TowaTei skrev:
Ingen fara! :) Det jag tänkte på var något annat, jag upplever det som att du ofta ställer en fråga och när någon besvarar den med en motfråga så besvarar du inte den utan kommer istället med en helt annan fråga. Diskussionen blir då väldigt ineffektiv och det är en av anledningarna till att tråden blev hela 18 sidor lång. Dessutom finns risken att andra medlemmar tappar lusten att svara på frågorna. Men men, nu är ju allt löst!
Ok

O
T TowaTei skrev:
Ja jag är mest ute efter fiberkunskap
Jag har nu lite kött på bena

• Gilla
TowaTei
  • Laddar…
O
O Oliverios77 skrev:
O Oliverios77 skrev:
Det jag hakar upp mig på var om
Våglängderna på modulerna
Men nu efter ett tag på forumet så
Börjar jag få upp bilden hur det funkar
Men en kurs i fiber vore inte fel
Strukturen hur det är uppbyggt och så

O
T TowaTei skrev:
Jag kom på en annan fråga
Om man kör singelmode bidi från isp
Till router och samma modul från router till switchen, kan man köra singlemode duplex modul till resten av komponenterna, då slipper man Hålla reda på våglängderna
Tex koppla in fiber nic eller nas med sfp
Vad säger ni?

Så länge det är samma i båda ändar dvs port till port.

• Gilla
Oliverios77
  • Laddar…
Det här måste vara den längsta trolleritråden någonsin. 18 sidor snömos.

Är det Google som testkör den svenska versionen på sin AI?

• Gilla
tommib och 2 till
  • Laddar…
O
A Andy78 skrev:
Tack för svaret;)

O
A Andy78 skrev:
Hej
Ska köra ip tv på övervåningen
Kan jag använda en accesspunkt och
Koppla in ip boxen i den
Har för mig bilden kommer att hacka

IP-TV ligger oftast på eget VLAN i fibern, sedan i bredbandsdelaren (en VLAN-switch) så hamnar internet på en port och IP-TV på en annan port. Ibland när man har samma tjänsteoperatör för både internet och IP-TV så kan deras router men lånar/hyr/köper vara konfigurerad så att IP-TVn routras in i det egna LANet.

Det går att konfigurera sin egna VLAN-switch till att vidareförmedla IP-TV-trafiken.

Finns några trådar som behandlar ämnet sök tex efter ”IP-TV Telia VLAN”.

O Oliverios77 skrev:
Hej
Ska köra ip tv på övervåningen
Kan jag använda en accesspunkt och
Koppla in ip boxen i den
Om du menar wifi så beror det på mottagningen från AP:en. Det kan fungera utmärkt, men om latensen är för lång kommer paketen inte fram i tid eller inte alls. Bäst är att köra trådat.

Kan du inte lägga upp lite bilder av din utrustning? Det kan hjälpa oss att hjälpa dig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.