Ta med en egen stol att sitta på, det blir en lång dag!

Det svider som f-n men jag måste avstå pga diverse familje/logistiska skäl :cry:
Får nöja mig med filmerna men hade verkligen sett fram emot att få se det här live och förstå på riktigt

D dilemma skrev:
Det svider som f-n men jag måste avstå pga diverse familje/logistiska skäl :cry:
Får nöja mig med filmerna men hade verkligen sett fram emot att få se det här live och förstå på riktigt
tråkigt att höra, du får spana på filmen sen

Att ta med är alltså: Skyddsglasögon, hörselskydd och stol!

• Gilla
jojobs
  • Laddar…
Nu finns det en länk till kommande stream! Välkomna in på lördag kl 11!

• Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
Suck. Åkte på att jobba dag jag.
Så jag får väl glo i efterhand.
Så några live-blocket-tips får jag avstå.
Men här.är ett så @Ola C kan förbereda sig Gröna Tormek SuperGrind 2000 slipmaskin med vattenbad och sliphjul, till salu för 900 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Frustrator Frustrator skrev:
Men här.är ett så @Ola C kan förbereda sig[bild]
Bra tips! @Ola C gav precis bort sin bandslip till mig, så han behöver något nytt att slipa på.

• Haha
Ola C
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Men här.är ett så @Ola C kan förbereda sig[bild]
Hade du hittat en sån med borrmaskindrift så kanske, då kan man ju köra snabbare än 3rpm eller vad den har som standard.

Väntar fortfarande på någon youtubemotorhacker ska testa hur fort man kan köra en Tormek innan vattnet lämnar stenen i tangentens riktning, känner jag @Daniel_N rätt så kanske det blir extranummer på lördag.

Ola C Ola C skrev:
Hade du hittat en sån med borrmaskindrift så kanske, då kan man ju köra snabbare än 3rpm eller vad den har som standard.

Väntar fortfarande på någon youtubemotorhacker ska testa hur fort man kan köra en Tormek innan vattnet lämnar stenen i tangentens riktning, känner jag @Daniel_N rätt så kanske det blir extranummer på lördag.
Tada!

Letade lite i min verkstad och hittade precis en sån du vill ha :)
En slipskiva täckt av spån i en rörig verkstad, med en indikation om att den är tillgänglig för upphämtning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bara att du kör upp och hämtar den..jag vabbar så är hemma :)

• Gilla
  • Älska
Ola C och 1 till
  • Laddar…
Hej
Måste tyvärr lämna återbud till lördagens "event" sonen är ordentligt förkyld
så jag får stanna hemma.

S sweden skrev:
Hej
Måste tyvärr lämna återbud till lördagens "event" sonen är ordentligt förkyld
så jag får stanna hemma.
Tråkigt:( Du är varmt välkommen nästa gång!

• Gilla
sweden
  • Laddar…
Tyvärr sent återbud härifrån också.

Daniel_N Daniel_N skrev:
Seminarium på Sliparebacken

Nr VII - slipning och bryning av eggverktyg

Varmt välkomna på heldagsseminarium om slipning och bryning lördagen den 18/9 kl 11! Att slipa sina verktyg är ett område som är omgärdat av mycket mystik. Nästan varje vecka får vi frågor om hur vi håller våra verktyg vassa. Nu är det dags att försöka besvara dessa!

I seminarieform, med mycket demonstrationer, kommer Daniel Norrstam att gå igenom teori och praktik kring slipmaskiner, slipstenar, metoder, stål, jiggar etc.

Tack Daniel et consortes för ett intressant, givande och trevligt seminarium! Vi fick bland annat lära oss att det finns många vägar till målet om skarpa eggverktyg. Och att det inte alltid är så noga med alla parametrar bara man är noggrann!
Seminariet är helt gratis och är på Sliparebackens Finsnickeri, Knästorpsvägen 8 precis utanför Lund.

Seminariet kommer också att streamas live via Facebook och Youtube.

Medtag hörselskydd och skyddsglasögon, det blir en del maskinkörning. Vi kommer givetvis att följa för tillfället rådande Corona-restriktioner.

Här är ett exempel på hur det har sett ut vid tidigare seminarium: [länk]

Anmäl dig här i tråden om du kommer.

adress: knästorpsvägen 8, postadress staffanstorp

EDIT: ta med en egen stol att sitta på, det blir en lång dag!
Daniel_N Daniel_N skrev:
Seminarium på Sliparebacken

Nr VII - slipning och bryning av eggverktyg

Varmt välkomna på heldagsseminarium om slipning och bryning lördagen den 18/9 kl 11! Att slipa sina verktyg är ett område som är omgärdat av mycket mystik. Nästan varje vecka får vi frågor om hur vi håller våra verktyg vassa. Nu är det dags att försöka besvara dessa!

I seminarieform, med mycket demonstrationer, kommer Daniel Norrstam att gå igenom teori och praktik kring slipmaskiner, slipstenar, metoder, stål, jiggar etc.

Seminariet är helt gratis och är på Sliparebackens Finsnickeri, Knästorpsvägen 8 precis utanför Lund.

Seminariet kommer också att streamas live via Facebook och Youtube.

Medtag hörselskydd och skyddsglasögon, det blir en del maskinkörning. Vi kommer givetvis att följa för tillfället rådande Corona-restriktioner.

Här är ett exempel på hur det har sett ut vid tidigare seminarium: [länk]

Anmäl dig här i tråden om du kommer.

adress: knästorpsvägen 8, postadress staffanstorp

EDIT: ta med en egen stol att sitta på, det blir en lång dag!

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Stort tack till er alla som kom och som tittade på youtube! Väldigt trevlig dag!

För er som inte har tittat än men har planerat att göra det - avvakta ett tag till. I streamen föll det tyvärr bort en del video och ljud, vi kommer att lägga upp filmen på nytt där allt är med (och klippa bort lunchpaus etc).

• Gilla
sweden och 3 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Stort tack till er alla som kom och som tittade på youtube! Väldigt trevlig dag!

För er som inte har tittat än men har planerat att göra det - avvakta ett tag till. I streamen föll det tyvärr bort en del video och ljud, vi kommer att lägga upp filmen på nytt där allt är med (och klippa bort lunchpaus etc).
Och aktivera autogenerande subtitles på engelska hoppas jag :)

• Haha
Daniel_N
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.